Mitä pelkäät eniten, Ebola, Isis vai Venäjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihik

Vieras
Itsestäni Isis on pelottavin mutta Ebola on varmaan todellisempi uhka terveydenhuollossa työskentelevälle. Aika pelottavaa, kuinka hoitajat sairastuvat vaikka suojaukset.

Kyllä se isis on ainut todellinen uhka terrori-iskujen muodossa. Eikös se Norjan terroriuhkakin ollut sellainen, että isis oli suunnitellut teurastavansa jonkun tavallisen norjalaisperheen ja laittavansa videon siitä nettiin.

Kysy vuoden päästä uudelleen, niin katsotaan onko Ebolasta mihinkään...

Noista Venäjä on varmaan suurin uhka juuri meille. Isis oletettavasti tekee jotain hirveyksiä Euroopassa, mutta uskoisin ettei Suomi ole heille kovinkaan kiinnostava kohde.
Ebola taas on varmaan yhtä suuri uhka kuin kaikki muutkin supertappavat taudit jotka on jyllännyt nyt SARSin jälkeen joka ikinen vuosi maailmalla ja jotkut ihmiset vain menevät mukaan siihen joukkohysteriaan. Malaria ja rabies tappavat paljon enemmän ihmisiä maailmalla eikä siitä sen kummemmin ole hysteriaa havaittavissa, vaikka ihan hyvin itärajan yli voisi rabies-kettuja tullakin puremaan koiria ja kotieläimiä ja siitä se sitten lähtis huonol tsägäl äkkiä etenemään...

Ebolaa en pelkää yhtään. Nyt siihen on sairastunut muutamia tuhansia ja luku voi kohota vuosien mittaan muutamaan miljoonaan, mutta sitä ennen porukkaa kuolee maailmassa miljoonittain ylensyömiseen, nälkään, tulviin, maanjäristyksiin jne. eikä niistä länsimaissa niin kohkata kuin ebolasta. Toki se ebola on rankka sairaus niille sairastuneille, mutta maailmanlaajuisesti en pidä tuota isona ongelmana.

Isistä en pelkää, mutta islamisaatiota pelkään, islamin rauhanomaista leviämistä. Venäjää en pelkää kuin vähän, koska se tietää häviävänsä, jos tulee pitemmälle Eurooppaan.

Koen uhkaavimpana Isiksen. Liike alistaa, nöyryyttää, kiduttaa, raiskaa, tappaa ja aivopesee sitten seuraavan sukupolvenkin niin vialliseksi, ettei toipuminen ole mahdollista. Väkivalta jatkaa kulkuaan. Minua järkyttää se, mihin ihmisestä on, ja kuinka lähellä pinnan alla se peto meistä kaikista näyttää löytyvän.

Ebola on taas yks virus, joka varmaan aiheuttaa pahaa jälkeä, mutta eiköhän ihminen sen(kin) vielä selätä. Ja Venäjällä toi putiini nyt keikkuu aikansa, eiköhän sekin äijä johonkin kerkiä vielä kopsahtaa.

Isis on todellinen uhka tällä hetkellä, toivottavasti saadaan kuuriin. Ebola epätodenäköistä täällä, sekä matkusta voi hyvinkin monissa maissa ja epätodenäköistä sen saada. Venäjä ei ole minkälaista uhkaa tänne. Oikeasti en mieti näitä asioita. Miksi? Vaikka jos ne ongelmat poistu, toiset tulevat perään.

Isishän noista karmein on, käyttävät todella brutaaleja keinoja saavuttaakseen sairaat päämääränsä.
Suurin määrä viattomia kärsinyt heidän vuokseen noista kolmesta.

Olen kamala ja ansaitsisin tämän lauseen myötä saada ebolan, mutta mä toivoisin Kiinaan, Intiaan ja maailman väkirikkaisiin maihin semmoista nopeasti tappavaa ja kivutonta tautia.

Tai no, jos ei kuitenkaan annettaisi porukan kuolla mutta lisääntymistä vähennettäisiin puoleen.

Alkuperäinen kirjoittaja se siitä;30339850:
Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa..

Siinä vaiheessa kun ihmisiä oli kaksi. :D
Nyt on tuo käsky täytetty.

Miksi pitäis pelätä? Mun elämä on riittävän vaikeaa ilman että rupean pelkäämään ihan turhaan kaikkea mahdollista. En ole koskaan jaksanut miettiä, murehtia tai pelätä mitään tuollaisia, mille ei itse mitään voi. Enkä kyllä paljon muutakaan. Nyt tilanne on vieläpä sellainen, että haluaisin kuolla, joten ihan oikeasti, aivan sama.

Yhteistyössä