Mitä olet sanonut äitiysneuvolassa

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan vähän ruma hirviö:
Jos ja kun olet tullut raskaaksi ns varmoilla päivillä tai riskipanon seurauksena? Jos siel on kysytty oliko raskaus toivottu.

Kysytääks siäl semmostki.

Kysytään ainakin nuorilta. Tietävät kuinka ohjaavat jatkossa kun tietävät kuinka on tullut raskaaksi.

No tätä raskautta me ei oltu edes ehditty alkaa yrittämään, kun olin jo raskaana. Tilanne meillä siis se, että pikkukakkosta yritetty kauan, ja viime keväänä vauva kuoli massuun n. rv 15 paikkeilla, huomattiin vasta rv 18. Tämä oli niin kova taka-isku meille, ettei pystytty jatkaa yrittämistä samantien, vaan otettiiin reilusti ehkäsy käyttöön, ja annettiin haavojen parantua rauhassa. Elokuussa sovittiin kuitenkin, et ehkäsy jätetään pois, mut raskauden yrittäminen aloitetaan vasta keväällä. Eli mahdollisuus raskaudelle oli, mutta kumpikaan ei uskonu sen alkavan, kun ollaan huonosti sikiävää sorttia. Mut niinpä vaan kävi, et raskaus lähti alkuun pikapanosta, ainut sen ovulaation aikaan... Oltiin tosi yllättyneitä, mutta positiivisesti. Neuvolassa sanoin, että ei olla yritetty, eikä ajateltu raskauden mahdollisuutta, mutta että positiivinen yllätys kuitenkin, ja vauva siis todella tervetulut meille.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Jos ja kun olet tullut raskaaksi ns varmoilla päivillä tai riskipanon seurauksena? Jos siel on kysytty oliko raskaus toivottu.

Kysytään ainakin nuorilta. Tietävät kuinka ohjaavat jatkossa kun tietävät kuinka on tullut raskaaksi.

Kuinka nuorilta? Mie oli 21 eikä kysytty.
Paitsi ku kävin samalla puolella poistattaa kapselin nii se muija tivas ja tivas et kai miä ymmärrän et voin tulla raskaaks ja se voi kirjottaa reseptin vaik pillereihin ja väkisin yritti tunkee vaik mitä.

Paitsi ku kävin samalla puolella poistattaa kapselin nii se muija tivas ja tivas et kai miä ymmärrän et voin tulla raskaaks ja se voi kirjottaa reseptin vaik pillereihin ja väkisin yritti tunkee vaik mitä.

Kyllä multa kysyttiin esikoisen aikaan, olin 21v, ja tästäkin vielä keskusteltiin neuvolassa, olen 26sentään nyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Kyllä multa kysyttiin esikoisen aikaan, olin 21v, ja tästäkin vielä keskusteltiin neuvolassa, olen 26sentään nyt...

Juu, ei tääl kyl kyselty, enemmänkin kyseltii sit et onks mies mukana jutussa ja entäs molempien vanhemmat tietääkö jo ja miten suhtautu yms.

Multa on kysytty 18-vuotiaana ja 21-vuotiaana. Ja eri paikkakunnilla.

ei minulta kysytty mitään tollaista. ja olisin kertonut että vahinko oli, nimittäin jälkiehkäisy petti. mutta silti lapsi oli alusta asti oikein haluttu! niin ja 25-vuotiaana tulin raskaaksi.

Meillä kysyttiin neuvolassa tota ja sanoin että oli "vahinko",eikä neuvolantäti siihen mitään sanonut.Eikä siinä mun mielestä mitään pahaa ole.Tuntuu välillä että jotkut ajattelee että me ei tätä lasta haluttaisi kun ei olla montaa kuukautta/vuotta yritetty.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
ainakin meiltä kysyttiin onko toivottu, mutta vaan esikoisen kohdalla (ja oli sijainen sillä kertaa). ehdotti myös aborttia vaikka raskaus tosiaankin oli toivottu.

Kaameeta :o
Ethän sä edes mikään niin "nuori" ole kun esikoisen sait, kurkkasin rofiilin..

Multa on kysytty aiotko pitää lapsen kun esikoista odotin ja ekaa kertaa nlaan soitin. Samoin kysyi kolmannen kohdalla aiotko pitää lapsen, kun ekaa kertaa kävin neuvolassa. Kolmas on varmoilla päivillä olemattomasta seksistä plussattu vauva.

Multa on kysytty 18-vuotiaana ja 21-vuotiaana. Ja eri paikkakunnilla.

Multakin kysyttiin mutta olinkin 16v. kun tulin raskaaksi.Sanoin kyllä heti että on vahinko mutta pidän lapsen silti.Mulla oli kyllä alussa niin tökerö neuvolantäti että heti rupesi antelemaan lappuja ja lippuja joissa kerrottiin keskeytyksestä ja adoptiosta.Millään ei meinannut uskoa että ihan tosissani meinaan lapsen pitää vaan höpötti kuinka kiire on jo varata aikaa keskeytykseen ja muutaman viikon päästä ei ole jäljellä muita vaihtoehtoja kuin adoptio,oli muuten todella painostavaa.Onneksi terkka vaihtui ja seuravalta sain tukea koko odotusajan.

Multa taidettiin vaan kysyä, että millä mielin olen tästä raskaudesta. Varmaan sillä kartoitettiin, että haluanko pitää lapsen vai tulinko vinkumaan aborttia. En loukkaantunut :) .

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
ainakin meiltä kysyttiin onko toivottu, mutta vaan esikoisen kohdalla (ja oli sijainen sillä kertaa). ehdotti myös aborttia vaikka raskaus tosiaankin oli toivottu.

Kaameeta :o
Ethän sä edes mikään niin "nuori" ole kun esikoisen sait, kurkkasin rofiilin..

no niinpä. 24 olin kun tyttö syntyi ja on kummatkin raskaudet olleet todellakin toivottuja. tehtiin kyllä valitusta siitä terkasta, sillä hetkellä menin ihan shokkiin koko ehdotuksesta.

Muistaakseni kysyttiin multakin, ehkä mä päälle kolmekymppisenä olen niin nuorekas:D Ja mieskin oli käynnillä mukana, joten senkään olemassa olosta ei ollut epäselvyyttä. En edes tajunnut, että kysymystä voisi pitää outona. Musta se oli ihan hyvä tietää, jos olisi täysi vahinko, niin kyllähän se voi vaikuttaa odottajan tuntemuksiin asiasta ja voi kaivata eri tavalla tukea, jos on suunnittelematon.

Varhaisultrassa tosin kysyttiin ihan toisin päin, eli kuinka kauan olemme yrittäneet.

Yhteistyössä