Mitä perhe sinulle merkitsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aisiis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aisiis

Vieras
Keitä siihen kuuluu? Mikä tekee perheestä perheen?
Onko perhe teille "yksityinen" asia jonne ei saa kukaan tulla liian lähelle tai tunkeutua?

Tässä taas mietin syntyjä syviä ja yritän saada keskustelua aikaiseksi.

Meidän perheeseen kuuluuvat ainakin: minä, puolisoni ja meidän seitsemän lastamme. Välillä perheeseemme tuntuu kuuluvan myös lastemme ystäviä. Perhe on minulle kaikki kaikessa, se menee kaiken edelle, itsenikin. Siihen perheeseen voi kuulua ulkopuolinenkin jos kokee yhteyttä meidän kanssa, mutta ulkopuoliseksi jää jos ei osaa elää mukana iloissamme ja suruissamme.

Mein ydinperheeseen kuuluu minä, isäntä ja kaksi neitiämme. Perheeseen kuuluu läheisesti myös mun vanhemmat sekä veljeni perheineen sekä toinen veljeni joka on yksinäinen susi. Myös miehen vanhemmat kuuluvat perheeseen mutta eivät niin tiiviinä ja läheisenä kuin minun vanhempani.

Meidän ydinperheen asioihin ei tule puuttua neuvoa saa ja niitä kysytään. Mutta isommasti ei kukaan sitä häiriköi :)

Anteeksi, en hoksannut loppuun laittaa, että, mietin tässä erästä tehtävääni ja tarvitsisin sellaista esim. tälläiselta palstalta ihmisten käsityksiä perheestä sekä saisin keskustelun muutenkin aiheesta aikaiseksi. Saanen hyödyntää vastauksianne noin yleisesti, erittelemättä tarkemmin mitään nimimerkkejä?

Mulle perhe oli ekana vanhempani, siskoni ja isäni vanhemmatkin, jotka asuivat kanssamme samassa talossa. Välini vanhempiini ovat vieläkin aika läheiset, he ovat jaksaneet tukea aina ja ovat nytkin hyvin läheiset mieheni ja minun lapsellemme. Myös mieheni vanhemmat ovat meille hyvin läheiset, mutta en laske kuitenkaan heitä osaksi meidän perhettämme. Meitä on vain me kolme, minä, mies ja lapsi. Oma perhe merkitsee minulle turvaa ja tukea kaikissa tilanteissa. Samaa toivoisin, että meidän perheemme merkitsisi aina lapsellemme.

Perhe on mun perhe, (vanhemmat+sisarukset, äljäke+poika) ja se on mun perhe koska se on mulle tärkeä. Perheen asiat on perheen asioita, joihin ei perheen ulkopuolisilla ole nokan kopauttamista. Perhe on mulle tärkein, ja siitä pääsee osalliseksi myös ystävät jotka otetaan avosylin vastaan.

Perheeseen kuuluu minä, mieheni, kaksi lastamme ja kissa. Tietyllä tavalla myös molempien vanhemmat ja sisarukset kuuluvat perheeseen. Tarpeen tullen saa puuttua ja me puutumme myös :)

Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Keitä siihen kuuluu? Mikä tekee perheestä perheen?
Onko perhe teille "yksityinen" asia jonne ei saa kukaan tulla liian lähelle tai tunkeutua?

Tässä taas mietin syntyjä syviä ja yritän saada keskustelua aikaiseksi.

Meidän perheeseen kuuluu mie, mieheni, poju, kissat ja koirat. LÄheisesti sitten kuuluu myös pappani, enoni, mieheni vanhemmat, miun siskot ja miehen veljet.

Mutta jos puhun meitin perheestä, ni se tarkoittaa silloin miuta, miestä, pojua ja elikoita.

Yleensä puhuessani perheestä, tarkoitan minua, miestä ja lapsia. Ja tavallaan elukoitakin, kani, kissa, koira, kanat ja kukko, hevonen ja poni kuuluu myös meidän perheeseen.

Toisaalta perhe on myös liukuva käsite, lasken perheeseeni myös isäni, äitipuoleni, äitini ja sen miesystävän, mummuni, siskoni ja sen miehen ja tytön... Toisinaan saatan laskea naapurin emännänkin lapsineen meidän perheeseen :D

Mulle perhe on hyvä ja turvallinen joukko "aina olemassa"-ihmisiä, mutta ei mitenkään tarkasti rajattu piiri pieni pyörii, johon kukaan ei pääse sisään paitsi syntymällä.

Yhteistyössä