Mitä näin pieni tekee yksin liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
5-vuotias jäi auton alle

Lauantai 26.3.2011 klo 15.42

Pikkupoika menehtyi saamiinsa vammoihin.

5-vuotias poika jäi auton alle torstaina iltapäivällä Tampereen Kalkussa. Lapsi menehtyi saamiinsa vammoihin eilen.

- Poika menehtyi sairaalassa saamiinsa vammoihin, rikoskomisario Juha Myllymäki kertoo Iltalehdelle.

Traaginen onnettomuus tapahtui torstaina noin varttia vaille neljä Ristaniitynkadun ja Ohrakujan risteyksessä. Poika oli lähtenyt ylittämään katua, eikä huomannut takaa tulevaa autoa. Autoa ajoi parikymppinen mies. Auto törmäsi poikaan, joka lensi konepellille ja siitä katuun.

- Tapausta tutkitaan liikenteen vaarantamisena ja kuolemantuottamuksena, Myllymäki sanoo.

Myllymäen mukaan poliisi selvittää myös, ajoiko mies ylinopeutta. Alueella oli 40 km/h nopeusrajoitus.

- Ainakaan selkeää ylinopeutta ei tilanteessa ole ollut.

mikä on sallittu ikäraja pienelle yksin liikenteessä..mulla menee nyt syksyllä nuorin kouluun ja täyttää vasta joulukuussa 7..tuntuu kovin pieneltä tuo 6 vuotias yksin liikenteeseen kelissä kuin kelissä ja koulumatkaa on sopivasti se 2960m..40m jäätiin vajaa taksia ..jalapsi siis yksin amun kun itse joudun töihin ja pelkää kovia ääniä ym...kivat fiilikset tulee ukkosella ja pimeällä toista yksin jättää...

[QUOTE="miina";23449993]iltasanomissa sanotaan että poika ylitti tietä äitinsä kanssa..[/QUOTE]

Aamulehdessä kerrottiin aiemmin että poika kulki jalkakäytävällä äitinsä kanssa ja alkoi yhtäkkiä ylittää tietä niin että äiti ei ehtinyt estää eikä takaa tullut autoilija väistää.

En minäkään ole vielä täysin varma siitä saako lapsi kuljetusta kotoa kouluun, vaikka matka onkin lyhyt ja kun hän on ns. erityislapsi. Mutta jos hän ei kuljetusta saa, niin sitten kyllä aion kuskata hänet kouluun ja takaisin kotiin. En anna kyllä hänen yksinään koulumatkaa kulkea.

Meillä 5-v., tulevan syksyn eskarilainen, kulkee yksin kaverin luo, yhden tien joutuu ylittämään... Tosin me asutaan pienessä kunnassa rauhallisella asuinalueella.

no siis mitä noin pieni tekee yksin liikenteessä, hmm no miks 4-5vuotiaat,6vuotiaat on yksin pihalla,ilman valvontaa? tällä pihalla kaikki muut paitsi meidän lapsi on ulkoillut vähintään 5vuotiaasta asti yksin. ja no äkkiähän sitä lapsi häippää pihalta tielle, silti palstallakin varmaan 90%lapsista ulkoilee yksin 5vuotiaana, en ymmärrä miksi(toivottavasti sellasista tehdään ls ilmo).

meidän lapsi on tuollainen joka saattaa yrittää autotielle,tai ihan mihin vaan kesken matkan, siksi hän kulkee aina mun vieressäni ja mä oon skarppina joka hetki liikkuessa tämän lapsen kanssa

Yhteistyössä