Mitä näistä asioista partnerisi/ ystäväsi tekee usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coccodrillo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Mikä on aloittajan pointti? En ymmärrä. Mitä myöntävät tai kieltävät vastaukset pönkittäisi?

Jospa aloittajan tarkoitus oli ihan vaan herättää keskustelua, ilman sen ihmeellisempiä taka-ajatuksia? Etenkin kun tällä palstalla tuota narsismi-korttia niin ahkerasti vilautellaan mitä moninaisimmilla perusteluilla. Luulisin tuon listan olevan jostain narsismin piirteitä käsittelevästä jutusta tms., eikä todellakaan ap:n kehittämä. Hän on jopa jättänyt sanan narsismi pois, kaiketi että kerrankin keskusteltaisiin asioista ja ilmenevästä käytöksestä ilman keittiöpsykiatrisia diagnooseja. Tai näin minä tuon alun ymmärsin.

Se oli se pointti, mutta minua vain kiinnosti lukea aloittajan pointti.

Taka-ajatuskin voi olla hyvä ajtus ;-))

(Tukisiko se mun itsetuntoa...hmmm.. Ja onko mun itsetunto huono .... taas menee teeman vierestä)

Alkuperäinen kirjoittaja mä ymmärsin näin...:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Mikä on aloittajan pointti? En ymmärrä. Mitä myöntävät tai kieltävät vastaukset pönkittäisi?

Jospa aloittajan tarkoitus oli ihan vaan herättää keskustelua, ilman sen ihmeellisempiä taka-ajatuksia? Etenkin kun tällä palstalla tuota narsismi-korttia niin ahkerasti vilautellaan mitä moninaisimmilla perusteluilla. Luulisin tuon listan olevan jostain narsismin piirteitä käsittelevästä jutusta tms., eikä todellakaan ap:n kehittämä. Hän on jopa jättänyt sanan narsismi pois, kaiketi että kerrankin keskusteltaisiin asioista ja ilmenevästä käytöksestä ilman keittiöpsykiatrisia diagnooseja. Tai näin minä tuon alun ymmärsin.

Ihan oikein arvattu. Lista on vain osa erään toisen kirjoittamaa listaa ja koska lista oli mielestäni mielenkiintoinen, halusin jakaa sen kanssanne ilman mitään erityistarkoituksia. Kiva jos herättää ajatuksia.

Jos auton konepellinalusen tarkistaa kunnolla kerran, pari vuoteen, se on järkevyyttä ja ajoturvallisuutta. Jos purkaa moottorin joka päivä tarkistaakseen, ettei mikään kohta ole löyhässä, se on sitten jo hulluuden puolelle menevää. Ja siihen en meinaa ruveta! :)

Hitsi miten hyvä heitto Ntt vai mikä se nimimerkki olikaan. : )

Joo, en minäkään jaksanut lukea lopppuun, eiköhän meissä jokaisessa asu toisinaan pikku piru mutta eivät asiat aina parane anyloisamalla niitä liikaa. Mieheni pitää joskus mykkäkoulua ja minä taas huudan pirusti kun suutun, kumpi on pahempi?

En tiedä mikä potkaisi takaisin siinä listassa, mutta ehkä lopusta puuttui viesti, että jos et lähetä tätä kymmenelle ystävättärellesi, niin kohtaat seinästä revityn pirun.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
En tiedä mikä potkaisi takaisin siinä listassa, mutta ehkä lopusta puuttui viesti, että jos et lähetä tätä kymmenelle ystävättärellesi, niin kohtaat seinästä revityn pirun.

No, ehkä luit sieltä rivien välistä jotain mitä siellä ei ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja Pearly:
Jos auton konepellinalusen tarkistaa kunnolla kerran, pari vuoteen, se on järkevyyttä ja ajoturvallisuutta. Jos purkaa moottorin joka päivä tarkistaakseen, ettei mikään kohta ole löyhässä, se on sitten jo hulluuden puolelle menevää. Ja siihen en meinaa ruveta! :)

Hitsi miten hyvä heitto Ntt vai mikä se nimimerkki olikaan. : )

Joo, en minäkään jaksanut lukea lopppuun, eiköhän meissä jokaisessa asu toisinaan pikku piru mutta eivät asiat aina parane anyloisamalla niitä liikaa. Mieheni pitää joskus mykkäkoulua ja minä taas huudan pirusti kun suutun, kumpi on pahempi?

Kun toinen huutaa ja toinen pitää mykkäkoulua, niin yhdessä olette normaaleja.

Alkuperäinen kirjoittaja coccodrillo:
Onko sinulla partneri tai ystävä, joka käyttäytyy usein listan kuvaamalla tavalla? Tai käyttäydytkö itse samoin? Kuinka monta asiaa listassa tunnistat heissä/ itsessäsi ja kuinka usein käytös toistuu? Miten reagoit tähän käytökseen?

- on piittaamatta sinun tunteistasi
- kohtelee sinua epäkunnioittavasti
- naureskelee sinulle tai loukkaa, ja sitten sanoo että se oli pila, ja että sinulla ei ole
huumorintajua
- naureskelee sinun uskomuksillesi, uskonnollesi, taustallesi tai asemallesi
- epää hyväksynnän, arvostuksen tai hellyyden
- kohtelee mykkäkoululla
- lähtee pois vastaamatta sinulle
- kritisoi sinua, nimittelee tai huutaa sinulle
- nöyrryttää sinua yksityisesti tai julkisesti
- näyttää varmistavan, että et saa juuri sitä mitä oikeasti haluat
- sanoo, että olet liian herkkä
- satuttaa sinua erityisesti silloin kun olet alamaissa
- näyttää saavan tappelemisesta lisää energiaa, kun tappeleminen kuluttaa sinua
- hänen mielensä ailahtelee ennustamattomasti hyvän ja huonon välillä ilman selvää syytä
- antaa maailmalle hyvän kuvan itsestään ja on ulkopuolisten arvostama
- vääristelee sanojasi, kääntäen omat sanasi sinua itseäsi vastaan
- sanoo asioita, jotka tuntuvat hyviltä, mutta tekee tekoja, jotka tuntuvat pahoilta
- näyttää kehittävän ongelmia juuri kun näyttää sitlä, että olette pääsemässä lähemmäksi toisianne
- lohduttaa sinua tarpeeksi, jotta olisit onnelinen, mutta kritisoi tarpeeksi, jotta olet epävarma
- lupaa toistemiseen, ettei koskaan enää loukkaa sinua
- manipuoloi sinua valheilla ja ristiriidoilla
- käyttäytyy epäkypsästi ja itsekkäästi, mutta syyttää sinua tällä tavoin käyttäytymisestä
- kyseenalaistaa sinun jokaisen siirtosi ja motiivisi, ikään kuin kyseenalaistaen sinun harkintakykysi
- keskeyttää jatkuvasti; kuulee, mutta ei kuuntele
- saa sinut kokemaan että et voi voittaa, kiroaa sinut jos voitat, kiroaa jos voitat
- saa sinut raivon partaalle, mikä "osoittaa", että vika on sinussa
- yrittää vakuuttaa, että hän on "oikeassa" ja sinä "väärässä"
- sanoo usein jotain, jonka kieltää myöhemmin tai väittää sinun ymmärtäneen väärin

Suurinta osaa yllä olevasta saan kokea aina siloin tällöin. Ei onneksi jatkuvasti. Harkitsen silti pois lähtöä, jos vaan jaksaisin.

Yhteistyössä