MITÄ NÄÄ RUUSUJEN MYYJÄT OIKEIN ON???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
Hui jessus , olen töissä(yksin)ja tänne liikkeeseen tuli n.10vuotias (romani?)poika kovasti hymyillen.Kumarsi tuossa tiskin vieressä ja ojensi ruusua(sillä oli sellainen ruusupuska joita saa marketeista).

Pudistelin päätä ja sanoin sanoa varmasti 10 kertaa että ei,ei kiitos , ei ei...lopulta tää poika veti tekoitkua ja koitti näyttää jotain pientä paperia,jossa luki ilm.jotain kuka hän on tms.sanoin vaan että ei ei ja lopulta poika lähti,vihelteli mennessään toiseen liikkeeseen.

Mä pelästyin ihan sikana ettei se poika lähde kun alkoi tulla tänne tiskin taa...
Anteeksi kovasti romaneille mutta minkä takia aina jotain tällaista sattuu teidän toimesta?

Aina hyssytellään että ei saa olla rasisti,enkä mielestäni kyllä olekaan ,mutta suututtaa saa kai silti?

Nää on noita romaniasta tms. maasta tulleita mustalaisia, jotka kerjäämällä tai market-ruusuja ylihintaan kaupittelemalla yrittää saaa rahaa. Ei pitäisi antaa heille rahaa eikä ostaa kukkia.

On varmasti ollut romanialainen poika. Täällä Länsi-Suomessa on heitä ainakin ollut ihan liiaksikin asti kerjäämässä rahaa ihmisiltä mitä ihmeellisimmillä verukkeilla. Mullekin näytti tossa jokin aika sitten nainen, joka "soitti" haitaria yhtäkkiä sellasta maksulappua..että hän tarvitsis 100 euroa rahaa vuokraan, että voisinko auttaa. Puhui huonolla englannilla, että mennään yhdessä hakemaan se raha pankkiautomaatista, että hän kyllä maksaa sen vielä takasin...
Arvatkaa vain, mentiinkö... :whistle:

me oltiin yks päivä perheen kans kaupungilla ja mulle tultiin kans tarjoamaan ruusua, otin ruusun vastaan kun menin niin hämilleni kun yhtäkkiä ruusua lykätään käteen sitten poika näytti jotain lappua että on jostain ja ei ole yhtään rahaa. Sanoin vaan että ei ja pudistin päätäni, ojensin ruusun takaisin ja jatkettiin matkaa. Mää en kans ymmärrä tuollasta...

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaave:
me oltiin yks päivä perheen kans kaupungilla ja mulle tultiin kans tarjoamaan ruusua, otin ruusun vastaan kun menin niin hämilleni kun yhtäkkiä ruusua lykätään käteen sitten poika näytti jotain lappua että on jostain ja ei ole yhtään rahaa. Sanoin vaan että ei ja pudistin päätäni, ojensin ruusun takaisin ja jatkettiin matkaa. Mää en kans ymmärrä tuollasta...

just,otti sentään ruusun takaisin?Kun joku asiakas tässä juuri puhui,että niiltä ei kannata erehtyä ottamaan siitä ruusua,eivät kuulemma helpolla ota sitä takaisin , seuraavat ja kinaavat niin kauan että maksaa....Tosi raivostuttavaa tällaiset tapaukset!

Mulle tuli joku mies törkkäämään ruusun käteen, sanottiin miehen kanssa vaan kiitos ja jatkettiin matkaa. Äijä tuli perässä, ja sano että ten juuros, ten juuros. Mieheni vaan tuumas, että aika helvetin kallis ruusu, en tosiaan maksa. Äijä vastas että faiv juuros, faiv juuros. Annettiin se ruusu takas, ja sanottiin että tuskinpa :laugh:

Kaveri kertoi, että sen siskolle oli tullut kans joku myymään. Oli saanut ensin myytyä siskon kaverille sen ruusun, saanut rahat siis ja sit oli ottanut sen ruusun ja tarjonnut vieressä seisovalle siskolle :o tää ei ollut ostanut sitä, niin kaupustelija otti ruusun ja lähti vaikka toinen siitä oli maksanutkin :o

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaave:

just,otti sentään ruusun takaisin?Kun joku asiakas tässä juuri puhui,että niiltä ei kannata erehtyä ottamaan siitä ruusua,eivät kuulemma helpolla ota sitä takaisin , seuraavat ja kinaavat niin kauan että maksaa....Tosi raivostuttavaa tällaiset tapaukset!

otti juu ruusun takas tosin mies työsi rattaita vieressä, mutta täytyy painaa mielee, ettei erehdy enään ottamaan mitään vastaan!