Onko tarpeeksi puettu? (esikoinen niinkun arvata saattaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vai pitääkö hakea sisälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vai pitääkö hakea sisälle

Vieras
Tiedän ettei periaatteessa saisi nukuttaa alle 10 asteen pakkasessa, mutta nukutan silti. Piste. Maalaisjärjen käyttö sallittu eikösvain :)

Tyttö 6kk nukkuu parvekkeella. Parveke on lasitettu ja kaikki lasit on kiinni. Väleistä tietysti pääsee kylmää ilmaa, mutta tuuli ei pääse parvekkeelle.
-13 astetta

Tytöllä on päällään:

-pitkähihainen pody
-sisähousut
-sukat
-villasukat
-villalapaset
-ohuet villahousut
-ohut villapaita
-äitiyspakkauksen toppahaalari
-Kypärämyssy
-villamyssy
-makuupussi
-rattaiden pehmeä kantokassi
-jonka päällä vielä ohut peitto

Kuulostaa ihan hyvältä, ja sitäpaitsi ei siellä parvekkeella ole niin paljon pakkasta eikä käy viima samalla tavalla. Mutta silti en ehkä antais tuntikaupalla nukkua ulkona..

Itse sitä mieltä että ÄP vaatetus on todella ohutta, onko makuupussi myös ÄP? Eiköhän tuo riitä? Siis jos ei tuule? Eihän se pikkainen nuku jos on liian kylmä...
Elä nyt kuitenkaan minua usko, meillä ei ulkona/parvekkeella suostuttu ikinä nukkumaan :)

meillä on nukutettu -20..

harso siihen aukolle vielä, ja kuumaa vettä täynnä oleva 1,5l limppapullo jalkopäähän.

kun ei ole autoa ja neuvolaan on käveltävä jokatapauksessa.. niin on jätetty paluu matkalta nukkumaan, eikä se oo piloille menny! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vai pitääkö hakea sisälle:
Tiedän ettei periaatteessa saisi nukuttaa alle 10 asteen pakkasessa, mutta nukutan silti. Piste. Maalaisjärjen käyttö sallittu eikösvain :)

Tyttö 6kk nukkuu parvekkeella. Parveke on lasitettu ja kaikki lasit on kiinni. Väleistä tietysti pääsee kylmää ilmaa, mutta tuuli ei pääse parvekkeelle.
-13 astetta

Tytöllä on päällään:

-pitkähihainen pody
-sisähousut
-sukat
-villasukat
-villalapaset
-ohuet villahousut
-ohut villapaita
-äitiyspakkauksen toppahaalari
-Kypärämyssy
-villamyssy
-makuupussi
-rattaiden pehmeä kantokassi
-jonka päällä vielä ohut peitto

Maalaisjärjen käyttö sallittu myös kakaran pukemisessa. Piste.
Pue se lapsi NIINKUIN PUKISIT itsesi, jos olisit ajatellut nukkua vaunuissa päiväunet.

MIKÄ TÄSSÄ ON NIIN HELVETIN VAIKEAA? :o:o:o

Ihan ok minusta. Kaks lasta olen nukuttanut talvellakin ulkona ja elossahan nuo ovat ja kolmen tunnin unia vetivät vaunuissa. Aluksi minä laitoin lämpömittarin anturin vaunuihin että tiesin vaunujen sisälämpötilan.

Meillä viimeinen nukkui millä pakkasella tahansa ja mitä kovempi pakkane, sitä makeammin nukkui. Eikä ollu lasitettu parveke, vaan sinne tuuli.

Minusta sun vauvalla on ihan hyvin päällä=)

Thanks everyone :)

Ja tuolle yhdelle äkäpussille vielä.
Harva oikeasti osaisi pukea edes itselleen juuri sopivasti päälle jos painelis pakkaseen nukkumaan. Luulenpa että aika moni joutuisi jossain vaiheessa joko heittämään ylimääräistä takkia pois tai hakemaan lisää hanskoja tms. Vaikea se on arvioida kuinka kylmä/lämmin tuola makoillessa tulee. Tietysti yhdet päikkärit jos sielä nukkuisi ni olis huomattavasti viisaampi. Mutta en meinaa tehdä tämmöstä kokeilua. Muista ettei vauva osaa kertoa onko äippä pukenut sille liikaa tai liian vähän päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Thanks everyone :)

Ja tuolle yhdelle äkäpussille vielä.
Harva oikeasti osaisi pukea edes itselleen juuri sopivasti päälle jos painelis pakkaseen nukkumaan. Luulenpa että aika moni joutuisi jossain vaiheessa joko heittämään ylimääräistä takkia pois tai hakemaan lisää hanskoja tms. Vaikea se on arvioida kuinka kylmä/lämmin tuola makoillessa tulee. Tietysti yhdet päikkärit jos sielä nukkuisi ni olis huomattavasti viisaampi. Mutta en meinaa tehdä tämmöstä kokeilua. Muista ettei vauva osaa kertoa onko äippä pukenut sille liikaa tai liian vähän päälle.

Jos lapsella on liikaa tai liian vähän päällä, SE EI NUKU!

:headwall:

(mistä näitä uusavuttomia oikein tulee...)

meilläkin nukutaan vaunuissa unet jos on -20 lapsella päällä sukkahousut,pitkähihanen body ja sen päälä joku kolitsi puku ,sitten on villahaalari ja sen päällä toppapuku ,lapaset ,rukkaset,ja kypärämyssy ja toppahattu nii ja jaloissa on villasukat ja toppatöppöset ja vaunuis on makuupussi ja sitten jalkapeitto ja harso siinä aukolla hyvin vetelee 2,5 -3 h unet =) välillä pitää käydä kattoo et onko kuuma tai kylmä ja toi meijän eteinen on lasitettu ni sihen ei tuule mutta ikkunat valskaa niin paljon et lämpö ei pysy siinä...

ja kolmas lapsi jo..

Kuulostaa ihan järkevältä varustukselta.

Ja hei ap; mä mietin tänä aamuna pitkään ja hartaasti lasten (4 v ja 6 v) vaatetusta, mikä riittää ja mikä on jo liikaa. Ei se oo vaan esikoisvauvan vanhempien "oikeus" :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ja hei ap; mä mietin tänä aamuna pitkään ja hartaasti lasten (4 v ja 6 v) vaatetusta, mikä riittää ja mikä on jo liikaa. Ei se oo vaan esikoisvauvan vanhempien "oikeus" :D

juuh pessaan sua...kävi samoin täälä mieles kun riehuvat ulkona eskaris ja keskimäinen kerhos ni ei koskaan tiedä...ehkä parempi liikaa kun liian vähän vaatetta

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mä kans mietin ja usein :snotty:

Tuo vaatetus olis hyvä mun esikoiselle mutta ihan liian vähän kuopukselle, joka ei tänään pääsekään ulos unille kun on noin kylmä.

Yhteistyössä