E
elämä myrskyssä
Vieras
Tilanne on kaoottinen ja olen täysin hukassa. Olen raskaana ja miestäni epäillään henkirikoksesta. Tuomio on enemmän kuin todennäköinen. Enempää en jutusta voi kertoa. Sen voin sanoa, että henkirikoksen syntyyn on vaikuttanut suuresti lapseen kohdistunut rikos. Mieheni ei ole paha, tähän asti elänyt elämänsä täysin kunnollisena. Nyt on tehnyt vain elämänsä ainoan ja pahimman virheen.
Kysymys siis kuuluu, että miten vanki voi osallistua lapsensa elämään? Luin jostakin, että erityisen painavasta syystä myös esim. elinkautisvanki saa poistua vankilasta. Onko synnytys sellainen syy? Miten vanki saa tavata lasta? Kuinka usein? Onko jonkun mies ollut vankilassa tai itse, joka tietäisi näistä käytännön järjestelyistä? Miten perheen talous, lasketaanko äiti yksinhuoltajaksi kun isä on vankilassa?
Kysymys siis kuuluu, että miten vanki voi osallistua lapsensa elämään? Luin jostakin, että erityisen painavasta syystä myös esim. elinkautisvanki saa poistua vankilasta. Onko synnytys sellainen syy? Miten vanki saa tavata lasta? Kuinka usein? Onko jonkun mies ollut vankilassa tai itse, joka tietäisi näistä käytännön järjestelyistä? Miten perheen talous, lasketaanko äiti yksinhuoltajaksi kun isä on vankilassa?