Mitä olette vieneet ystävän vauvalle, kun menette katsomaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä vein viimeksi korin, jossa oli paketti pieniä vaippoja, pari bodya unihaalari tuttipullo... ja tais olla pyyheitä pari... en nyt enää tarkkaan muista, mutta korin ostin ihan siltä pohjalta, että saa siinä niitä vaippoja vaikka säilytellä. ja menin katsomaan vauvaa vasta kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja punaharmaa:
mä vein viimeksi korin, jossa oli paketti pieniä vaippoja, pari bodya unihaalari tuttipullo... ja tais olla pyyheitä pari... en nyt enää tarkkaan muista, mutta korin ostin ihan siltä pohjalta, että saa siinä niitä vaippoja vaikka säilytellä. ja menin katsomaan vauvaa vasta kotiin.

enkä sitten tiedä enkö vaan ole sukurakas, mutta hyvää ystävää ja hänen perhettään ainakin halusin silloin muistaa. minusta sillä ei ole edes väliä onko sukulainen... samanlaisen korkeintaan olisin vienyt jonkun sukulaisen lapsellekin...

Joo, minäkin olen kerännyt laukkuun uusia vaatteita koossa 68-74. Sitten käytetyn mutta siistin pussilakanasetin ja tuttipullon. Sekä pientä kivaa isommalle sisarukselle. Mietin vaan, että onko tuo lahja jo liiankin runsas... en vaan ole malttanut itseäni tuolla kaupoissa, kun niin tykkään noista vauvan vaatteista.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Vaatteita mutta nimen omaan jotain 80cm koska kaikki kantaa sitä pientä vaatetta muutenkin

No meillä ei oo vieläkään käytössä kaikkien tuomat "ei sitten heti jää pieneksi" vaatteet ja tyttö on jo yli puolen vuoden. Säilyttele niitä sitten jossain, tarpeeksi hyvin kun jemmaa, ni löytää vasta sitten kun ne on jo pieniä.

Mut mä oon vieny vauvakirjaa ja ruokalappua, pientä pehmolelua, vaunulelua yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Vaatteita mutta nimen omaan jotain 80cm koska kaikki kantaa sitä pientä vaatetta muutenkin

No meillä ei oo vieläkään käytössä kaikkien tuomat "ei sitten heti jää pieneksi" vaatteet ja tyttö on jo yli puolen vuoden. Säilyttele niitä sitten jossain, tarpeeksi hyvin kun jemmaa, ni löytää vasta sitten kun ne on jo pieniä.

Mut mä oon vieny vauvakirjaa ja ruokalappua, pientä pehmolelua, vaunulelua yms.

Tää on totta! Itse kaipasin vaan pientä vaatetta max 62cm. Ärsytti suunnattomasti kun ihmiset tietty toivat 80cm potkuhousua joka sopisi nyt 1v7kk ikäiselle tytölle, mutta eipä meillä tuon ikäistä potkuhousuihin laiteta. Joten ne potkarit(joita oli useita), meni kyllä kirpparille.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Paljon niitä vaatteita on?
Kyllä tuo kuulostaa jo riittävältä, itse ehkä olisin jopa hieman vaivautunut jos joku toisi kovin suurta pakettia..

Paketissa on body, housut, collegetakki, paita ja hame. Niin, että ekana olen ostanut jotain, ja sitten seuraavalla kerralla kaupassa huomannut jotain muuta kivaa, ja sitten ostanut taas sen. Eli sitä on vaan kertynyt, mutta ei kai tuo mitenkään liikaa ole... Eivät ole mitään kalliita merkkivaatteita, vaan perus käyttövaatetta kappahlista ja vastaavista.

Meille ei moni tuonut lainkaan vaatteita :attn: että en tiedä mistä tää ajatus kumpuaa, että "niitä pieniä vaatteita kuitenkin tulee ovista ja ikkunoista".
Kivempi se on heti ottaa käyttöön eikä jemmata kaapin perukoille vuodeksi odottamaan.

Jos on kyseessä esikoinen ja ovat ottaneet äp:n niin sitten olen vienyt jonkun 74cm vaatteen. Äp vaatteet jäävät äkkiä pieniksi "normaaleilla" vauvoilla ja siksi 74cm on aika hyvä, kun se menee kauemmin kuin pari viikkoa. Ja normaaleilla tarkoitin ei keskosia.

Myös jokin laadukas nalle, joka olisi unikaveri forever, on ollut yksi tykätyistä lahjoista, joita olen vienyt.

Mua kyllä vähän ärsytti, kun muutamat ihmiset toi 80cm kokosia vaatteita :/ Nyt ne on käytössä, tyttö vuoden. Et miettikää vähän sitä kokoo, hyvä et itsekään edes muistin noiden vaatteiden olemassa oloa, kun ei niitä vaatekaapissa tullut säilytettyä. Mielummin jotain semmosta, mitä ei tartte pitää huolella vuotta tallessa et tulee varmasti pidettyä.

Mä taas tykkäsin kun sain vähän suurempia. Meillä oli niin isokokoinen poika että 56 koko meni päälle 3 viikkoa, ei kauheesti naurattanut :/ Onneksi olin tajunnut ostaa jo vähän isompaakin niin ei oltu ihan pers aukisia kun piti lähes heti uusia vaatekaapin sisältö...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Paljon niitä vaatteita on?
Kyllä tuo kuulostaa jo riittävältä, itse ehkä olisin jopa hieman vaivautunut jos joku toisi kovin suurta pakettia..

Paketissa on body, housut, collegetakki, paita ja hame. Niin, että ekana olen ostanut jotain, ja sitten seuraavalla kerralla kaupassa huomannut jotain muuta kivaa, ja sitten ostanut taas sen. Eli sitä on vaan kertynyt, mutta ei kai tuo mitenkään liikaa ole... Eivät ole mitään kalliita merkkivaatteita, vaan perus käyttövaatetta kappahlista ja vastaavista.

Kyllä tämä musta kuulostaa ihan riittävältä..
Mutta toisaalta itse olen tyytyväinen hyvin vähään enkä odota että vieraat toisivat jotain tullessaan katsomaan uutta vauvaa.

Tai no tosi kivaa on jos se vaippapaketti tuodaan ;) , sekä ne pullat kahvin kanssa..

Yhteistyössä