Mitä naiselle joululahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mies85

Vieras
Tässä vasta pulma: olen tuolta emännältä yrittänyt kysellä mitä hän haluaa, mutta hän ei kuulemma halua mitään tai toteaa vaan yllätä minut.

Nyt pää lyö aivan tyhjää? Mitä voi ostaa naiselle jolla on jo kaikkea? Vauvakin meille on tulossa ettei voi tarjota kortsutonta kyrpää..

Oletteko kihloissa/naimisissa, eipä sen väliä sormus on kiva lahja ihan muistoksikin, korut yleensäottaen, kello, hajuvedet, yhteinen reissu vaikka laivalle/kylpylään huutonetissä on halvalla talvilaivoja, otappa vaikka välipäiville reissu tukholmaan, lahjakortti kosmetologille... naiselle on helppo ostaa lahja.

itse voisin edellisestä poimia kellon tai lahjakortin hemmotteluhoitoon:) Kelloa tai muuta ostaessa, jos olet epävarma, osta kultakauppaankin lahjakortti, älä kelloa jota siippasi ei halua pitää...

Haha, voi ap-parkaa :D Mulla on toi sama "en mä haluu mitään tai yllätä mut" nurina käynnissä :D Mut noista edellisistä tietty noi vähän "ylellisemmät" ois varmasti mieleen, lemppari hajuvesi, kylpyläkäynti/hemmotteluhoitoja, kultaliikkeen lahjakortti.

[QUOTE="suski";22636764]...tai kun vauva on tulossa niin joku lasten- tai kodinhoitotavara[/QUOTE]

Pölynimuri, rasvakeitin, kahvinkeitin, leivänpaahdin... ihan oikeasti älä vain missään nimessä osta mitään mikä ei tule naiselle itselleen. Joululahjat ja taloustavara ja vauvatavaraostot eivät kuulu samaan lauseeseen. Äläkä vain missään nimessä osta raskaana olevalle mitään mikäö yhtään viittaa painoon.

Meillä taas sovitaan ihan avoimesti omat toiveet ;-) Paljon helpompaa!
Mulla on vakiotoive, kasvohoitolahjakortti vakiopaikkaani. Tänä vuonna toivoin myös Sinkkuelämää 1. leffa DVD:n.

Miehelläni yleensä joku tuoksu on lopussa, niin kertoo merkin.

Tuossa on ihan kiva vinkki, laitat tuon lehden nimen vaikka vauvalehti niin sieltä löytyy sitten sen lehden ystävälahjat ja ystävälahjan saat rouvalle ittelleen kun pyydät vaikka äidiltään luvan että saat merkitä hänet ystäväksi tulee lehti ja vaikka kylpyläyöpyminen satasella.

[QUOTE="vieras";22636824]Tuossa on ihan kiva vinkki, laitat tuon lehden nimen vaikka vauvalehti niin sieltä löytyy sitten sen lehden ystävälahjat ja ystävälahjan saat rouvalle ittelleen kun pyydät vaikka äidiltään luvan että saat merkitä hänet ystäväksi tulee lehti ja vaikka kylpyläyöpyminen satasella.[/QUOTE]

Meidän Perhe linkki unohtu

Osta joku koru ja varalta, jos valinta menee pieleen, niin pidä huolta, että sen voi vaihtaa.

Jos voit kysyä naisen siskolta tai ystävältä apua, niin helpottaa hommaa huomattavasti.

Voi sitä viimeiseksi mainittua tarjota myös raskaana olevalle :D

Lahjakortti on aina hyvä lahja, mutta sinä itse tunnet naisesi parhaiten. Nauttisiko hän lahjakortistaan eniten kirjakaupassa, alusvaatekaupassa, levykaupassa, kosmetologilla, hieronnassa, teatterissa, leffassa, laivalla, suosikkikahvilassaan... Haluatko sisällyttää lahjaan oman hurmaavan persoonasi, tarvitaanko lastenhoito-optiota, jne...

Ei lahjakorttia, se on liian helppo lahja ja minä olen ainakin kieltänyt sellaista ostamasta.

Mitä pahaa helpossa lahjassa on? En minä ainakaan halua ehdoin tahdoin vaikeuttaa rakkaani ja itseni elämää. Hän ei tykkää materiasta ja inhoaa kauppojen jouluruuhkia, minä puolestani mieluummin olen välipäivinä läheisteni kanssa kuin vaihtamassa tarpeetonta ja sopimatonta lahjaa.

Mitä pahaa helpossa lahjassa on? En minä ainakaan halua ehdoin tahdoin vaikeuttaa rakkaani ja itseni elämää. Hän ei tykkää materiasta ja inhoaa kauppojen jouluruuhkia, minä puolestani mieluummin olen välipäivinä läheisteni kanssa kuin vaihtamassa tarpeetonta ja sopimatonta lahjaa.

Minusta tuo on sama kun antaisi lompakosta setelin. Meillä on yhteiset rahat niin tuo on arkipäivää että rahaa siirrellään puolin ja toisin. Minusta on ihanaa kun mies on ajatellut lahjaa ostaessaan, mistä minä pitäisin. Olen saanut yöpaitaa, korua, meikkipussia jne. ja olen tykännyt :)

Mä itse asiassa oon mielummin ilman lahjaa kuin otan vastaan helpon lahjan. Se tuntuu siltä kuin toinen vain haluaa päästä helpolla ja "lahjoa" mut tyytyväiseksi.

Tiedän, olen vaikea, mutta siinä mielessä helppo, että en suutu tai loukkaannu, jos en saa lahjaa.

Mä olisin halunnut sellasen Pandora korun mihin voi sitten kerätä niitä heloja lisää, mutta jostain syystä mies ei sellasta sitten halua ostaa :( Sen, kun olis sitten ollut helppo siihen aina ostaa lahjaksi uusi hela/heloja...
Nyt sitten taas saan jotain sellasta mikä ei ole henk.koht. mulle :(

Olen enimmäkseen tykännyt lahjoiksi saamistani taloustavaroista. Eiköhän se ole ihmisestä kiinni, mistä tykkää. Pidän myös saippuoista, vaikka jotkut nyrpistävät nenäänsä ja kysyvät että haisevatko, kun sellaisia saavat.
Raskaanaolevat kyllä saattavat suutahtaa tosi helposti, eli ostit mitä tahansa voi tulla sapiskaa.

[QUOTE="suski";22636985]Mä itse asiassa oon mielummin ilman lahjaa kuin otan vastaan helpon lahjan. Se tuntuu siltä kuin toinen vain haluaa päästä helpolla ja "lahjoa" mut tyytyväiseksi.

Tiedän, olen vaikea, mutta siinä mielessä helppo, että en suutu tai loukkaannu, jos en saa lahjaa.[/QUOTE]

Hienoa, että et suutu lahjattomuudestakaan. Se on mun mielestäni aikuisen ihmisen merkki.

Mutta alkoi kiinnostaa: mitä tunteita se "vaikea" lahja sussa sitten herättää? Kai kaikkien lahjojen tarkoitus on viime kädessä sama, olivatpa ne helppoja tai vaikeita. Niin kuin asian ilmaisit, "lahjoa" saajansa, ellei tyytyväiseksi, niin iloiseksi, yllättyneeksi, jne.

Koru, tuoksu, suklaata tai kaikki noi yhdessä :D Mä oon niin kahjo et tykkään jos mulle ostaa Need for Speedin :D Sain viime jouluna ja sanotaanko että kaksi päivää meni ku pelasin sen läpi :laugh: Mä vaan tykkään autopeleistä :D Mut mieti mistä se tykkää ja tutki esim vessan kaappia jos löytyis joku tuoksu ja sit jotenki ovelasti kysyt tykkääkö se siitä paljonkin. Sitte vaan nimi ylös ja ostamaan :D

Hienoa, että et suutu lahjattomuudestakaan. Se on mun mielestäni aikuisen ihmisen merkki.

Mutta alkoi kiinnostaa: mitä tunteita se "vaikea" lahja sussa sitten herättää? Kai kaikkien lahjojen tarkoitus on viime kädessä sama, olivatpa ne helppoja tai vaikeita. Niin kuin asian ilmaisit, "lahjoa" saajansa, ellei tyytyväiseksi, niin iloiseksi, yllättyneeksi, jne.

Ei "helpon lahjan" vastakohta ole "vaikea lahja" vaan "ajateltu lahja". Mä tulen onnelliseksi, kun tiedän, että toinen on miettinyt mua ja mistä mä tykkään, kun on etsinyt lahjaa. Eikä se niin haittaa, jos menee vähän metsään, kunhan mulla on sellainen olo, että juuri mua on ajateltu :) .

[QUOTE="vieras";22636747]Ja lahjakortti kuntosalille.[/QUOTE]

Juu kiva vinkki raskaana olevalle naiselle ;) ...Tässä tälläinen kuntosalikortti, että saat ittes takasi timmiin kuntoon kun kuitenkin lihot muodottomaksi raskausaikana :whistle:

Eli en ostaisi lahjakorttia kuntosalille, enkä mitään vauvanhoitotavaraa tai kodinkonetta kuten joku muu ehdotti. Lahjakortti on kyllä sinänsä kiva, esim. juuri hemmotteluhoitoon, hierojalle, kultasepälle tms. Toki koru, tuoksu, vaate yms olisi ihana saada, mutta silloin ostajan täytyy tuntea toisen maku ja mieltymykset tosi hyvin. Kerääkö vaimosi jotakin korua? Nominationia tms? Mä olen ainakin saanut pidätellä itkua joka kerta kun mies on itse käynyt ostamassa mulle jonkun mummo-rintaneulan tai vastaavaa. Hyvää on tarkoittanut, mut mua on harmittanut rahanmeno johonkin jota en tule koskaan käyttämään...Tai sitten hankit teille vaikka yhteisen matkalahjakortin esim. laivalle/kylpylään. Hyvätasoinen hytti/hotellihuone ja vähän extrahemmottelua. pääsette vielä kahdestaan reissuun ennen kuin vauva syntyy...

Yhteistyössä