Mitä olisitte hussin sijassa tehneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

.....

Tunnettu jäsen
27.11.2015
19 886
4 368
113
Selviytyjissä tällä hetkellä kisaava Janni Hussi kertoo Idealistan blogissaan joutuneensa hyvin hämmentävään tilanteeseen Helsingin keskustassa sijaitsevassa Kampin kauppakeskuksessa.

Hussi kertoo blogissaan, että kun hän oli hiljattain kaupungilla hoitamassa asioita, pysäytti hänet tuntematon nainen, joka pyysi englanniksi Hussia ostamaan hänelle leipää.

– Käännyin katsomaan tarkemmin äänen lähdettä ja jotakuinkin ikäiseni nainen tarttui käsipuoleeni: “Can you buy me bread, I have 5 children?”. Hämmentyneenä tilanteen nopeutta lupauduin ostamaan naiselle leipää. Ajattelin että onhan se parempi ostaa hänelle suoraan ruokaa, kuin antaa rahaa, josta ei ikinä tiedä mihin se päätyy, Hussi kertoo blogissaan.
Hussi meni naisen kanssa kauppakeskuksessa olevaan kauppaan, jossa tämä alkoi oitis haalia mukaansa kasviksia ja leipää. Hussi kehotti naista ottamaan leipää useamman paketin, jotta naisen perhe saisi varmasti syötyä.

– Kun olin kääntämässä tietämme kassalle nainen muutti suuntaansa juustohyllyille. Sieltä hän kouhaisi mukaansa juustoja ja vastapäätä ison valmiskakun. Kerroin naiselle ystävällisesti, että nyt minun pitää lähteä ja että nämä tuotteet voin hänelle ostaa. Hän kuitenkin halusi lähteä vielä lihaosastolle, sanoin että minun on nyt aivan pakko lähteä, Hussi kertoo blogissaan.

Janni Hussi tunnetaan urastaan liikunnan parissa.(KUVA: Pete Aarre-Ahtio / IS)

Koska Hussilla oli kiire, yritti hän epätoivoisesti päästä pois kaupasta. Pian Hussista alkoi tuntua, että nainen käytti hyväksi hänen kiltteyttään, sillä kun he lähtivät kohti kassoja, alkoi tämä haalia aiemmin valitsemansa sacherkakun lisäksi mukaan energiajuomia ja suklaapatukoita.

Hussi kertoo blogissaan, että kieltäytyi ostamasta herkkuja, kertoi naiselle etteivät ne ole terveellisiä ja paineli tämän kanssa kassalle. Erikoinen tilanne alkoi ärsyttää Hussia, sillä hän koki naisen olevan äärimmäisen kiittämätön.

– Maksoin hänen ostoksensa, jotka kustansivat yli 30€. Ennen kuin olin korttiani ehtinyt vetää maksulaitteesta nainen oli jo hävinnyt kuin pieru Saharaan. Jäin hämmentyneenä koko tilanteesta toljottamaan naisen loittonevaa selkää.

Hussi kertoo blogissaan, että reissusta jäi hänelle epämukava ja hyväksikäytetty olo, sillä hän halusi vilpittömästi auttaa naista ja tämän perhettä.

– Minulle tuli jokseenkin hyväksikäytetty olo.

Hussi on selvittänyt tiensä Selviytyjien viiden parhaan joukkoon.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005648715.html

Olihan tuossa sentään, että enkuksi kysyi. Ja joo, itselleni ei kyllä tulisi kyllä mieleenkään lähteä jonkun kerjäläisen kanssa kauppaan. Olisin vaikka käskenyt odottaa kassojen takana.
Joo tossa oli, mutta ILssä ei. Ennenkin olen pannut merkille etteivät mainitse kansalaisuutta paitsi silloin kun vaikkapa rikoksentekijä on suomalainen.

Mitäkö olisin tehnyt, jos ulkomaalainen ammattikerjäläinen olisi ottanut minut asiakkaakseen? Olisin kieltäytynyt palvelusta koska en tarvitse kerjäläispalveluita enkä halua tukea Suomen muuttumista sellaiseksi valtioksi, jossa kerjäläisten ammattikunta elää ja voi hyvin. Valitettavasti monilla muilla ihmisillä kuten Janni Hussilla on toisenlaiset visiot siitä millainen on hyvä maa elää.

En mä tiedä... aika outo tilanne. Mulla olis varmaan keittänyt siinä kohtaa, kun eukko alkoi lappaa sitäsuntätä ostoskoriin... tosin siihen asti ei olisi edes päästy, koska en mä sitä naista olisi ottanut mukaani kauppaan.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mitäkö olisin tehnyt, jos ulkomaalainen ammattikerjäläinen olisi ottanut minut asiakkaakseen? Olisin kieltäytynyt palvelusta koska en tarvitse kerjäläispalveluita enkä halua tukea Suomen muuttumista sellaiseksi valtioksi, jossa kerjäläisten ammattikunta elää ja voi hyvin. Valitettavasti monilla muilla ihmisillä kuten Janni Hussilla on toisenlaiset visiot siitä millainen on hyvä maa elää.
(y)

Aina kieltäydyn ku joku tarraa kiinni. Eipä tuota ongelmaa onneks ole meillä päin. Pk seudulla vaa. Jos vähänkää pysähdyt kadulla kattoaksesi puhelinta nii eiköhän oo joku heti vinkumasa jotaki

Mulla kerran yks juoppo pyysi kaupan ulkopuolella rahaa, että saisi ostettua makkarapaketin lapsille. Sanoin etten anna rahaa, mutta makkaran voin ostaa (olin siis juuri kauppaan menossa). Hän sanoi jäävänsä odottaa, ja huusi vielä perääni, että tuo myös jauhelihaa ja tonnikalaa, öljyssä.
Kyl alkoi naurattaa tuo viimeinen lisäys, mut ostin silti, ja kiitteli kyl kovin.

Hussin sijassa olisin tehnyt stopin sille kakulle, sanonut että leivät ja kasvikset maksan mutta en muuta, ja suunnannut kassalle.

Mulla kerran yks juoppo pyysi kaupan ulkopuolella rahaa, että saisi ostettua makkarapaketin lapsille. Sanoin etten anna rahaa, mutta makkaran voin ostaa (olin siis juuri kauppaan menossa). Hän sanoi jäävänsä odottaa, ja huusi vielä perääni, että tuo myös jauhelihaa ja tonnikalaa, öljyssä.
Kyl alkoi naurattaa tuo viimeinen lisäys, mut ostin silti, ja kiitteli kyl kovin.

Hussin sijassa olisin tehnyt stopin sille kakulle, sanonut että leivät ja kasvikset maksan mutta en muuta, ja suunnannut kassalle.
Olisi varmaan palauttanut, jos olisi ollut vedessä :D

En auta tuota kautta, vaan laittamalla rahaa luotettaviksi tietämilleni henkilöille ja tahoille.

Aijaa. Vaikka toi Hussi on hölmö niin eiköhän erottaisi suomalaisen korostuksen.
Minkä korostuksen?? enkkuu se puhu ja sit voi puhua jotain iahn ihme kieltä mitä ei oo olemassa ja sit sanoo et help food money help ja näyttää kädellä et on lapsia. Mä en siedä tota hussia et tosi hyvä et näin. Toi 5 lasta on just se minkä takia mä tiedän mut se tulee tekee ton uusiks ja uuskis ja uusiks ja on tehny jo ja toi on aineissa jossain en tiiä missä ja ei kuulu mulle ei kuulu sulle mut aika huvittavaa et jotku menee tollaseenki

Minkä korostuksen?? enkkuu se puhu ja sit voi puhua jotain iahn ihme kieltä mitä ei oo olemassa ja sit sanoo et help food money help ja näyttää kädellä et on lapsia. Mä en siedä tota hussia et tosi hyvä et näin. Toi 5 lasta on just se minkä takia mä tiedän mut se tulee tekee ton uusiks ja uuskis ja uusiks ja on tehny jo ja toi on aineissa jossain en tiiä missä ja ei kuulu mulle ei kuulu sulle mut aika huvittavaa et jotku menee tollaseenki
Sun suomalaisiin kohdistuva viha on taas koskettanut pohjamudat. Helsinki on täynnä röyhkeitä romanikerjäläisiä, onnea valitsemallasi tiellä niiden kanssa. Onko sulla muuten jotain oikeaa tietoa että tuo oli suomalainen vai johtuuko syyttely ihan vain vihasta?

Sun suomalaisiin kohdistuva viha on taas koskettanut pohjamudat. Helsinki on täynnä röyhkeitä romanikerjäläisiä, onnea valitsemallasi tiellä niiden kanssa. Onko sulla muuten jotain oikeaa tietoa että tuo oli suomalainen vai johtuuko syyttely ihan vain vihasta?
No hei kuule ne ei ei osaa enkkua. Ei ne oo käyny koulua yhtään. Sulla ei oo kyllä yhtään katu älyä. onks se sulle joku kauhee asia jos se on suomalainen?? Eiks se oo ihan sama mikä se on??? Toi on suomalainen tai voi se olla virolainen mut koska 5 lasta nii suomalainen.

Yhteistyössä