Mitä nimeä ET antaisi ikinä pojallesi nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Dee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos mietitään ihan maailmanlaajuisesti kaikkia nimiä niin varmasti löydän PITKÄN listan nimiä mitä en lapselle laittaisi. Ja yksi niistä olisi varmasti uber-suosittu-mohammed.

Mutta... what's the point?

Ja selvennän vielä:

Nämä nimet EIVÄT ole siis minun listallani mitään rumia nimiä tms.
Sellaiseen listaan ei tulisi edes puolia noista nimistä, luultavasti vaan kaks tai kolme.
Eli en siis hauku noita nimiä, en vain itse valitsisi niitä omalle pojalleni nimeksi.

[QUOTE="vieras";26615765]No jos mietitään ihan maailmanlaajuisesti kaikkia nimiä niin varmasti löydän PITKÄN listan nimiä mitä en lapselle laittaisi. Ja yksi niistä olisi varmasti uber-suosittu-mohammed.

Mutta... what's the point?[/QUOTE]

Puhuttiin nytten suomalaisten nimistä. Saako Mohammed nimeä antaa suomalaiselle lapselle, jos molemmat vanhemmat suomalaisia? Jos saa niin sit sekin kyllä menee tohon listaan, mutta epäilen, että saa.

Ei ole yhtään nimeä mistä en erityisesti pitäisi. On kuitenkin nimiä, joita en lapselleni antaisi, jottei ap:n kaltaiset ihmiset kiusaisi tätä. Nimet esim. Jorma, Urpo, yrjö tms.

Päinvastoin, jos joku kiusaisi lastasi, olisin ensimmäinen joka siihen puuttuisi. Olen kiusaamista vastaan 110%!!! En katselisi sekunttiakaan sivusta, jos jotakuta toista kiusataan. En ikinä! Kiusaaminen on väärin! Ja siitä pitäisi saada KUNNON rangaistukset!!!

[QUOTE="Dee";26615793]Puhuttiin nytten suomalaisten nimistä. Saako Mohammed nimeä antaa suomalaiselle lapselle, jos molemmat vanhemmat suomalaisia? Jos saa niin sit sekin kyllä menee tohon listaan, mutta epäilen, että saa.[/QUOTE]

Jaa, anteeksi vaan. No kopsasit tohon koko suomen nimipäiväkalenterin noin suunnilleen, en mä siitäkään mitään pointtia saanut irti muuta kuin sen että hähhää, suomalaiset nimet on niin karseita ettei ne ^meille^ kelpaa.

Kuka viitsii.

No poikaa nimetessäni ajattelin ennemminkin sen kautta, minkä nimen TAHTOISIN antaa :-O

Varmaan jotain Yrjöä, Jormaa, Urpoa tai Myrsky/Havu/Tuulenpoikaa en antais. Enkä näitä Nico-Mico-Xerxes-tyyppisiä myöskään.

[QUOTE="vieras";26615823]Jaa, anteeksi vaan. No kopsasit tohon koko suomen nimipäiväkalenterin noin suunnilleen, en mä siitäkään mitään pointtia saanut irti muuta kuin sen että hähhää, suomalaiset nimet on niin karseita ettei ne ^meille^ kelpaa.

Kuka viitsii.[/QUOTE]

No suurin osa on minun mielestä, sekä mieheni, että ystävieni. Minkäs me sille mahdamme. On niitä joitain harvoja nimiä, joista pidän, kuten esim:

Toni, Aleksi, Tomi, Julius, Roni jne.
Itse ehdotin esim. tota Julius nimeä, mutta miehen mielestä liian "kamala/ruma" nimi, että ei kuulemma missään nimessä...

[QUOTE="Dee";26615810]Päinvastoin, jos joku kiusaisi lastasi, olisin ensimmäinen joka siihen puuttuisi. Olen kiusaamista vastaan 110%!!! En katselisi sekunttiakaan sivusta, jos jotakuta toista kiusataan. En ikinä! Kiusaaminen on väärin! Ja siitä pitäisi saada KUNNON rangaistukset!!![/QUOTE]

No hyvä =)

Kerro ap mikä se sun nimi pojalle on :) Itse en antaisi omalle pojalle jotain Sebastian, Max yms. -tyylistä nimeä ihan vain koska ei passaa perisuomalaiseen sukunimeen. En myöskään osaa kuvitella omalle pojalle nimeksi niitä, joita oli omassa ikäluokassa paljon. Ehkä tulee liikaa tuttuja mieleen.

[QUOTE="Noh";26615884]Kerro ap mikä se sun nimi pojalle on :) Itse en antaisi omalle pojalle jotain Sebastian, Max yms. -tyylistä nimeä ihan vain koska ei passaa perisuomalaiseen sukunimeen. En myöskään osaa kuvitella omalle pojalle nimeksi niitä, joita oli omassa ikäluokassa paljon. Ehkä tulee liikaa tuttuja mieleen.[/QUOTE]

Kertoisin muuten, mutta on liian harvinainen..
On itse asiassa japanilainen nimi, mutta ei kuulosta japanilaiselta.
On yhtä tavallisen kuulonen, kuin vaikka Jani tai Toni.
Kirjoitetaan myös yhtä tavallisesti, kuin Jani tai Toni.
Eli ei siis ole ns. erikoinen, mutta samaan aikaan on.
Suomessa tän nimisiä on vain n. 100kpl yhteensä.
Eli ei ole erikoisen kuuloinen, kuten nämä Shrek, Tarzan, Alfa jne. :D

Mä en kirjotellu mitään ei listoja ennen pojan syntymää. Valkattiin exän kans nimiä joista tykättiin eniten, niistä valittiin pari kolme mieluisinta ja sit kun poika synty alettiin käyttää sitä mikä tuntui luontevimmalta. Pojan sukunimi on irlantilainen, mut etunimeksi valikoitui vanha suomalainen nimi. Vaihtakoon nimensä myöhemmin jos ei tykkää. Meistä etunimi sopii hyvin sukunimeen.

Uusimmat

Yhteistyössä