Mitä nämä paukamat ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NEUVOJA!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aapee";28613372]Käytänkö lääkärissä? Voinko odottaa maanantaille vai pitääkö päivystykseen lähteä? Tyttö ei kyllä valita.[/QUOTE]

Odota maanantaihin rauhassa mikäli ei oireet tuosta muutu.

[QUOTE="Aapee";28613391]Siis mikä tuossa näppylän keskellä oleva juttu on? Ihan kuin joku vesikello..[/QUOTE]

Jos märkärupi niin tuo kello sisältää sanansa mukaisesti märkäistä eritettä.

[QUOTE="Aapee";28613372]Käytänkö lääkärissä? Voinko odottaa maanantaille vai pitääkö päivystykseen lähteä? Tyttö ei kyllä valita.[/QUOTE]
Märkärupi - Oireet
Jos ota niin ei varmaan tartte lähteä:)
Kasvojen märkärupi ja herpes (yskänrokko) muistuttavat toisiaan. Diagnoosin tekeminen on kuitenkin helppo, mikäli ihottumaa on muuallakin kuin kasvoissa. Vastasyntyneillä jo pienimuotoinenkin märkärupi oirehtii melko rajusti ja usein joudutaan turvautumaan sairaalahoitoon. Muilla ikäluokilla lievä tauti ei yleensä ole terveydelle vaarallinen ja häviää itsestään 2–3 viikossa.

Mulle tulee kirpun puremista tuommoisia, yliherkka kaikille pistoksille ja kutiavat niin pirusti ja pitkaan, eli viikon. Olen elava kirppututka ja huomaan heti jos kayn jossain paikassa missa esim kissoilla on kirppuja, kiva sitten tutuille sanoa etta anteeksi nyt mutta en voi tulla kylaan ennenkuin myrkytatte kirput koko talosta ja lemmikeista, kun usein itse eivat mitaan edes tieda moisista otuksista kun melko harvat niihin reakoivat. Ja juu vesikello tulee mullakin paalle.

[QUOTE="Aapee";28613391]Siis mikä tuossa näppylän keskellä oleva juttu on? Ihan kuin joku vesikello..[/QUOTE]

Minulle tulee ihan itsellekin tuo vesikello kesän ensimmäisistä itikanpistoista.

Yhteistyössä