mitä opiskella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kun ei vaan tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kun ei vaan tiedä

Vieras
mitä ihmettä vois opiskella kun on taustana pelkkä peruskoulu eikä mitään hajua mikä kiinnostaa?? tuntuu vaan ettei tästä tuu yhtään mitään... :(

tossa tilanteessa on vaan VALITTAVA JOKU. Harvalla meistä on työtä jota todella rakastaa, ja oikeasti yllättävän paljon ihmiset tekee työtä mikä ei kiinnosta millään muotoa. Elämä on.

[QUOTE="vieras";22519148]tossa tilanteessa on vaan VALITTAVA JOKU. Harvalla meistä on työtä jota todella rakastaa, ja oikeasti yllättävän paljon ihmiset tekee työtä mikä ei kiinnosta millään muotoa. Elämä on.[/QUOTE]

No en mä halua taas kerran vaan valita joku pakosta ja sitten taas jää sekin jää kesken... :(

ammattivalinta psykologille aijon kyllä mennä mikäli en saa itse kehiteltyä jotain tässä.... Eniten vastaan ottaa se koulunpenkille meno... tulee muistiin vanhat kouluajat ja koulukiusaaminen.... ja lisäksi täällä on todella huonosti mitään mistä valita... ja itseluottamus nollissa eli en usko itseeni että musta edes olis osaamaan yhtään mitään..

ammattivalinta psykologille aijon kyllä mennä mikäli en saa itse kehiteltyä jotain tässä.... Eniten vastaan ottaa se koulunpenkille meno... tulee muistiin vanhat kouluajat ja koulukiusaaminen.... ja lisäksi täällä on todella huonosti mitään mistä valita... ja itseluottamus nollissa eli en usko itseeni että musta edes olis osaamaan yhtään mitään..

Parempi että varaat ajan ammatinvalintapsykologille ensi tilassa. Ymmärrän että tuossa tilanteessa voi tuntua ylivoimaiselta, mutta ei sen vuoksi kannata jäädä kotiin makaamaan. Itselläni on paniikkihäiriö ja sos. tilanteiden pelko ja megaluokan ujous mutta niin sitä vaan itteni olen kahden koulun läpi pakottanut ja hyvältä on tuntunut kun paperit on käteen saanut. Ammatti tosin ei vieläkään ole aivan sitä mitä haluan tehdä joten toinen ammatti on haaveissa hankkia lähitulevaisuudessa. Itseluottamus varmaan kasvaa sitä mukaan kun käyt koulussa ja näet että saat jotain aikaan.... suoritettujen kurssien määrä kasvaa... saat hyvää palautetta.. valmistut...

Jospa jopa rohkaistut muuttamaan toiselle paikkakunnalle missä on enemmän valikoimaa ja voit jättää vanhat kiusaajat ym piirit taakse.

[QUOTE="vieras";22519232]Parempi että varaat ajan ammatinvalintapsykologille ensi tilassa. Ymmärrän että tuossa tilanteessa voi tuntua ylivoimaiselta, mutta ei sen vuoksi kannata jäädä kotiin makaamaan. Itselläni on paniikkihäiriö ja sos. tilanteiden pelko ja megaluokan ujous mutta niin sitä vaan itteni olen kahden koulun läpi pakottanut ja hyvältä on tuntunut kun paperit on käteen saanut. Ammatti tosin ei vieläkään ole aivan sitä mitä haluan tehdä joten toinen ammatti on haaveissa hankkia lähitulevaisuudessa. Itseluottamus varmaan kasvaa sitä mukaan kun käyt koulussa ja näet että saat jotain aikaan.... suoritettujen kurssien määrä kasvaa... saat hyvää palautetta.. valmistut...

Jospa jopa rohkaistut muuttamaan toiselle paikkakunnalle missä on enemmän valikoimaa ja voit jättää vanhat kiusaajat ym piirit taakse.[/QUOTE]

Itseasiassa olen muuttamassa keväällä uudelle paikkakunnalle. Paikka on kyllä nykyistä paikkakuntaani pienempi ja valinta entistä heikompi... Mutta hyvä puoli on se että isompi kaupunki sijaitsee vain puolen tunnin ajomatkan päässä ja uskon että tarjonta sielä on huomattavasti parempi...

Yhteistyössä