mitä neuvolassa sanottiin kun kerroit polttavasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en ole kertaakaan raskauden aikana polttanut eikä pitäisi kenenkään muunkaan polttaa vaan ajatella sitä pientä lasta/ ihmisen alkua siellä masussa kasvamassa ja kaikkia niitä sairauksia mitä SINÄ VOIT AIHEUTTAA POLTTAMALLA TUPAKKAA rakausaikana. eikö sen raskausajan pysty olemaan ilman sitä syöpäkäärylettä edes sen lapsen takia vaikkei oman itsen takia?

Siis älkää takertuko pikkuasioihin. Eikö olisi nyt tärkeää yrittää kannustaa AP:ta lopettamaan sauhuttelu???
ja eikai ne mitää sano sen enempää kuin että tottakai yrittävät kannustaa lopettamaan tai ainakin vähentämään. ja mikäli äiti on polttanut raskaus aikana tulee vastasyntyneellekin siitä vieroitus oireita samallalailla kuin aikuisella joka lopetti.

Alkuperäinen kirjoittaja Marja:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja nana:
Toivottavasti sanotaan,ettet ole sopiva äidiksi!!! :kieh:

hah..ootko vähän kekskenkasvunen..se ei varmaan kuvaa sitä äitiyttä !!! ja mulla on jo kuule 2 lasta ja ihana mies..revi siitä...

Hyvä äiti ajattelee ja tekee kaiken lapsensa parhaaksi.
Voitko sanoa näin tekeväsi polttaessai ja vahingoittaessasi sisälläsi kasvavaa pientä ihmisenalkua.

Lapsen parhaaksi ei kyllä taida olla sellainen äiti joka luulee olevansa oikeutettu tuomitsemaan toisia toisten äitiyttä.
Eiköhän lapsen parhaaksi ole opettaa omalla esimerkillään hänelle suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä kanssa ihmisiä kohtaan.
En puolusta tupakoivia mutten voi ymmärtää myöskään tuollaisen ajatus maailman omaavia ihmisiä, mikä sinä olet kenenkään äitiyttä tuomitsemaan?

Suvaitsevaisuutta ei ole pienen ihmisen alun vahingoittaminen!!!!
Samajos kannustaisin lastani ymmärtämään pahoinpitelijöitä "heillä kun varmasti on syynsä.".

Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja halooo:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
hyi yök mikä odottava äiti olet. itsekäs!! en tajua miten jotkut ihmiset ovat nuin itsekkäitä ja tyhmiä.

mää en käsitä miten joku voi laukoa tollasia typeryyksiä!!!!
:headwall:

mitä typerää tuossa on täyttä totta on!! e tajua miten joku voi väittää muuta..vaan sitäkö mieltä olet että äiti on fiksu ja tekee oikein mahtavasti??!!!

vedä vaan sitä röökiä mutta tosi asia on tosi asia!! pitää ihmisen olla heikko jos ei raskauden vuoksi voi lopettaa!!mikään muu syy ei voi olla parempi!!

nimim. itse joka raskaudessa tupakoinnin lopettanut ja erittäin vaikeassa elämäntilanteessa vielä.

Onko tää ainoa millä sä pystyt pätemään? Tuleeko parempi mieli kun voi sanoa, että on parempi äiti kuin joku toinen? :D

en ole sanonut että olen parempi äiti kuin joku toinen, mutta todellakin olen parempi äiti SIINÄ ASIASSA kun lopetan polttamisen kun odotan vauvaa entä kuin sellainen joka ei lopeta!! ja ylipäätänsä ei se tupakointi äitistä huonoa tee mutta ei kyll mikään ihanne odottaja ole!!

Eipä siellä ihmeitä.. kannustettiin vähentämään ja yrittämään lopettaa, mitä teinkin. Vähentämään onnistuin ihan sikana, mutta en lopettamaan. Ei mua siitä ruoskittu siellä, ja ihan toden totta totesi täti että parempi kai se on se muutama päivässä polttaa ku stressata itseään liikaa. Ihan jees, itse kun itseäni ihan tarpeeksi syyllistin niin oli helpotus ettei sieltäkin ruoskittu :snotty: Olen heikko, myönnän, en saanut kuin vähennettyä n. 5 röökiin päivä.

hyi yök mikä odottava äiti olet. itsekäs!! en tajua miten jotkut ihmiset ovat nuin itsekkäitä ja tyhmiä.

mitä typerää tuossa on täyttä totta on!! e tajua miten joku voi väittää muuta..vaan sitäkö mieltä olet että äiti on fiksu ja tekee oikein mahtavasti??!!!

vedä vaan sitä röökiä mutta tosi asia on tosi asia!! pitää ihmisen olla heikko jos ei raskauden vuoksi voi lopettaa!!mikään muu syy ei voi olla parempi!!

nimim. itse joka raskaudessa tupakoinnin lopettanut ja erittäin vaikeassa elämäntilanteessa vielä.

:laugh:
*lähtee kessulle*

hah..ootko vähän kekskenkasvunen..se ei varmaan kuvaa sitä äitiyttä !!! ja mulla on jo kuule 2 lasta ja ihana mies..revi siitä...

Voitko sanoa näin tekeväsi polttaessai ja vahingoittaessasi sisälläsi kasvavaa pientä ihmisenalkua.

Lapsen parhaaksi ei kyllä taida olla sellainen äiti joka luulee olevansa oikeutettu tuomitsemaan toisia toisten äitiyttä.
Eiköhän lapsen parhaaksi ole opettaa omalla esimerkillään hänelle suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä kanssa ihmisiä kohtaan.
En puolusta tupakoivia mutten voi ymmärtää myöskään tuollaisen ajatus maailman omaavia ihmisiä, mikä sinä olet kenenkään äitiyttä tuomitsemaan?

Suvaitsevaisuutta ei ole pienen ihmisen alun vahingoittaminen!!!!
Samajos kannustaisin lastani ymmärtämään pahoinpitelijöitä "heillä kun varmasti on syynsä.".

Missään muusa asiassa en ole merenneitosen kanssa ollut näin jyrkästi samaa mieltä!! mutta tässä olen!!

Hyvin sanottu...omaat ilmeisesti HIEMAN avaremman maailmankatsomuksen!
=)

ap:lle lopettamisessa!
Koita vaikka vähentää puolet eka pois ja ajattele joka kerta sitä lasta kun poltat.
Mulla se autto ku ajattelin aina et apua se ei saa henkee...

Niin ja tuolle yhelle harmaalle et

äidin odotuksen aikanen tupakointi vaikuttaa myös poika lapsen siittiöihin

*lähtee kessulle*

Tuollaisia typeryyksiä? Kyllä se nimenomaan on itsekyyttä, jos ei tosissaan yritä, hakemalla kaikkea mahdollista apua lopettaa. Kuinka moni odottaja on kokeillut tukihenkilön, lääkärin ja nikotiinin korvaushoidon avulla lopettaa, ja neuvojen noudattamisesta huolimatta epäonnistunut? On todella harvinaista ettei kaikella sillä avulla ja tuella mitä lopettamiseen suomessa saa kykene lopettamaan. Ja jos ei muuta tee kun luomuna yksikseen yritä, eikä epäonnistuessaan hae ulkopuolista apua, niin silloin on itsekäs - silloin ei aseta lapsensa hyvinvointia oman edun edelle. Lopettavaa odottajaa ei mielestäni saa haukkua, vaan kuuluu kannustaa kaikin mahdollisin keinoin. Muutoin raskauden aikaista tupakoimista on ihan turha kaunistella ja puolustella. Se on oman syntymättömän lapsen hiljaa tukehduttamista, pahimmillaan pysyvästi vahingoittamista ja tappamista (esim. istukan irtoaminen tupakoinnin seurauksena).

Alkuperäinen kirjoittaja itku:
Alkuperäinen kirjoittaja itku:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mun mielestä niiden kuuluisi sanoa SUOMEKSI muutamia pointteja asiasta

-lapsesi hapen saanti huononee kun imet käärylettä
-tyttö vauvoille saattaa aiheuttaa hedelmättömyyttä

HEI HALOO!Haluaako joku oikeesti tuhota pienokaisensa elämän alun ja sikiö on aivan puolustuskyvytön?

mun äitini poltti kun odotti mua ja nyt ollaan mieheni kanssa aloittamassa lapsettomuus hoidot!!
yritä lopettaa.. oikeesti.

voisko syynä olla joku muukin?? :headwall: Mun äiti ja isä poltti kummatkin ja vielä isäpuolikin ja isoisä! |O

siis uskon että syitä voi olla muitakin. mutta en usko että äidin tupakointi lisää lapsensa hendelmällisyyttä aikuis iällä. ja niin mun miehen sperma valioluokkaa..

Olisi hienoa jos ap pystyis tai edes yrittäis lopettaa. ei siitä lopettamisesta haittaakaan ole.

Ilman muuta olen kanssasi samaa mieltä,että tupakointi on haitallista ja nostan heille hattua jotka sen ovat lopettaneet raskautuessaan....................mää lopetin VAAN Huumeet ja viinan!Tupakkia en pystyny...heikko minä!!!!*lähtee nurkkaan häpeen*

:D

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:

*lähtee kessulle*

Tuollaisia typeryyksiä? Kyllä se nimenomaan on itsekyyttä, jos ei tosissaan yritä, hakemalla kaikkea mahdollista apua lopettaa. Kuinka moni odottaja on kokeillut tukihenkilön, lääkärin ja nikotiinin korvaushoidon avulla lopettaa, ja neuvojen noudattamisesta huolimatta epäonnistunut? On todella harvinaista ettei kaikella sillä avulla ja tuella mitä lopettamiseen suomessa saa kykene lopettamaan. Ja jos ei muuta tee kun luomuna yksikseen yritä, eikä epäonnistuessaan hae ulkopuolista apua, niin silloin on itsekäs - silloin ei aseta lapsensa hyvinvointia oman edun edelle. Lopettavaa odottajaa ei mielestäni saa haukkua, vaan kuuluu kannustaa kaikin mahdollisin keinoin. Muutoin raskauden aikaista tupakoimista on ihan turha kaunistella ja puolustella. Se on oman syntymättömän lapsen hiljaa tukehduttamista, pahimmillaan pysyvästi vahingoittamista ja tappamista (esim. istukan irtoaminen tupakoinnin seurauksena).

älä nyt liiottele!!
:o
Hitto mää pääsin eroon heroiinista ilman mitään korvaushoitoja kymmenen vuoden käytön jälkeen tossa toistakymmentä vuotta sitten! :whistle: ja joo,mää vedän sitä röökiä edelleen!!eikä kukaan noista mun viidestä lapsesta ole saanut mitään oireita siittä!
Mutta ainahan kaikista riippuvuuksista tulee pyrkimään eroon..kuten tupakka,kahvi tai netti! :D

voisko syynä olla joku muukin?? :headwall: Mun äiti ja isä poltti kummatkin ja vielä isäpuolikin ja isoisä! |O

Se selittääkin kaiken.

Toivottavasti eivät ainakaan päähän taputa. Vitun itsekästä, se on lapsen pahoinpitelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Se selittääkin kaiken.

Toivottavasti eivät ainakaan päähän taputa. Vitun itsekästä, se on lapsen pahoinpitelyä.

öööö?kerroppa tarkemmin kun en tyhmänä käsittänyt!
:xmas:

Se selittääkin kaiken.

Jep, siinähän se tulikin.

Se selittääkin kaiken.

Jep, siinähän se tulikin.

paas kirjautuen!
;)

Itse en tupakoinnut koko raskausaikana, mutta eräs ystäväni oli polttanut ensimmäisen kolmanneksen, ja nevolantäti oli sanonut, ettei voi enää lopettaa. Että lapsi on tullut jo riippuvaiseksi tupakasta tai jtn. ettei siitä enää ole mitään vaaraa. Itse ihmettelin, mutta näin ystäväni kertoi... :|

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Itse en tupakoinnut koko raskausaikana, mutta eräs ystäväni oli polttanut ensimmäisen kolmanneksen, ja nevolantäti oli sanonut, ettei voi enää lopettaa. Että lapsi on tullut jo riippuvaiseksi tupakasta tai jtn. ettei siitä enää ole mitään vaaraa. Itse ihmettelin, mutta näin ystäväni kertoi... :|

Joopa joo. mä poltin aiemmissa raskauksissa ja silloin neuvolan täti sanoi, että jos määrä on alle 5, niin polta pois. Viimeisemmän muksun kohdalla lopetin ekan kolmanneksen aikana ja nikotiinikorvaushoidonkin ennen puolta väliä. Muksulla oli sen verran paksu napanuorakin, että kätilö ei aivan heti ollut moista nähnyt. Syntyessään painoi reippaasti yli neljän kilon vaikka mulla on kokoa hyvin vähän. En kyllä koskaan kuullut, että ei enää kannattaisi lopettaa....

Musta kaikki läskit ihrapallot on itsekkäitä.. ahtaa nyt itseensä suklaata ja lihoa monta kymmentä kiloa, niin että raskausdiabetes sun muut iskee... ja sitten ollaan niin läskiä niin läskiä että maataan synnytysmasennuksesta (muka) kärsien lattialla ihrojen kanssa eikä jakseta persettä nostaa sen verta että vauvan kanssa ulos lähtis. Itketään niitä kiloja täällä eikä tehdä asialle mitään!!! Kuka on NIIN ITSEKÄS TYHMÄ IDIOOTTI ettei osaa laihduttaa ihan vain lapsensa ja yhteiskunnan edun vuoksi!! Samaan sarjaan kuuluu masentuneet, muuten mielisairaat joka kattaa myös riippuvuudet; myös sen röökiriippuvuuden!!

ETTÄ ON LAISKOJA JA ITSEKKÄITÄ.

ps. karseinta on ihrapallo yhdistettynä röökiiin ja siihen että nämä läskit vetää maksaa+siideriä raskaana koska ei kykene vastustamaan niitä himojansa..

(ja tää oli vitsi sitten)

Alkuperäinen kirjoittaja cc:

Musta kaikki läskit ihrapallot on itsekkäitä.. ahtaa nyt itseensä suklaata ja lihoa monta kymmentä kiloa, niin että raskausdiabetes sun muut iskee... ja sitten ollaan niin läskiä niin läskiä että maataan synnytysmasennuksesta (muka) kärsien lattialla ihrojen kanssa eikä jakseta persettä nostaa sen verta että vauvan kanssa ulos lähtis. Itketään niitä kiloja täällä eikä tehdä asialle mitään!!! Kuka on NIIN ITSEKÄS TYHMÄ IDIOOTTI ettei osaa laihduttaa ihan vain lapsensa ja yhteiskunnan edun vuoksi!! Samaan sarjaan kuuluu masentuneet, muuten mielisairaat joka kattaa myös riippuvuudet; myös sen röökiriippuvuuden!!

ETTÄ ON LAISKOJA JA ITSEKKÄITÄ.

ps. karseinta on ihrapallo yhdistettynä röökiiin ja siihen että nämä läskit vetää maksaa+siideriä raskaana koska ei kykene vastustamaan niitä himojansa..

(ja tää oli vitsi sitten)

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä