Mitä päälle vauvalle parvekkeelle vaunuihin? Aurinko porottaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Vauva 2kk nukkuu parvekkeella. Auringon paistetta vaunuihin ei voi välttää. Tuuli puhaltaa lämpimästi. Laitoin huonelämpömittarin äsken vaunuihin ja käyn tarkastamassa lämpötilan jonkin ajan kuluttua, mutta onko vauvalla liikaa päällä. jos on alla makuupussi auki, vanupuku, ohut pipo, hanskat, jalassa vain yhdet sukat, alla body ja ohuet veluurihousut. Annan tuulen antaa ilmaa koppaan, enkä laita harsoa eteen.

Mä en varmaankaan laittaisi vauvaa parvekkeelle nukkumaan, jos aurinko paistaa suoraan vaunuihin. Sisälämpötila voi nousta yllättävän korkeaksi. Liiallinen vetokaan ei tee vauvalle hyvää, jos ei mitään tuulensuojaa ole. Hankala tilanne. Mä mieluummin olen nukuttanut vaunuissa ulkona sellaisissa paikoissa, jossa vaunut ovat varjossa tai ainakin puolivarjossa. Meillä voi siis nukuttaa omalla pihalla tai terassilla. Siksi on helppo etsiä useampi paikka missä nukuttaa.

Tosi petollista nukuttaa auringonpaisteessa.Tuuli käy,kun on vähän vaatetta ja silti lämpötila vaunuissa saattaa helposti nousta liian korkeaksi,kun aurinko jo tähän aikaan lämmittää.Vetäisin vaunut sisälle,pois auringosta ja avoimen ikkunan eteen nukkumaan.

No enhän tietenkään tarkoittanut, että aurinko paistaa kuomun sisälle. Tietenkin vauva on varjossa vaunuissa, mutta aurinko paistaa vaunuihin.

Vai oonko nyt väärässä, ettei aurinko saisi vaunuihinkaan paistaa? :0

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
No enhän tietenkään tarkoittanut, että aurinko paistaa kuomun sisälle. Tietenkin vauva on varjossa vaunuissa, mutta aurinko paistaa vaunuihin.

No nousee se vaunujen sisälämpötila ,kun se niihin vaunuihin porottaa.Just siksi ei saisi aurinkoon laittaa kun vaunujen sisälämpötila nousee helposti vaarallisen korkeaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:

Eihän se saa suoraan vaunuihin paistaa. Silloinhan se just lämmittää vaunut siäpuoleltakin. Tottakai kuomu varjostaa vauvaa, mutta ei se sitä lämmönnousua estä mitenkään - päinvastoin. Mä nukuttaisin sisällä silloin kun aurinko paistaa parvekkeelle. Sitten vasta ulos parvekkeelle, kun aurinko ei sinne paista.

Auringon paistaessa vaunuihin (joo, riittää että osuu vaunuihin) on tosi hankala arvioida vaatteiden määrää - ja näilläkin keleillä vaunun sisällä voi olla ihan hellelukemat. Kovin paljon sulla on mun mielestä sillä nyt päällä, taatusti on hiki. Jopa ihan vaarallisessa määrin.

Eli joko rupeat nukuttamaan sisällä tai sitten ulkona varjoisassa paikassa.

Meidän neiti ei suostu nukkumaan muuta kuin parvekkeella vaunuissaan, on siihen kai vähän liiankin tottunut. Joten siellä nukutan, vaikka aurinko paistaa. Ei hän ole vielä näyttänyt saaneen fyysisiä eikä henkisiä vammoja. Laitoin hänet äsken ulos päällään vain sisävaatteet ja sen lisäksi ohut pipo, neuletakki ja ohuet lapaset, ei makuupussia. Saas nähdä, oliko sopiva vaatevalinta.

Entäs jos virittelisit siihen parvekkeelle jonkun keinotekoisen varjon jos raittiissa haluat nukuttaa? Vaikka jotain vilttiä siihen kaiteen ja katon väliin tms...?

Alkuperäinen kirjoittaja petollista:
Entäs jos virittelisit siihen parvekkeelle jonkun keinotekoisen varjon jos raittiissa haluat nukuttaa? Vaikka jotain vilttiä siihen kaiteen ja katon väliin tms...?

Näin mäkin olen siis tehnyt: kangas roikkuu varjostimena ja sitten on neidillä tosiaan päällään nuo vähäiset vaatteet, jotka jo edellä kuvasin. Ihan hyvin musta toimii, vaikka olinkin huolestunut ekoina aurinkoisina päivinä ja mittailin lämpötilaa ehkä turhankin ahkerasti. :)

No, en tiedä miksi kukaan ei koskaan ole kertonut, joten en tullut ajatelleeksi asiaa noin. Luulin, että vain vauva pitää olla varjossa. Kyllähän tietysti ajattelin, että kuumasti voi vaunuihin paistaa, mutta luulin, että muutkin nukuttavat näin. On se hyvä käydä aina välillä 2+-palstalla.. :D

Kuinkas sitten kun ulos menee? Käynkö repimässä auringon pois taivaalta?

Ne unet jäi sitten lyhyeen. Nyt vaunut sisällä ja vauva ei suostu enää nukkumaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos! Haen vaunut sitten sisälle. :( Harmi, että aurinko paistaa meidän parvekkeelle koko päivän, ja vauva nukkuu huonosti sisällä.

miksi nukkuu huonosti sisällä? en usko että 2kk:n ikäinen talvivauva on vielä tottunut niiiiiin siihen ulkona nukkumiseen ettei muka sisällä nukkuis :xmas:

en nukuttais auringossa, siitä kärsii niin vauva kun vaunutkin.

Yhteistyössä