Mitä niissä ketjuissa ollaan yleensä mieltä siitä missä äiti tarvitsee VÄHINTÄÄN joka toinen päivä vapaata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heikku

Aktiivinen jäsen
27.01.2009
1 704
0
36
Kanta-Häme
Ja kyseessä äiti jolla lapsi ei vielä edes vuottakaan. Tarkoitus ei ole alottaa mitään hulabaloota tällä, mutta nyt kun sattu omassa kaveripiirissä tällanen niin itsekseni näin ääneen tätä mietin.. :/

Mitä sillä vapaalla tarkoitetaan? Kyl mä ymmärrän jos joku haluaa käydä esim joka toinen päivä lenkillä / muuten urheilemasssa esim 1-2 tunnin ajan.

mitä vapaata? niinku vapaapäivää vai vapaata käydäkseen esim jumpassa. Tarvin minäkin joka toinen päivä vapaata - liikuntaharrastukseeni.

Hmm..niin..kun se on ollut vähän sellaista juhlimispainotteista omaa aikaa, sitten äiti kumminkin koko ajan pinna kireellä ja valittelee esim.sitä ettei lapsi rauhoitu,nuku,potkiikin jopa.. että ihan kuin lapsella olisi paha olla kun äidilläänkin. Meillä katkesi välit nyt, kun kerroin miten meillä menee arki ja miten mulla tota vapaa aikaa on. siitäkin hänellä katkesi pinna mulle ja sanoi että väitätkö että mä en ole vastuullinen ym.. Kummaa..

Meillä ainakin neuvolan täti suositteli ihan ensimmäisellä käynnillä vauvan luona kotona, että äidin PITÄÄ saada joka päivä omaa aikaa. Jos ei muuta, niin 15-30 minuutin kävelylle ulos ja siksi aikaa isä hoitamaan lasta. Pysyy virkeämpänä ja ajatukset tuulettuu... :)

Mäkin mietin tuota että mitä sillä vapaalla tarkoitetaan, jumppa/kaupassakäynti/kävelylenkki tms. on ok ja tekee hyvääkin äidille mut sit jos käy jossain rilluttelemassa/baarissa koko illan nini sitten tuomitsen.

Mä itse aloin käydä 2-3 krt viikossa jumpassa (olin pois 2 tuntia kerrallaan) kun lapseni oli 2 kk ikäinen, halusin pitää itsestäni huolta. Lasta hoiti sillä aikaa isukki ja hyvin pärjäsivät. :)

Yhteistyössä