Mitä myymällä vois tienata 300-500e/kk..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeesti..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itse voin sanoa millä olen itse saanut, mutta vain kausiluonteisesti.
Kanttarelli, herkkutatti, mustatorvisieni, suppilovahvero jne. muut sienet.
Marjat ja varsinkin lakka.
Ravut joita itse olen saanut tuhottomasti. Ravuista tulot muutaman tuhat euroa kuussa, mutta tämä siis vain loppukesän juttu.
Ja noita kun ei jalosta itse mitenkään niin kaikki tulo verotonta(ennen kuin se joku Kataisen perkele keksii puuttua näihinkin ja saa maksaa itse itselleen poimituista puolukoistakin). Ja huom! pelkkä pakastaminen ja sen jälkeen myynti katsotaan jo jatkojalostukseksi eli sen jälkeen olisi maksettava verot.

Melkoista 2+-mammojen älykkyyttä taas!!! Kyseisellä toiminnalla saa sitä lisäelantoa pari kuukautta vuodessa, kun aika heikosti puolukka kypsyy tammikuussa 30 asteen pakkasilla.

nii että ku ei voi saada ympäri vuoden sitä ylimääräistä ni jätetään tuokin tekemättä. me ollaan jo monta tonnia tehty marjoilla, sienillä ja ravuilla ja kyllä ne hetkeksi eteenpäin riittää

Melkoista 2+-mammojen älykkyyttä taas!!! Kyseisellä toiminnalla saa sitä lisäelantoa pari kuukautta vuodessa, kun aika heikosti puolukka kypsyy tammikuussa 30 asteen pakkasilla.

No jos kesän aikana tienaa noilla vaikka 10 000e niin 12kk:lle jaettuna se on hyvinkin paljon. Ja jos joku järkyttyy tuosta summasta niin katsokaapas lehdistä paljonko ne thaimaalaiset tienaa pelkän mustikan poimimisella (yli 10000e). Itse saan jo pelkistä kanttarelleista useita tuhansia euroja.

Vau, oikeesti?!
No missä niitä sieniä ja marjoja myydään vai onko teil jotkut vakiostajat? Kauaks viel on kautta jäljellä? Mä kyl pelkään karhuja mut kai se on tuonne metsään uskallettava.. :)

Vau, oikeesti?!
No missä niitä sieniä ja marjoja myydään vai onko teil jotkut vakiostajat? Kauaks viel on kautta jäljellä? Mä kyl pelkään karhuja mut kai se on tuonne metsään uskallettava.. :)

mun mies on laittanu ihan nettiin myynti-ilmoituksen ja sitä kautta myy marjat ja sienet, toki osa on sellaisia jotka ottaa sit joka vuosi. ravuille on vakiostaja joka välittää niitä sit vielä siitä eteenpäin

Mut eiks nyt oo jo hieman myöhäistä lähteä sinne metsää, tai siis eikös kaikki marjat ja muut ole vähä niinku jo menny? Vai vieläkö sieltä satoa saa?

Pakkasiin asti kanttarelleja. Suppilovahveroita pitkään. Puolukka-aika on nyt mutta itse en niitä ole myyntiin asti poiminut
kuin joinakin vuosina vähäisesti. Karpaloaikakin on vasta nyt syksyllä.

Ja nyt kun tiedät nämä niin ensi kesänä sitten aloitat

Itse myyn yksityisille(tuttujen kautta, työpaikalla, naapureille, niille jotka kuulleet, että poimin), välittäjille(ravut, mutta ensi vuonna yksi ravintola kiinnostunut ostamaan näitäkin) ja osin suoraan ravintolalla(sienet pääasiassa). Joskus sukulaisetkin haluavat(mummoille ja muille lähimmille kyllä poimin ihan ilmaiseksi, mutta kauemmat sukulaiset).

Paljon teillä ajallisesti menee, että saa kerättyä hyvän "saaliin"?
Tai siis toki kokenut marjastaja varmaan kerää nopeestikin ämpärin täyteen mut mitäs tällänen aloittelija?
enkä mä ees tunne sieniä :D

Paljon teillä ajallisesti menee, että saa kerättyä hyvän "saaliin"?
Tai siis toki kokenut marjastaja varmaan kerää nopeestikin ämpärin täyteen mut mitäs tällänen aloittelija?
enkä mä ees tunne sieniä :D

Mustikoita keräsin parhaimmillaan 10 litran ämpärin alle tuntiin, roskien perkaamiseen menee aikaa 10-20 minuuttia.

Ämpärillisestä puhdistettua mustikkaa sai tänä vuonna 40 euroa.

Eli siis n. 1-1,5 tuntia töitä ja 40 euroa, ihan hyvä tuntipalkka. :)

Parhaimpina päivinä poimin mustikkaa kymmenisen ämpäriä, eli 400e/päivä.

Verottomana, puhtaana käteen.

Yhteistyössä