Mitä päiväkoti voi vaatia? Ja millä hinnalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihaa4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
riippuu näköjään ihan päiväkodista, me laitetaan kurahousut vain niille joilla ei kosteussuojahaalaria ja suihkutellaan kyllä ne haalaritkin niin kuin kurikset ulkoa tultaessa. Viikonlopuiksi vanhemmat vievät kurahousut kotiin pesuun.

Hirveä haloo tuollaisesta!
Onko teillä tosiaan noin huono itsetunto vai miten ette voi ottaa asiaa hyvällä?
En ymmärrä...

Kyllä meillekin viime talvena sanottiin, että pitää tuoda kunnon villapuku, että tarkenee eikä tullut mieleenkään loukkaantua ja tulla itkemään tänne, kuinka ikäviä ihmisiä hoitajat ovatkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko teillä tosiaan noin huono itsetunto vai miten ette voi ottaa asiaa hyvällä?
En ymmärrä...

Kyllä meillekin viime talvena sanottiin, että pitää tuoda kunnon villapuku, että tarkenee eikä tullut mieleenkään loukkaantua ja tulla itkemään tänne, kuinka ikäviä ihmisiä hoitajat ovatkaan.

no ehkä tässä nyt on eri asia kyseessä,villapuvun tarvii välttämättä pysyäkseen lämpinä,kuriksia EI TARVI esim.reimatec haalarin kanssa, =)

Alkuperäinen kirjoittaja ihaa4:
Olen kokenut, että koska olen itse töissä päiväkodissa (siis toisessa) niin kokevat mun sanomiset oman ammattitaitonsa arvosteluna. varsinkin tää yks tyyppi, joka just oli avautunut mun lapselle. Olen yrittänyt pitää avointa puheyhteyttä ja aina sanoa että "musta tuntuu" ja "mä olen ajatellut", en ole yrittänyt neuvoa heitä omassa työssään. Vaikka tota yhtä tyyppiä tekisi mieli vähän neuvoa, että "otapa tähän asiaan sellainen ammattimainen ote, jos kapsen vaatteissa joatin on vialla, puhu vanhemalle, lapsi ei niitä vaatteita joka tapauksessa osta... "

No jos oikein kovasti harmittaa niin ota yhteyttä päiväkodin johtajaan ja kerrot että nyt mättää. Niinhän sinäkin nyt "avaudut" palstalla eikä se ratkaise tuota pukuongelmaa mihinkään suuntaan, käytännöt vaihtelevat ja sinun pitää vain ottaa selvää mikä se lapsesi päiväkodin käytäntö on -ja mikäli siihen haluat muutoksen niin sitten sopia siitä päiväkodin työntekijöiden kanssa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja moneen makuun:
Meillä perhepäivähoitaja taas toivoo, ettäl aki olisi sellainen, että kaikilla pitäs olla kosteussuoja haalarit, ettei kuriksia tartteisi.

Salli mun nauraa, johan olis aikoihin eletty jos joku laki määrittelis lasten asusteet

Alkuperäinen kirjoittaja sarppa:
En ymmärrä...

no ehkä tässä nyt on eri asia kyseessä,villapuvun tarvii välttämättä pysyäkseen lämpinä,kuriksia EI TARVI esim.reimatec haalarin kanssa, =)

Eri asia ehkä.
Mutta vieraan kanssa samaa mieltä että pikkuasioista tunnutaan olevan harvinaisen usein napit vastakkain.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ja onhan niitä haalareita mm. lassiella jossa se haalarin alaosa on sellaista "kumia" eli melkein kuin kurahaalari...

Niin meillä on toppahaalari pojalla juuri tämä. Laittavatko ne kurikset tuohonkin päälle? :laugh:

Meillä on laitettu :o ja arvatkaa vaan sieppasiko niitä tempoa siitä päältä pois kun "jämähtää" siihen ... murrr

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
En ymmärrä...

Eri asia ehkä.
Mutta vieraan kanssa samaa mieltä että pikkuasioista tunnutaan olevan harvinaisen usein napit vastakkain.

ottamatta kantaa muihin kuin ko.asiaan mielestäni ei ole pikkuasia jos ostan kaks kertaa 150e haalarit plus kurikset siihen päälle n.50e

noh,onneksi tää ei ole meidän pväkodin onkelma.

Alkuperäinen kirjoittaja piude:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Voiko noita kosteussuojattuja haalareita laittaa kuivauskaappiin kuivumaan? Naulakossa ne käyvät haisemaan jos märät...

mun mielestä ne kestää kuivauskaappikuivauksen samassa lämpötilassa kuin ne saa pestä!!!
rumpukuivattavat on erikseen!!

Ei niitä kaikkia saa sinne laittaa tai jonkun ajan päästä ei oo enää vedenpitävät.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
En ymmärrä...

Eri asia ehkä.

ottamatta kantaa muihin kuin ko.asiaan mielestäni ei ole pikkuasia jos ostan kaks kertaa 150e haalarit plus kurikset siihen päälle n.50e

noh,onneksi tää ei ole meidän pväkodin onkelma.

No tuohon en voi sanoa muuta kuin että miksi ostat.
Halvemmallakin saa ja ihan hyviä haalareita kuten kurahousuja.

No jos oikein kovasti harmittaa niin ota yhteyttä päiväkodin johtajaan ja kerrot että nyt mättää. Niinhän sinäkin nyt "avaudut" palstalla eikä se ratkaise tuota pukuongelmaa mihinkään suuntaan, käytännöt vaihtelevat ja sinun pitää vain ottaa selvää mikä se lapsesi päiväkodin käytäntö on -ja mikäli siihen haluat muutoksen niin sitten sopia siitä päiväkodin työntekijöiden kanssa. =) [/quote]

Yksi olennainen ero: tein avauksen, koska ajttelin että saisin selville argumentteja puolesta ja vastaan, siis mihin voisin päiväkodilla varautua. Pieni lapsi taas joutuu pukemaan ne kamalat kosteussuojatut haalarit, vaikka päiväkodin tädit sanovatkin niitä huonoiksi ja kieltävät ulkona leikkimisen koska äiti on ne ostanut leikkimistä kestäviksi ulkovaatteiksi. Viikon joutui tyttö olemaan leikkimättä, sitten tajusivat etten osta kuriksia. Olin siis tietysti sanonut etten osta kun pyysivät ostamaan, mutta... tää on vissiin tällaista valtapeliä, kun sopimusta ei tunnu syntyvän suuntaan eikä toiseen. He naputtavat ja minä käytän lapsella tämän kauden niitä vaatteita, jotka on valmiiksi hankittuna.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja ihaa4:
Olen kokenut, että koska olen itse töissä päiväkodissa (siis toisessa) niin kokevat mun sanomiset oman ammattitaitonsa arvosteluna. varsinkin tää yks tyyppi, joka just oli avautunut mun lapselle. Olen yrittänyt pitää avointa puheyhteyttä ja aina sanoa että "musta tuntuu" ja "mä olen ajatellut", en ole yrittänyt neuvoa heitä omassa työssään. Vaikka tota yhtä tyyppiä tekisi mieli vähän neuvoa, että "otapa tähän asiaan sellainen ammattimainen ote, jos kapsen vaatteissa joatin on vialla, puhu vanhemalle, lapsi ei niitä vaatteita joka tapauksessa osta... "

No jos oikein kovasti harmittaa niin ota yhteyttä päiväkodin johtajaan ja kerrot että nyt mättää. Niinhän sinäkin nyt "avaudut" palstalla eikä se ratkaise tuota pukuongelmaa mihinkään suuntaan, käytännöt vaihtelevat ja sinun pitää vain ottaa selvää mikä se lapsesi päiväkodin käytäntö on -ja mikäli siihen haluat muutoksen niin sitten sopia siitä päiväkodin työntekijöiden kanssa. =)

Ja nää käytännöt vaihtelee tosi paljon!
Nämäkin kaksi päiväkotia joista mulla on kokemusta on tosi erilaiset vaikka samassa kaupungissakin vielä...!

ompas taas joku äiti tehnyt kärpäsestä härkäsen. huh.pitääkö omaa elämää tahalleen vaikeuttaa, jos ratkaisu on niin helppo kuin viedä kuravaatteet tarhaan. sääliks käy tarhatätejä ku vanhemmat pikku asioista ottaa itseensä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
ompas taas joku äiti tehnyt kärpäsestä härkäsen. huh.pitääkö omaa elämää tahalleen vaikeuttaa, jos ratkaisu on niin helppo kuin viedä kuravaatteet tarhaan. sääliks käy tarhatätejä ku vanhemmat pikku asioista ottaa itseensä.

Kyllä mun mielestä kans pitäs toimia periaatteella "maassa maan tavalla" =)

tälläinen pelleily äidin osalta(valtataistelua??huhhuh, mitä ajatuksia) vaikeuttaa vaan lapsen arkea tarhassa. ei siitä ole kamalaa laittaa kuraavatteita koska kaikki laittavat ja pääsevät ulos sitten leikkimään. ihmettelen kovasti, miksi tahalleen tehdä lasten arjesta vaikeaa vieraassa ympäristössä. Jos tarhassa jotain todellisia pulmia, niihin tulee puuttua välittömästi, mutta hei..valtataistelu kuravaatteista? aika pimeetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:

ja mun mielestä pk:n pitäis tulla jo 200-luvulle!

Alkuperäinen kirjoittaja daadaa:
tälläinen pelleily äidin osalta(valtataistelua??huhhuh, mitä ajatuksia) vaikeuttaa vaan lapsen arkea tarhassa. ei siitä ole kamalaa laittaa kuraavatteita koska kaikki laittavat ja pääsevät ulos sitten leikkimään. ihmettelen kovasti, miksi tahalleen tehdä lasten arjesta vaikeaa vieraassa ympäristössä. Jos tarhassa jotain todellisia pulmia, niihin tulee puuttua välittömästi, mutta hei..valtataistelu kuravaatteista? aika pimeetä.

Niinpä.
Lapsi siinä kärsii kun ei mukaan leikkeihin pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja joopajo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:

ja mun mielestä pk:n pitäis tulla jo 200-luvulle!

siis 2000. =) =)

Alkuperäinen kirjoittaja daadaa:
Enhän mä ole väittänytkään, että lapsesta olisi kamala niitä pukea. Sanoin, että olen ostanut lapselleni toimivat vaattet oman harkintani mukaan ja uusia en ala ostamaan vain koska päiväkodin mielestä ne ovat huonot. Jos lapseni joku päivä olisi märkä ulkoilun loputtua ottaisin asian uudeleen harkintaan, mutta niin kauan kuin minä en saa muuta vastausta kuin että me tykätään kuravaatteista enemmän kuin kosteussuojahaalareista niin minua ei kaupaan noin heppoisin perustein saa. Sitten kun vaatteet jäävät pieniksi, mietin uudeleen mitä ostan.

Meiltä menee 500 euroa kuussa pk-maksuihin,joten olen sitä mieltä että työtä tekevät josta palkan saavat,joten eivät voi määritellä lasten vaatteita sentään,en mä ainakaan rupea rahojani tuhlaamaan helpottaakseni tätien duunia!
Meillä kyllä kuravaatteet,mutta esim.pienemmällä pk:ssa kestovaipat ja tädit saivat sopeutua niihin.Kas kunneivat kertisten merkkiäkin määrittele!!!

Alkuperäinen kirjoittaja voihan elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja moneen makuun:
Meillä perhepäivähoitaja taas toivoo, ettäl aki olisi sellainen, että kaikilla pitäs olla kosteussuoja haalarit, ettei kuriksia tartteisi.

Salli mun nauraa, johan olis aikoihin eletty jos joku laki määrittelis lasten asusteet

Tossahan vaan toivottiin ja kyllä mä ymmärrän jos on pph kun harvalla on kotona kuivauskaappia ja lavuaaria missä on hiekankeräysastia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meiltä menee 500 euroa kuussa pk-maksuihin,joten olen sitä mieltä että työtä tekevät josta palkan saavat,joten eivät voi määritellä lasten vaatteita sentään,en mä ainakaan rupea rahojani tuhlaamaan helpottaakseni tätien duunia!
Meillä kyllä kuravaatteet,mutta esim.pienemmällä pk:ssa kestovaipat ja tädit saivat sopeutua niihin.Kas kunneivat kertisten merkkiäkin määrittele!!!

PEESAAN!

poika oli eilen hoidos,minä eilen ihmettelin että miksiköhän poitsulla on kurahousut päällä,kun haalari on vedenpitävä,siis se alaosa varsinkin samaa materiaalia ku kurahousut ja silti ne kurahousut tungettu siihen päälle!

kaiken lisäksi olivat meinanneet pistää väärät kumisaappaat johon poitsu oli pistänyt vastaan,oli sitten saanut oikeat kumpparit,mutta hanskat oli väärät! vaikka niissä luki selvästi eri nimi!ja poitsun hanskat löyty kuivauskaapista siinä sitten sitä ammattiatitoa! ku ei osaa edes lukea/ymmärrä että nyky vaatteet on kehittyneenpiä ku jollain 60luvulla teki mieli kyllä jotain sanoa!!

siksi toisekseen eivät ne kurahousutkaan hetkessä kivu! :D

Tämä haalariasia on ikuisuusongelma niin kauan kun päiväkodeissa ei ole kunnon kuivaustiloja. Suurin ongelma siis lienee se, että päiävkodeissa ei ole eteisissä rittävästi tilaa ripustaa pitkää riviä haalareita henkarikuivatukseen. Eihän mikään vaate kuivu, jos ne on sullottu toisiinsa kiinni. Siksi suosivat vaatteita, jotka voi heittää kuivuriin, jossa ne kuivuvat nopeammin ja varmemmin.

Minä ostin eskarilaiselle halvemman haalarin, jonka päälle saavat vetää ne kurikset. Kotimatkalle ja kotipihaan tyttö pukee edelleen sen kosteussuojatun haalarin, kurikset majailevat päiväkodissa :D

Yhteistyössä