Mitä ovat "kypsät ja aikuismaiset" harrastukset ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö joku ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö joku ?

Vieras
Sain nimittäin taas tässä -jälleen kerran- kuulla, kuinka lapsellinen olenkaan, kun luen fantasiakirjoja, pelaan tietokonepelejä, ja käyn bändien keikoilla. Ja kuinka päälle 35-vuotiaalla naisella pitäisi olla jo jotain aikuismaisempia, kypsempiä yms...
kiinnostuksenkohteita ja harrastuksia elämässään.

Että voisiko joku nyt sitten ystävällisesti kertoa minulle, että mitä tämänikäisen naisen nyt sitten olisi soveliasta harrastaa ollakseen "sosiaalisesti hyväksyttävä"

(Mainittakoon vielä, että tuo arvostelija pitää päivänsä jotakuinkin tärkeimpänä hetkenä salattujen elämien katsomista, mitä ei siis mikään maailmanloppua pienempi tapahtuma saa estää.... Että se sitten ilmeisesti on kypsää ja kehittävää tekemistä)

Fantasiasta pitää vaihtaa vähän vakavampaan lukemiseen kuten poliitikkojen yms elämänkertoihin. Bändien keikoista pitää vaihtaa iskelmäkarnevaaleihin ja tangomarkkinoihin.

Kaverillesi voit vihjaista ensi kertaa salatuista elämistä puhuessa, että olisi hänenkin aika siirtyä katsomaan kotimaisia ajankohtaisohjelmia sen sijaan. Bingoakin kannattaa harkita ja hedelmäpelien pelaamista markettien auloissa.

No mun mielestä lapsellisuus ei ole niinkään harrastuksista kiinni. Ihan hyvin voi aikuinen, kypsä ihminenkin pelata tietokonepelejä ja lukea vaikka lastenkirjoja, kunhan ensin hoitaa kaiken vastuunsa esim. lapset, työn jne kunnialla. Mun mielestä huomattavasti lapsellisempaa on rellestää menemään vielä lähemmä 30 kymppisenä, kulkea epäsiveellisissä vaatteissa kuin teini, lirkutella kaikille urospuolisille miehille ja ryypätä. Tai se minäminäminä asenne, esim. että lapsia täytyy piilottaa siksi aikaa kun täytyy tehdä "aikuisten"juttuja.

Kolmikymppisenä voi jo lopettaa kimityksen ja kaiken teeskentelyn ja olla ihan vaan aikuinen ihminen, ilman jatkuvaa kilpailuasennetta. Rentoutua ja alkaa kunnioittaa muitakin ihmisiä.. Voi myös ihan rauhassa alkaa puhua meistä ja sitoutua, jos vaan haluaa ja antaa itsestään puolisolle ja lapsille ja muillekin ihmisille. Ei tarvi enää jatkuvasti toteuttaa itseään ja pyöriä oman napansa ympärillä.

Alat katsomaan vielä animea ja lukemaan sarjakuvia noiden lisäksi. Nemi on paras, aloita siitä sarjakuvaharrastus.

Kannattaa myös etsiä paikalliset larppaajat ja ala vakioasiakkaaksi Fantasiapeleihin.

Pian tajuat että lapsellista on se ettei uskalla harrastaa sitä mitä haluaa ja aikuismaista on se että harrastaa sitä mistä nauttii, muiden mielipiteistä viis. Sitten osaat jättää tuollaiset kommentit omaan arvottomuuteensa. Eli Vvhhh, ei ne sinunkaan harrastuksesi mitään mummojuttuja ole jos itse niistä nautit, älä häpeä.

Harrastuksistaan, olkoon ne mitä tahansa, saa olla innostunut. Mutta mielestäni aikuisuuteen kuuluu se, että osaa puhua niistä oikeissa mittasuhteissa. Jos viimeisen päälle hehkuttaa jotakin bändiä tai intoa piukassa kertoo, mille tasolle pääsi just pelissä, niin se on jotenkin lapsellista. Jos se kenelle siitä kerrotaan, ei oikeasti ole kiinnostunut oletko tasolla 2 tai 5, niin miksi puhua siitä hänelle suut ja silmät täyteen.

Harrastukset ovat tärkeitä sen piirissä touhuaville, ei muille, joten järki käteen hehkutuksissa.

No mun mielestä lapsellisuus ei ole niinkään harrastuksista kiinni. Ihan hyvin voi aikuinen, kypsä ihminenkin pelata tietokonepelejä ja lukea vaikka lastenkirjoja, kunhan ensin hoitaa kaiken vastuunsa esim. lapset, työn jne kunnialla. Mun mielestä huomattavasti lapsellisempaa on rellestää menemään vielä lähemmä 30 kymppisenä, kulkea epäsiveellisissä vaatteissa kuin teini, lirkutella kaikille urospuolisille miehille ja ryypätä. Tai se minäminäminä asenne, esim. että lapsia täytyy piilottaa siksi aikaa kun täytyy tehdä "aikuisten"juttuja.

Kolmikymppisenä voi jo lopettaa kimityksen ja kaiken teeskentelyn ja olla ihan vaan aikuinen ihminen, ilman jatkuvaa kilpailuasennetta. Rentoutua ja alkaa kunnioittaa muitakin ihmisiä.. Voi myös ihan rauhassa alkaa puhua meistä ja sitoutua, jos vaan haluaa ja antaa itsestään puolisolle ja lapsille ja muillekin ihmisille. Ei tarvi enää jatkuvasti toteuttaa itseään ja pyöriä oman napansa ympärillä.

:D Niille muille saa siis kuitenki lirkutella? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellisen epätäydellinen;30094163:
Alat katsomaan vielä animea ja lukemaan sarjakuvia noiden lisäksi. Nemi on paras, aloita siitä sarjakuvaharrastus.

Kannattaa myös etsiä paikalliset larppaajat ja ala vakioasiakkaaksi Fantasiapeleihin.

Pian tajuat että lapsellista on se ettei uskalla harrastaa sitä mitä haluaa ja aikuismaista on se että harrastaa sitä mistä nauttii, muiden mielipiteistä viis. Sitten osaat jättää tuollaiset kommentit omaan arvottomuuteensa. Eli Vvhhh, ei ne sinunkaan harrastuksesi mitään mummojuttuja ole jos itse niistä nautit, älä häpeä.

:D

Toi raamattupiiriharrastus on ihan kiitettävästi järkyttänyt kanssakulkijoita. Olen samaa mieltä, että sitä harrastaa mistä tykkää ja nauttii!

Onpas sinulla kiva ihminen arvostelemassa. Olen toinen jalka jo haudassa ja tosi vanha mamma, mutta joudun työssäni käyttämään koko ajan mielikuvista ja keksimään ihmisille lapsellisuuksia. Tavoite on saada porukka edes kerran vuodessa irrottelemaan arjen harmaasta, joten ilmeisesti tämäkin päivä on sitten mennyt ihmiskunnan historiassa minun kohdallani aivan hukkaan luodessani roolihahmoa kännypeliä varten. Kivakiva ja anteeksi kypsät ihmiset!

Mun mielestä huomattavasti lapsellisempaa on rellestää menemään vielä lähemmä 30 kymppisenä, kulkea epäsiveellisissä vaatteissa kuin teini, lirkutella kaikille urospuolisille miehille ja ryypätä. Tai se minäminäminä asenne, esim. että lapsia täytyy piilottaa siksi aikaa kun täytyy tehdä "aikuisten"juttuja.

Voi myös ihan rauhassa alkaa puhua meistä ja sitoutua, jos vaan haluaa ja antaa itsestään puolisolle ja lapsille ja muillekin ihmisille. Ei tarvi enää jatkuvasti toteuttaa itseään ja pyöriä oman napansa ympärillä.

Jaa...Entäs jos ei ole vielä saanutkaan toteuttaa itseään ja pyöriä oman naan ympärillä? Toivottavasti et laske epäsiveellisiksi vaatteiksi esim. minihametta. Nyt olis ihana pukeutua vähän naisellisemmin kun viimein uskaltaa. Ja laittaa vaikka korkeat korkokengät.

Samaa saan kuulla minäkin. Omaan useamman pelikonsolin, viimeisimpänä ostoksena PS4. Kaverit ei ihmettele harrastusta, ne on tottuneet mutta vanhemmat eli vanhukset jaksaa ihmetellä.
Toisaalta, en ole vielä kertonut kavereille tai vanhemmille, että aloitin itsepuolustuslajin harrastamisen näin reippaasti yli kolmikymppisenä. Sitten joksus saan kuulla, kun kaverit naljailee ja vanhemmat epäilee raajojeni kestävyyttä yms. :). Vaimo (tietenkin) aiheen tietää.

Minä en koskaan ajatellut olevani niin kypsä ja aikuismainen, että jättäisin rakkaat harrastukset vain siksi että ikää tule lisää. Pääasia kun ei ala pipo kiristää päätä, niin kuin monella keski-ikäisellä muijalla tuntuu alkavan. Ehkä se johtuukin siitä, että odotetaan käyttäytyvän tietyllä tavalla ja kun se ei olekaan miellyttävää - alkaa pinna kiristyä. Ajattelin mennä hautaan rempseällä asenteella, ikäkin kun on vaan numeroita.

T. 30+ joka pelaa pleikkaria, käy festareilla ja rokkikeikoilla