mitä olen tehnyt väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha mieli

Vieras
Lapseni tuntuvat aivan kurittomilta. ikää 5v ja 2v. eivät usko mitään mitä heille sanon. aina täytyy kiristää tai lahjoa tai sitten huutaa naama punasena, että uskotaan. on kokeiltu jäähyä, kiristää yms. kaikki on kokeiltu, mutta aina saa taistella joka asiasta. välillä tuntuu,että päivät on yhtä taistelua. lapset tappelee kaiken päälle vielä keskenään koko ajan. :( välillä aivan pulassa! apuja, neuvoja??

Jäähypenkkiä ei kuulu vain "kokeilla" vaan sitä pitää käyttää johdonkukaisesti, joka kerta. Ja viedä lapsi aina takaisin penkille, jos tulee liian aikaisin pois.

Käytä rangaistuksena jonkun etuuden pois ottamista. Karkkipäivän peruutus, tv-kielto yms. Ja myös positiivisella palautteella on hyvät vaikutukset, jokaisesta pienimmästäkin asiasta kannattaa kehua ja antaa positiivista palautetta. Mutta älä ikinä, missään tilanteessa mene hakemaan apua perheneuvolasta tms!

Kulostaa hyvin tutulta!!! Eikä nuku pv.unia millään...se edes helpottaisi mun hermoja ja helpottaisi tuota ylikierros heiluntaa..
äsken tunnin yritin nukuttaa ja ei mitään tulosta!!! Mulla menee itellä hermot ja teksin mieli lähteä ovet paukkuen ulos täältä. Tuolla toi riiviö 4 v nyt katsoo dvd.tä.
Meillä joku kumma vaihe meneillään;tekee tahallaan kaiken minkä tietää,että olen kieltänyt. Tahallaan härnää mua ja aivan innostuu kun oikeasti suutun!! Lisäksi kiljuu ja huutaa pienimmästäkin "esteestä elämässän":tavarat hukassa ja niitä itkun kanssa etsii ja äidillä etsittää,jne. yleensäkin hänestä helpompi aina suoraan itkeä ja kiljua jos asiat ei suju niin kuin hän haluaa.

Ihan huolestuttaa onko tää enää normaalia ja omat hermot huolestuttaa myös;onko nekään kunnossa ja tää äiti-lapsi suhteen taso huolestuttaa myös.... nyyh!!! Tarvitsisin hermolomaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja N:
Käytä rangaistuksena jonkun etuuden pois ottamista. Karkkipäivän peruutus, tv-kielto yms. Ja myös positiivisella palautteella on hyvät vaikutukset, jokaisesta pienimmästäkin asiasta kannattaa kehua ja antaa positiivista palautetta. Mutta älä ikinä, missään tilanteessa mene hakemaan apua perheneuvolasta tms!

Mikeis kannata kysyä neuvolasta tai perheneuvolasta apua?

Alkuperäinen kirjoittaja paha mieli:
Lapseni tuntuvat aivan kurittomilta. ikää 5v ja 2v. eivät usko mitään mitä heille sanon. aina täytyy kiristää tai lahjoa tai sitten huutaa naama punasena, että uskotaan. on kokeiltu jäähyä, kiristää yms. kaikki on kokeiltu, mutta aina saa taistella joka asiasta. välillä tuntuu,että päivät on yhtä taistelua. lapset tappelee kaiken päälle vielä keskenään koko ajan. :( välillä aivan pulassa! apuja, neuvoja??

Olet varmaan ollut turhan helläkätinen kasvattaja. 5-vuotiaan tapoja on vaikeaa muuttaa ja parivuotias tietenkin seuraa isomman esimerkkiä.

Ota nyt tiukka linja. Lopeta kaikki huutaminen, sillä siitä ei ole mitään apua. Kyllä tilanne jossain vaiheessa tasaantuu, jos vaan itse pidät ohjat käsissäsi ja pään kylmänä. Lapset eivät saa hyppiä vanhempiensa silmille.

Meillä kans välillä samanlaista. Lapset melkein 5v ja melkein 3v ja lisäksi kuukauden vanha. 3v on kyllä suht kiltti ja helppo, ainoastaan välillä kaaosta jos lähtee isomman riehumiseen perään.

Mutta isommalla välillä ihan järkyttävää toi tottelemattomuus ja välillä taas on mitä kiltein ja reippain. Näen kuitenkin jatkuvasti että jotain olen tehnyt oikeinkin, mutta joskus on raskasta.

Yhteistyössä