Mitä olette tehneet eri tavalla toisen lapsen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
joskus ne hommat on kuitenkin tehtävä. ..... tänään silitän ison kasan pyykkejä, kertymä ehkä neljältä kuukaudelta :whistle:

Moni homma voi odottaa vaikka vuoden ja silittämistä ei ole PAKKO tehdä koskaan. Muutimme viimeisen raskauteni aikana ja muutama homma on vieläkin niillä sijoillaan, mihin se muutossa jäi. :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
En stressannut senkään vertaa, kuin esikoisen kanssa. Joka ei sekään paljoa ollut.

Enkä edes yrittänyt laittaa lasta kärryvaunurattaisiin, siksi "kun niin kuuluu tehdä".

sama juttu, rattaisiin on nyt vasta alkanut totutella mutta 95% ajasta kulkee kantoliinassa. kuopus myös nukkui syntymästä lähtien vieressä.
 
Esikoinen nukkui vieressa pitkään, mutta seuraavat eivät. Pinnasängystä pois siirtymisen jälkeen lapsia ei huolittu viereen nukkumaan ollenkaan. Tarvittaessa laitoin lattialle patjan tai menin itse lapsen sänkyyn (täyspitkä), mutta vanhempien parisänkyyn ei ollut tulemista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Vastaan vielä tähän omaan aloitukseen, sillä minulla on mielessä tällä hetkellä kolme asiaa, mitä aion tehdä toisin:
.....
3) palstaisen täällä huomattavasti vähemmän äitiyslomalla!

Toisaalta taas palstaillessa voi hyvin imettää samalla ja jos isompi viettää siestaa, ei touhuillaan häiritse hänen rauhoittumistaan. ;)

Esikoisesta seuraavien kohdalla olen tehnyt kaikkeni, jotta saisin yöllä nukuttua. esim ottanut vauvan ekasta syötöstä viereeni tai suostunut siihen että mies antaa yöllä korviketta pullosta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Vastaan vielä tähän omaan aloitukseen, sillä minulla on mielessä tällä hetkellä kolme asiaa, mitä aion tehdä toisin:
.....
3) palstaisen täällä huomattavasti vähemmän äitiyslomalla!

Toisaalta taas palstaillessa voi hyvin imettää samalla ja jos isompi viettää siestaa, ei touhuillaan häiritse hänen rauhoittumistaan. ;)

No mulla tämä liittyy lähinnä siihen, että olin niitä äitejä, joka ei rakastanut lastaan ja vei hänet ihan pienenä hoitoon, niin tämän palstan takia asia tuntui paljon pahemmalta ja pelottavammalta kuin mitä se olikaan. Niin, että aion viettää enemmän aikaa oikeassa elämässäni oikeiden ihmisten parissa enkä täällä palstalla ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Vastaan vielä tähän omaan aloitukseen, sillä minulla on mielessä tällä hetkellä kolme asiaa, mitä aion tehdä toisin:
1) en aio syödä suklaata joka päivä imetysajan

3) palstaisen täällä huomattavasti vähemmän äitiyslomalla!

Nämä myös kun kakkonen syntyy syksyllä. + aion juoda synnytyksen jälkeen pullotolkulla alkoholitonta olutta/pilsneriä ja mammateetä jotta maito nousisi nopeammin. Viimeksi meni yli viikko että alkoi kunnolla herumaan ja sitten menikin viikkoja päästäeroon pullosta.

+Aion yrittää ettei kakkonen oppisi nukahtamaan vain tissi suussa vaan yritän aina tarjota tuttia ja siirtää oman sängyn puolelle (sivuvaununa sänkymme vieressä).
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
aion juoda synnytyksen jälkeen pullotolkulla alkoholitonta olutta/pilsneriä j

Mun viisas anoppini valisti jo etukäteen, että pitää juoda kotikaljaa paljon. Ja niinpä aloin sitä lipittää jo Jorvissa. Mutta joo, ne imetyssuklaat saa jäädä väliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pullapitko:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja pullapitko:
no ne normaalit hätäilyt esikon ollessa vauva jäi pois toisen kanssa. esim. en voinut tiskata kun vauva nukkuu, voi herätä enkä sit voinut tiskata vauvan ollessa hereillä kun piti seurustella pojan kanssa :laugh: :laugh:
ja kaikkea muuta yhtä älytöntä.

Ensimmäistä muistan tuijotelleeni, kun nukkui, että heräis nyt jo, miksi se niin kauan nukkuu. Mutta sitä ei kyllä tapahtunut kuopuksen kanssa :D

mä kävin " tökkimässä" poikaa kun nukkuu niin kauan että onko kaikki hyvin. :D

Meillä kans miehen kans jääny päälle et aina kun poika nukkuu nii vähä väliä on ihan pakko käyä tarkistamassa et se tuhisee

:ashamed: Ja sit kans tuo tiskaus tai koneen täyttö/tyhjennys homma :D
 
Mä en tykkää yhtään kotikaljasta mutta miestä pyydän tuomaan synnärile heti olutta :D Katsokoot kuinka kieroon tahansa alkoholiton/pilsneri mallasjuoma ajaavarmaan ihan saman asian. Itse asiassa taida korkata heti synnytyshuoneessa urakan päätteeksi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Myydäänkös muuten kotikaljaa isoissa pulloissa enää kaupoissa?

Ei myydä, ihan älytöntä. Ja harvoin sitä on koreissakaan. Minä tosin teen suurimman osan itse, se on parempaa niin, ja huomattavasti halvempaa.

Voi harmi. :/

Olen ajatellut laittaa taas palautetta asiasta, ja lisätä, että heidän kannattaisi suunnata mainostusta imettäville äideille, monet nykyajan naisista eivät tiedä asiaa, missä vanha kansa on viisas =)
 

Yhteistyössä