Mitä on rehellisyys parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä se naisten peräänkuuluttama rehellisyys parisuhteessa sisältää? Mikä menee rehellisyyden piikkiin, mikä loukkaamisen? Voiko erota jos rehellisyys menee liian rehelliseksi?

Kumpi on rehellisempää toimintaa suhteessa:

-Mies katselee muita naisia ja haaveilee seksistä toisen naisen kanssa sen vuoksi kun ennen hoikka oma vaimo on päästänyt itsensä lihavaksi (vaikkapa lasten saamisen jälkeen). Nainen kysyy mieheltä usein: "olenko mä liian lihava? Pitäiskö mun laihduttaa?" Johon mies vastaa "ei kulta, sä oot oikeen sopiva tämmöisenä", koska tietää että nainen ei halua kuulla totuutta. Tätä jatkuu pari vuotta ja sitten mies menee vieraisiin kun ei enää kestä.

- Mies katselee muita naisia ja haaveilee seksistä toisen naisen kanssa sen vuoksi kun ennen hoikka oma vaimo on päästänyt itsensä lihavaksi (vaikkapa lasten saamisen jälkeen). Nainen kysyy mieheltä usein: "olenko mä liian lihava? Pitäiskö mun laihduttaa?" Johon mies vastaa "joo, kyllä sä voisit laihduttaa noi ylimääräiset pois. Sitten tykkäisin susta enemmän myös seksuaalisessa mielessä." Nainen saattaa loukkaantua aluksi, mutta laihduttaa sitten, ja perhe-elämä jatkuu sopuisasti.

Kommentteja? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
Ehkäpä rakastavaa puolisoa kiinnostaa se vaimo kuitenkin myös seksuaalisessa mielessä, vaikkei olisikaan mallinmitoissa...

Entäpä jos mies ei enää kiihotu naisestaan ja alkaa välttelemään seksiä? Jos hän on aina pitänyt vähän hoikemmasta mallista.

Onko siis miehellä oikeutta olla rehellinen? Ilman että heti leimataan siaksi ym?

meillä on toisinpäin.Mies on se joka on lihonnut.Ihoan sen mahaa, olen maininnutkin että voisi vähän laiduttaa...en kuitenkaan haaveilee seksistä hoikkien urosten kanssa ja seksi sujuu silti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
Ehkäpä rakastavaa puolisoa kiinnostaa se vaimo kuitenkin myös seksuaalisessa mielessä, vaikkei olisikaan mallinmitoissa...

Entäpä jos mies ei enää kiihotu naisestaan ja alkaa välttelemään seksiä? Jos hän on aina pitänyt vähän hoikemmasta mallista.

Onko siis miehellä oikeutta olla rehellinen? Ilman että heti leimataan siaksi ym?

Jos ihminen eläisi TÄYSIN rehellisesti elämänsä, niin se voisi jäädä aika lyhyeksi, koska käytöstavat menevät joskus ohi sen, mitä suustaan VOISI päästää :D
Sitä paitsi luulen, että jos seksielämä täysin kuihtuu, johtuu se muustakin kuin vaimon/miehen läskeistä. Tuollainen mies voisi katsoa peilistä omaa erinomaista ajan runtelematonta kehoaan ja miettiä lisää pinnallisuuksia...

No kyllä meillä voisi tuon B:n sanoa (ja on sanottukin ;) ) ja toivon, että uskaltaakin sanoa. Jos mä kysyn ukolta kysymyksen/sen mielipidettä, odotan kuulevani sen sen mielestä totuuden mukaisen vastauksen enkä mitään miellyttämisyrityksiä.

Kyllä mä halusin että mies sanois mielipiteensä eikä mielistelis.
Mutta kyllä moni mies näkee rakkansa lasien läopi eli se oma pyöreä nainen on niin hot..
Kai mäkn tykk'isin vaikka mies vähän pyöristyis. en tie sit.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
No kyllä meillä voisi tuon B:n sanoa (ja on sanottukin ;) ) ja toivon, että uskaltaakin sanoa. Jos mä kysyn ukolta kysymyksen/sen mielipidettä, odotan kuulevani sen sen mielestä totuuden mukaisen vastauksen enkä mitään miellyttämisyrityksiä.

No asianhan voi sanoa nätistikin. Niin että itse motivoituisi tekemään asialle jotain, eikä tyyliin "et enää kiinnosta, jos".... Ei meilläkään mitään valheita viljellä, mutta toinen varmasti provosoituisi entisestään, eikä haluaisi sellaista "sikaa" miellyttää, joka latelisi toiveensa suorina vaatimuksina tai uhkailevaan sävyyn.
En kyllä osaa meille oikein kuvitella vastaavaa tilannetta, koska luulen, että olemme kyllä varautuneet siihen, ettei toinen näytä enää samalta 20v kuluttua... Olen miehen kanssa luonteensa vuoksi, enkä alun alkaenkaan ulkonäön.

Eihän sitä kukaan haluaisi kuulla olevansa läski.
Voisin laihduttaa jos mies välttämättä haluais, mut en uhastanikaan jos on niin pinnallinen paska ettei haluta ellen ole mallin mitoissa.Ei taitas akka muutenkaa miellyttää..

Olen vaimo ja ehdottomasti täydellisen rehellisyyden kannalla. Olemme puolisoni kanssa molemmat sen kannalla ja emme hyväksy edes valkoisia valheita, vaan haluamme puhua toisillemme totta, mutta tosi nätisi niissä asioissa, jossa on riski, että toinen voisi loukkaantua.

Ap:n olisi kannattanut olla rehellinen vaimolleen, sillä todellakin kun lähtee epärehellisyyden tielle, se vain paisuu ja on koko ajan pienempi kynnys valehdella ja lopulta pettää. Ymmärrän, että jos tykkää ja kiihottuu hoikemmista naisista ja vaimo on ollut hoikkana kiihottavampi ja kauniimpi, niiin ei sitä silloin lihavaa vaimoa halua.

Jos olisin ollut ko mies, olisin sanonut vaimolle hellästi ja rakkaudella, että tiedäthän sinä, että rakastan sinua, ja haluan olla kanssasi. Hluan myös, että olemme toisillemme rehellisiä, koska se vahvistaa suhdettamme. Kun ihastuin sinuun olit hoikka ja jos olisit ollut pulska, en ehkä olisi kiinnittänyt sinuun huomiota samalla tavalla. Uskon, että liikunta ja pieni painonpudotus tekisi hyvää sekä sun terveydellle, että myös ulkoiselle olemukselle. On tärkeää, että pysyt terveenä, sillä haluan pitää sut vaimona edelleen ja lapset sua tarvitsee myös. Ehkä hoikistuminen toisi uutta vipinää myös meidän seksielämään. Sitten pusuja ja haleja päälle ja tarkistus, että haluaako hän jutella asiasta enemmän ja eihän hän loukkaantunut.

Kannatan rehellisyyttä, mutta mielestäni tuo vaihtoehto B on aika tökerösti hoidettu. Tuollaisen asian voisi ilmaista ystävällisellä tavalla ehdottamalla esimerkiksi yhteistä liikuntaharrastusta ja koko perheen ruokavalioremonttia tms. Kyllä meistä jokaiselle varmasti olisi jonkinlainen ruokavalion parannus/ kunnonkohotus/ lihaskunnon petraaminen /tms. paikallaan, vaikka miehellä ei ylipainoa tilanteessa olisikaan.

Eli mies voisi tehdä siitä yhteisen jutun, yhteisen päämäärän ja harrastuksen, positiivisen jutun :) Ei niin, että sanoo vaimolleen hänen olevan seksuaalisesti kiihottavampi/paremman näköinen, jos laihtuisi.

no ihannetilanne olisi se että asia ei olisi miehelle ongelma,ja että hän halua ja rakastaa vaimoaan jokatapauksessa. niin toivoisin että asia omalla kohdlla menis. mutta jos mies on noin sika! Niin toivottavasti sanoo sen suoraan koska siinä vaiheessa mä pistän ukon pihalle. :kieh:

en mä haluasi olla miehen kanssa joka haluas a.paneskella muita b. olis noin pinnallinen

eli sais mennä.

mun mies muuten oli 75kg(185cm) ku tavattiin,eli hoikka,nyt painaa 102kg ja on minusta sopiva! vähän sillä on vatsaa(ei paljoo) mutta mä pidän tollasesta nallesta,minusta mies on miehekäs tuollaisena ja seksikäs, tosin ol iaiemminkin seksikäs mutta enempi sellasen pojan näköne,eikä niinkää miehen. saa se laihduttaa jos haluaa,mulle kelpaa kummin vaan, nam

Yhteistyössä