Mitä partiossa tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jutta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On hyvä harrastus, oppii kaikenlaisia yleishyödyllisiä taitoja, toisten huomioon ottamista yms. Siis esim. retkeillään/leireillään paljon, opitaan olemaan luonnossa jne. Perinteisiä arvoja. Ehkäisee uusavuttomuutta :)

Siellä tehdään vähän kaikkea. Retkeillään, opetellaan erätaitoja (myös noita solmuja), Askarrellaan ja nikkaroidaan, leikitään, lauletaan, kokataan, urheillaan, opetellaan ensiapua jne. Nämä nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.

Pienet lapset enimmäkseen pelaa, leikkii ja askartelee. Vakavamielisempi harrastaminen alkaa pikkuhiljaa eikä otsaa rypistellä ennen kuin 10 ikävuoden jälkeen.

Kannattaa ehdottamasti kokeilla. Ite olen ollut mukana useampina vuosikymmeninä enemmän tai vähemmän aktiivisena ja nyt teini-ikäiset lapsenikin olivat monia vuosia.

Entisenä partiolaisena sanoisin, et siellä tehdään tosiaan muutakin kuin niitä solmuja. Itse olin sudenpentulaumanjohtajana eli juuri noiden pienempien kans, ja me tehtiin kaikenlaista. Joka kokoontumiskerralla oli tietty aihe, esim. erätaidot, ensiapu tai jotain muuta yleishyödyllistä, mut sit lasten ikä huomioonottaen tietysti myös leikittiin ja laulettiin partioaiheisia lauluja. Myös sudareiden kanssa suoritettiin jo taitomerkkejä, omalla tasollaan tietysti. Meidän lauma teki muistaakseni jotain kokki- ja ensiapumerkkejä, en muista enää tarkemmin. Vaeltamassakin käytiin, tosin oli vielä pieni matka, ja oltiin lippukunnan mökillä yötä. Siellä opeteltiin esim. ruuan valmistamista ulkona. Isommilla leireillä oli sama meininki normaalissa leirimittakaavassa. Lapset tykkäs tosi paljon ja kyllä se johtaminenkin oli kivaa. Mäkin suosittelen harrastuksena!

Oon semmone 2002 mallin tytsä ja jotaki pitäs harrastaa mutt en uskalla alottaa partioo, en tiiö miten ja mitä siellä konkreettisesti puuhataan heelp
alottaisin myös uinnin mutta on atooppinen ihottuma :<

[QUOTE="jutta";24312441]Onko sopiva harrastus toiselleluokalle menevälle pojalle? Mitä siellä oikein tehdään?[/QUOTE]

Ylistetään Jeesusta, opitaan polttanaan tupakkaa ja retkeilutaitoja.
Moni on kokenut ensimmäiset seksikokemuksensa partileirillä, ei vielä ihan tokaluokkalaisena, mutta viisi vuotta myöhemmin, kun on partiokavereittein kanssa vuosikaudet kiehnätty.

Nyt ihan noinkaan, tupakan poltto on kielletty. Lähinnä yön pikkutunneilla istutaan kipinässä ja mietiskellään syntyjä syviä. Taikka sitä että mitä tehdään kavereitten kaa ens perjantaina.

Ainakin vuosikymmeniä sitten oli kyllä ihan paras harrastus, parikymmentä vuotta mukana pyörin...7v---> kyllä sieltä on jäänyt paljon ihan elämänikäisiä kavereita! hyviä arvoja! tupakkaa en polta vieläkään ;) seksikokemuksetkin tuli ihan muualta kun partioleirillä!
Opiskelujen ja muuton myötä harrastus jäi. Eikä omat lapset ole innostuneet :(