Mitä on raha? Lyhyt selitys.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Raha on yleinen vaihdon väline, arvon mitta, omaisuuden muoto sekä valuutta. Sen tärkein tehtävä on toimia yleisesti hyväksyttynä maksuvälineenä eli sen voi vaihtaa hyödykkeisiin eli palveluihin ja tavaroihin. Raha on myös yhteiseen sopimukseen perustuva arvon säilyttäjä ja kirjanpidon yksikkö. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Raha on yleinen vaihdon väline, arvon mitta, omaisuuden muoto sekä valuutta. Sen tärkein tehtävä on toimia yleisesti hyväksyttynä maksuvälineenä eli sen voi vaihtaa hyödykkeisiin eli palveluihin ja tavaroihin. Raha on myös yhteiseen sopimukseen perustuva arvon säilyttäjä ja kirjanpidon yksikkö. :D

Mistä se tulee? siis raha?
 
Vähän aiheen vierestä (antteksi) mut osaako joku selittää (lyhyesti ja ymmärrettävästi) mistä lama johtuu? Miksi välillä yhtäkkiä tapahtuu jotain ja tulee lama?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Raha on yleinen vaihdon väline, arvon mitta, omaisuuden muoto sekä valuutta. Sen tärkein tehtävä on toimia yleisesti hyväksyttynä maksuvälineenä eli sen voi vaihtaa hyödykkeisiin eli palveluihin ja tavaroihin. Raha on myös yhteiseen sopimukseen perustuva arvon säilyttäjä ja kirjanpidon yksikkö. :D

Laitetaan ne lähteet myös, kun suoraan lainataan. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Raha on yleinen vaihdon väline, arvon mitta, omaisuuden muoto sekä valuutta. Sen tärkein tehtävä on toimia yleisesti hyväksyttynä maksuvälineenä eli sen voi vaihtaa hyödykkeisiin eli palveluihin ja tavaroihin. Raha on myös yhteiseen sopimukseen perustuva arvon säilyttäjä ja kirjanpidon yksikkö. :D

Laitetaan ne lähteet myös, kun suoraan lainataan. ;)

tässä se on. ei rahaa enää ole. http://www.youtube.com/watch?v=sanOXoWl0kc&feature=related
 

Yhteistyössä