Mitä nimeä ET antaisi ikinä pojallesi nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Dee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"Dee"

Vieras
Onkohan kenelläkään näin pitkää listaa..?

Itellä nämä nimet:

Ari, Antti, Akseli, Antero, Anssi, Arttu, Asko, Atte
Elias, Eero, Eetu, Eemeli, Erkki, Erkko, Eevert, Eeli, Eelis, Ekku
Heikki, Hermanni
Ilmari, Ilari, Ilpo, Isto, Ilkka, Ismo
Jani, Jari, Joni, Johannes, Juhani, Juha, Jarkko, Jarmo, Jere, Juho, Juri, Jalmari, Jaakko
Kari, Karri, Kalevi, Konsta
Lassi, Lasse, Lauri, Leevi, Luukas/Lukas
Marko, Markku, Mika, Miika, Miska, Mitja, Matti, Mikael, Matias, Manu
Nuutti, Nikodemus, Niklas
Olavi, Oliver, Onni, Ossi, Osmo, Otto
Pekka, Petri, Petteri, Pertti, Pyry, Patrick/Patrik
Risto
Santeri, Sauli, Samuli, Samuel, Sampo, Simo
Tapani, Tapio, Tomppa, Teemu, Tero, Tuukka, Tuomo, Teijo, Tuukka, Tatu, Topias
Ukko
Valtteri, Väinö, Veeti, Veli, Veijo, Vesa, Viljami
Yrjö

Eikä siinä varmaan ollut edes kaikki... Mutta noi nyt tuli mieleen.
Onneksi on jo pojan nimi tiedossa, joten sitä asiaa ei tarvitse murehtia. :)

[QUOTE="jaiks";26615526]Pekka,Taneli,Jorma, Yrjö, Uolevi, ja kaikki oudot nimet kuten Pyry, Miio, Nuutti tms. aika paljon mullakin niitä ei vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Kiva kuulla, etten ole ainoa. :)
Jorma ja Taneli, sekä Ulevi kuuluu minunkin EI listaan.
Tän takia vähän stressasin saadaanko pojallemme nimeä, siis että molemmille käy, mutta onneksi minun ykkösvalintani iski myös mieheen. :) Mutta jos tulee toinen poika, sit pitää miettiä taas uudestaan...

[QUOTE="juups";26615487]Mitää perisuomalaista nimee kuten Timo, Mikko tms. En myöskään mitään luontonimee kuten Myrsky tms.[/QUOTE]

Sama juttu, ei mitään perus suomalaista nimeä tänne.
Jos voisin edioita, lisäisin Myrsky nimen myös tohon listaan. :D

Miks tälläsiä ylipäätään tehdään? Siksi että jollekin tulisi paha mieli koska aloittajalla itsellään on koko ajan paha mieli?

En ymmärrä.

Minun mielestäni kaikki saavat nimetä lapsensa kuinka haluaa. Vanhemmat päättävät nimet kuitenkin ja jokin syy juuri sille nimelle aina on.Mielestäni lapsellista ja typerää tälläisten listojen laittaminen.

Ja itse odotan vasta ensimmäistä, nimeä ei olla sen kummemmin mietitty joten ei kolahtanut koska aloittaja haluaisi näin tämän kuitenkin kääntää.

Alkuperäinen kirjoittaja äöä;26615612:
Miks tälläsiä ylipäätään tehdään? Siksi että jollekin tulisi paha mieli koska aloittajalla itsellään on koko ajan paha mieli?

En ymmärrä.

Minun mielestäni kaikki saavat nimetä lapsensa kuinka haluaa. Vanhemmat päättävät nimet kuitenkin ja jokin syy juuri sille nimelle aina on.Mielestäni lapsellista ja typerää tälläisten listojen laittaminen.

Ja itse odotan vasta ensimmäistä, nimeä ei olla sen kummemmin mietitty joten ei kolahtanut koska aloittaja haluaisi näin tämän kuitenkin kääntää.

Minun poikani nimi on ensimmäisellä listalla eikä todellakaan tule paha mieli :) jokaisella on oma nimimaku ja sillä siisti. Kyllä aikuisen ihmisen pitää kestää se asia, että kaikki eivät välttämättä tykkää lapsesi nimestä :)

En ymmärrä.

Jos siitä tulee pahamieli, että joku tuntematon ei pidä hänen lapsensa nimestä niin minkäs sille kukaan mahtaa? Makuasioista ei voi kiistellä...

Minäkin odotan ensimmäistä, mutta pojan nimen päätin jo n. 2-vuotta sitten etukäteen, sillä tämän nimen kuultuani lapsena rakastuin siihen heti. :)

Ja olen samaa mieltä, jokainen nimetköön lapsensa miksi haluaa, ehdottomasti näin! :) Kerroin vain mistä nimistä minä itse en pidä ja mietin vain olenko ainut, jolla on noin iso lista nimiä, joista ei pidä. Ei muuta. :)

En ymmärrä.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä !

Meidän molempien poikiemme nimet ovat tuolla listalla ja vaikka lapset ovat tyytyväisiä nimiinsä ja meidänkin mielestämme nimet sopivat heille niin tuli vähän ikävä fiilis aloittajan listaa lukiessani.

Mitään väkisin väännettyä nimeä (jotka on yleensä sellaisia että otetaan ihan tavallinen nimi ja sitten kirjoitetaan se hassusti, jätetään siitä kirjaimia pois tai yhdistetään kaksi tavallista nimeä yhdeksi väkisin väännetyksi), ns. lähiönimeä, tai ulkomaankielistä nimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja hippiäitee;26615648:
Olen kanssasi aivan samaa mieltä !

Meidän molempien poikiemme nimet ovat tuolla listalla ja vaikka lapset ovat tyytyväisiä nimiinsä ja meidänkin mielestämme nimet sopivat heille niin tuli vähän ikävä fiilis aloittajan listaa lukiessani.

Luuletko sinä nyt oikeasti, että JOKAINEN pitää lapsesi nimestä?
Kyllähän nyt aikuisen ihmisen täytyy ymmärtää, että jokaisella meistä on oma makunsa ja jollekkin x nimi on toiselle kamala nimi. Ei sitä pidä ottaa itteensä.

Sit ymmärrän, jos vaikka joku sukulainen tai läheinen ystävä sanoo suoraan, ettei pidä antamastasi nimestä niin siitä minäkin loukkaantuisin, mutta jos joku tuntematon ihminen sanoo, että ei itse valitsisi minun valitsemaani nimeä omalle pojalleen niin ihan sama se minulle on. :D Kukin valitsee nimet, jotka kuulostaa omaan EI MUIDEN korvaan sopivalta. :)

"Jos tulee paha mieli toisten mielipiteistä niin se on voi voi.."

Mielestäni asia ei ole näin. Mielestäni on lapsellista että aikuinen ihminen kuluttaa aikaansa näin, "hmm taidanpa keksiä listan mistä nimistä en pidä" ,pitää olla tylsä elämä ettei mitään muuta listattavaa keksinytkään . Toki jos ihmisen luonne on perusnegatiivinen normaalistikkin niin kyllähän tämän listankin sitten ymmärtää.

En ymmärrä.

Tässähän kysyttiin, millaista nimeä et itse antaisi omalle lapsellesi. Mitä ihmeen mielensäpahoittamista siinä on?

Itse muuten keksin oman poikani nimen yhdestä tällaisesta "rumin pojan nimi" -ketjusta. Eipä yhtään haittaa, ettei joku tuntematon nikki kaksplussan palstalla tykännyt nimestä, johon itse ihastuin heti ja valitsin poikani nimeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja äöä;26615710:
"Jos tulee paha mieli toisten mielipiteistä niin se on voi voi.."

Mielestäni asia ei ole näin. Mielestäni on lapsellista että aikuinen ihminen kuluttaa aikaansa näin, "hmm taidanpa keksiä listan mistä nimistä en pidä" ,pitää olla tylsä elämä ettei mitään muuta listattavaa keksinytkään . Toki jos ihmisen luonne on perusnegatiivinen normaalistikkin niin kyllähän tämän listankin sitten ymmärtää.

Ei noita nimiä tarvinnut edes keksiä, kun en vain pidä niistä niin en pidä ja halusin tietää, onko täällä muita joilla olisi yhtä pitkä lista nimistä, joista itse ei pidä, mutta nähtävästi olen ainut. Olen luonnonoikku, kun en pidä siitä ja tosta nimestä, ilmiselvästi (kun näköjään muilla on vain muutama nimi, joista eivät pidä...). :)

[QUOTE="tavis";26615731]Tässähän kysyttiin, millaista nimeä et itse antaisi omalle lapsellesi. Mitä ihmeen mielensäpahoittamista siinä on?

Itse muuten keksin oman poikani nimen yhdestä tällaisesta "rumin pojan nimi" -ketjusta. Eipä yhtään haittaa, ettei joku tuntematon nikki kaksplussan palstalla tykännyt nimestä, johon itse ihastuin heti ja valitsin poikani nimeksi.[/QUOTE]

Juuri näin!

Toiselle "ruma nimi" on toiselle maailman kaunein/komein. :)
Makuasioista kun ei voi kiistellä. Tai no voi, mutta siinähän ei olisi mitään järkeä.

Uusimmat

Yhteistyössä