Mitä nyt pitäisi tehdä?? (Asiaa kiinteistövälittäjän toiminnasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja moro:
laitat sille tekstarin joka hoitaa asiaa. Että tosissanne olette ostoaikeissa. Kyllä sille provikat maistuu joten varmana ottaa yhteyttä tai laittaa asian toiselle eteenpäin selvitettäväksi!

noin meille juuri viime kuussa kävi, oli lomalla mut asiat alkoi hoitua pian tekstarin jälkeen ;)

Laitettiin tosiaan jo viesti ja jätettiin vastaajaan viesti, että ollaan kiinnostuneita jahka saadaan lisätietoa...

Mieheni sanoi, että jos se onkin niin että se ei halua antaa tietoja sijaiselle, koska jos me nyt tehdään tarjous niin kai se menee sitten sijaisen piikkiin ja se saa siitä provisiot?

Saahan se alkuperäinen välittäjä siinäkin tapauksessa osuutensa, koska on hankkinut kohteen myyntiin. Meillä menee palkkiot puoliksi hankkijalle ja puoliksi myyjälle, tällä hetkellä. Nämähän ovat sopimusasioita.

Millä tavoin kohteita hankitaan myyntiin? Eikö omistjat yleensä itse ota yhteyttä ja halua pistää talonsa myyntiin?

Niinhän sitä luulisi... Kyllä se kohteiden hankkiminen ihan työstä käy. Kokeile joskus huviksesi laittaa oma myynti-ilmoitus lehteen niin kohta on 40 välittäjää soittelemassa että parempi olisi panna heille myyntiin. :) Mutta pointti on se, että se välittäjä, jolle satut soittamaan saa osan siitä palkkiosta ja se välittäjä, joka sen on myynyt, saa osan. Ne voi olla sama välittäjä tai eri välittäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja moro:
laitat sille tekstarin joka hoitaa asiaa. Että tosissanne olette ostoaikeissa. Kyllä sille provikat maistuu joten varmana ottaa yhteyttä tai laittaa asian toiselle eteenpäin selvitettäväksi!

noin meille juuri viime kuussa kävi, oli lomalla mut asiat alkoi hoitua pian tekstarin jälkeen ;)

Laitettiin tosiaan jo viesti ja jätettiin vastaajaan viesti, että ollaan kiinnostuneita jahka saadaan lisätietoa...

Mieheni sanoi, että jos se onkin niin että se ei halua antaa tietoja sijaiselle, koska jos me nyt tehdään tarjous niin kai se menee sitten sijaisen piikkiin ja se saa siitä provisiot?

Saahan se alkuperäinen välittäjä siinäkin tapauksessa osuutensa, koska on hankkinut kohteen myyntiin. Meillä menee palkkiot puoliksi hankkijalle ja puoliksi myyjälle, tällä hetkellä. Nämähän ovat sopimusasioita.

Millä tavoin kohteita hankitaan myyntiin? Eikö omistjat yleensä itse ota yhteyttä ja halua pistää talonsa myyntiin?

Hankintahan sekin on, kun myyjä ottaa välittäjään suoraan yhteyttä. Lisäksi yleisesittelyjen, vanhojen asiakkaiden ja tuttavien kautta.

Kait siellä välitystoimistossa on joku pomo? Häneen vain yhteys. Vaikka toisaalta, ei kait se haluamanne talo mihinkään parissa viikossa katoa, kun ei sitä muillekaan esitellä.

Esiteltiin se meillekin eli tämä sijainen tuli aukomaan meille ovet, mutta ei osannut sanoa talosta mitään muuta kuin sen mitä papereissa luki.

Mikä estää sijaista hankkimasta toivomianne tietoja talon omistajilta?

Sijainen sanoi, että kohteen myyntiä hoitaa tämä tietty välittäjä... :o En mä tiedä miksi se sijainen ei voi soittaa suoraan itse myyjälle.

Tuolla tyylillä voisi sulkea kesäksi koko puljun, koska kauppoja ei muka tehdä lomien aikana... yrittäisin itse ottaa suoraan yhteyttä talon omistajaan saadakseni tarvitsemani tiedot.

Yhteistyössä