mitä olette ostaneet 1v synttärilahjaks lapsellenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on kanssa synttärit huomenna enkä aio ostaa mitään. Saavat kummeilta, mummeilta jne sukulaisilta jo sen verran paljon leluja että ne saa riittää. Sitten kun ovat isompia ostetaan toki synttärilahjat mutta nyt eivät vielä asiasta ymmärrä niin en halua kerätä enempää rojua kuin on tarpeen.

Voisin ostaa riisikakkuja, maissinaksuja, viinirypäleitä tms naposteltavaa mistä muutenkin tykkäävät.

Meillä 4 lasta ja kellekään ei mitään ihmeellistä ostettu. Jokainen saanut , jonkun pienen paketin, että saa repiä auki kun aamulla lauletaan ja tyytyväisiä ovat olleet. Niitä lahjoja kun tulee vierailta. Sit ollaan laitettu lapsille hiekkalaatikkoa ja leikkimökkiä ja puuharataa ulos, niin siinä on ollut lahjaa ihan tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Meillä on kanssa synttärit huomenna enkä aio ostaa mitään. Saavat kummeilta, mummeilta jne sukulaisilta jo sen verran paljon leluja että ne saa riittää. Sitten kun ovat isompia ostetaan toki synttärilahjat mutta nyt eivät vielä asiasta ymmärrä niin en halua kerätä enempää rojua kuin on tarpeen.

Voisin ostaa riisikakkuja, maissinaksuja, viinirypäleitä tms naposteltavaa mistä muutenkin tykkäävät.

Tääkin on kyllä niin totta! Niitä lahjoja tulee tosi paljon muulta suvulta.
Mulla on yleensä ollut periaatteena, että ostan, kun tarvitsevat jotain eli en välttis synttäripäiväksi mitään osta.

Hullua ostaa 1v:lle mitään kallista. Jos se lapsi oikeasti tarvitsee nyt jotain, niin osta se ja laita pakettiin, muuten älä osta mitään. Kyllä ne muut tuo sitä tavaraa kasapäin, että ei edes kaikilla jaksa/ennätä leikkiä kun jo lojuvat laatikossa.

Me ostettiin pojulle semmonen potkuauto.. Ja meillä ei sukulaiset osta juurikaan, et siihen ei voi varautua.. Saa ainoastaan isovanhemmilta jotain ja sitten 2kpl kummeja jotain hommaa.. Muut ei, enkä niin oletakaan.. Ja miksen ostais kallista? Ostan sen mikä silmää tai tarvetta miellyttää, en hinnan perusteella.. Joskus se voi olla joku 500e juttu ja joskus vaikka 20e juttu..

Alkuperäinen kirjoittaja juup:
Me ostettiin pojulle semmonen potkuauto.. Ja meillä ei sukulaiset osta juurikaan, et siihen ei voi varautua.. Saa ainoastaan isovanhemmilta jotain ja sitten 2kpl kummeja jotain hommaa.. Muut ei, enkä niin oletakaan.. Ja miksen ostais kallista? Ostan sen mikä silmää tai tarvetta miellyttää, en hinnan perusteella.. Joskus se voi olla joku 500e juttu ja joskus vaikka 20e juttu..

500 on aika pirun paljon lapselle joka ei vielä ymmärrä. Mutta jos rahaa on, niin mikäs siinä.

En tietenkään sano että ei saisi ostaa, mutta kun kysyttiin niin kerroin oman vastaukseni. Tottakai saa ostaa mikä silmää miellyttää ja ihan niin kallista kuin kukkaro kestää. Mua vaan välillä harmittaa jo nää alle 1v lelut joita on joka paikka täynnä. Puolet olen pakannut muovikassiin ja pois näkyviltä, välillä sitten vaihdan sieltä pussista leluja käyttöön.

Olis niin paljon helpompi siivota kun ei olis leluja joka paikka täynnään... Koru siinä mielessä kiva lahja. Ja paljon pitkäikäisempi kuin lelut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juup:

500 on aika pirun paljon lapselle joka ei vielä ymmärrä. Mutta jos rahaa on, niin mikäs siinä.

Ei sen lapsen tarvitsekaan ymmärtää, koska me vanhemmat ymmärrämme ;)

käytiin syömässä tytön kans aamupala tässä välissä.

oiskohan netissä nähtävillä jotain sellasia riipuksia minkä vois ostaa tytölle?

mua rupes houkuttaa toi kaulakoru :)

sinä, kenen tytöillä oli sellaset, niin pitävätkö he joka päivä niitä? minkä ikäisiä ovat nyt? yöksi varmaan pois? :)

1v sai isoja legoja minulta ja vierailta mielummin rahaa niinkui saikin että saa ITSE VALITA LAHJAT kaupasta tai minä vielä, kun monesti vierailta tulee niiin hölmöjä lahjoja että harmittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
käytiin syömässä tytön kans aamupala tässä välissä.

oiskohan netissä nähtävillä jotain sellasia riipuksia minkä vois ostaa tytölle?

mua rupes houkuttaa toi kaulakoru :)

sinä, kenen tytöillä oli sellaset, niin pitävätkö he joka päivä niitä? minkä ikäisiä ovat nyt? yöksi varmaan pois? :)

Pitävät päivittäin ja yöksi otetaan pois :) En tiedä löytyiskö kultasepänliikkeiden sivuilta kuvia erilaisista riipuksista, voisi kuvitella :) Tytöt ovat 3- ja 1-vuotiaat. Esikoisen koru on keltakultaa ja kuopuksen koru taas valkokultaa.

Yhteistyössä