Mitä pidät nimestä Joakim?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elise"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no on ihana , mutta voin kertoa että ärsyttää suunnattomasti kun suurin osa tutuista kutsuu lasta omakeksimillä lempinimillä, esim. Joksu ( loppuu kun kutsun k. o. ihmisten lapsia Eksuksi ja saksuksi... ), Jaakkima, tms.

Minusta Joakim on ihana nimi! :) Eikä ollenkaan vaikea lausua ja sopii minusta myös suomalaiseen sukunimeen.
Helposti kyllä Joakimillekin tulee käyttöön lempinimi (yhden "Joksun" tunnen minäkin), mutta haitanneeko tuo, onhan niitä lempinimiä lähes kaikilla. :)

[QUOTE="vesimeloni";22513170]Minusta Joakim on ihana nimi! :) Eikä ollenkaan vaikea lausua ja sopii minusta myös suomalaiseen sukunimeen.
Helposti kyllä Joakimillekin tulee käyttöön lempinimi (yhden "Joksun" tunnen minäkin), mutta haitanneeko tuo, onhan niitä lempinimiä lähes kaikilla. :)[/QUOTE]

No ei ole kiva jos vanhemmat ja lapsi eivät siitä pidä....

Tuota lempinimi asiaa olen kyllä miettinyt. Epäilen, että siitä tule helposti kimi tms. Mutta lempinimiä tulee jokaisesta nimestä. Myös tyttärelläni on useita lempinimiä, mutta eniten kutsun häntä oikealla nimellään. :)

Lisää mielipiteitä?

Nätti nimi, laittaisin ja jokaisesta pitkästä nimestä tulee lempinimi. Miestänikin on sanottu vain toisella etunimellä paljon mutta itse aina korjaa nimensä oikeaksi ja esikoiselta jäi kans lempinimi käytöstä kun itse kiukkuista sanoi sukulaisille että en minä ole mikään Inksu vaan ...

[QUOTE="Eräs";22513681]Mikä on sinun ehdotukseksi? Karhu, Tuli, Kivi vai mikä? :) Mikä Joakimissa on vikana?[/QUOTE]

En vain pidä Joakimista. Musta se on vaikea lausua, eikä kuulosta kauniilta mun korvissani.

Joakim on kyllä suomalaiseen suuhun vähän vaikea. On jotenkin ulkomaalaisen kuuloinen ja uskoisin, että sitä saisi lapsesi olla isompana monessa paikassa tavaamassa kirjoitusasua.

200px-Jag_Farbror_Joakim.png

Yhteistyössä