Mitä pitäisi tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on 3 vuotias esikoinen ja 6kk vanha vauva. Molemmat ihania ja kilttejä lapsia. Paitsi vauva. Kitisee vääntää ja vinkuu yötä päivää. Ei nuku. Huudan ja kiroilen vauvalle. Kuiskaan että vihaan tätä. En jaksa edes välittää enää kun kitisee kun en sille mitään kuitenkaan voi. Leikki, laulu, syöttäminen, kävely, silittely mikään ei auta. Ei sen kanssa voi edes lähteä mihinkään kun huutaa vaan. Esikoinen kärsii kun olen pahalla päällä koko ajan. Vauva kun herää päiväunilta jotka saattavat kestää jopa 30mim vituttaa kun se taas herää ja kiukuttelu alkaa. Ei ole korvatulehduksia tai muutakaan, on tutkittu.

Tarvitset apua arkeen, löytyykö miestä talosta? Jos löytyy, niin kerro hänelle väsymyksestä. Jos ei, pyydä esimerkiksi neuvolasta apua arkeen.

Olen joskus ollut aivan yhtä väsynyt ja yritin salata sen mieheltäni. Kun lopulta avauduin, mies otti joka ilta lapset töiden jälkeen ja jätti minut kotiin nukkumaan/lepäämään/rauhoittumaan.

On mies. Olen yrittänyt sanoa mutta en osaa ehkä sanoa että oikeesti on mitta niin täynnä tätä että jonain päivänä en vaan jaksa enää. Ulkoilutkin vähentynyt huomattavasti kun tuo vaan huutaa. Ekan 15min ulkona hiljaa ja sit se alkaa. Enkä jaksa kahta pukea vartin pihalla olon takia..

Myönnän, etten tiedä mistään reflukseista, tmv. yhtään mitään... Joku muu osaa varmasti etsiä syitä vauvan itkuisuudelle. Mutta oletko puhunut neuvolassa/lääkärissä?

Minä suosittelen ainakin puhumaan miehellesi ihan rehellisesti uupumuksesta. Ahdistus leviää todella helposti lapsiinkin.

Jätät lapset miehelle ja lähdet vaikka kaverin luo kahville tmv. Joku irtiotto sulla on todellakin tarpeen nyt.

Olen käynyt välillä yksin jossain mutta ei se auta. Heti kun pääsen kotiin sama huuto on ovella vastassa. Se ei ole itkua, tunnistan kyllä jos joku on hätänä vaan vääntämistä ja kitinää ja kovaäänistä sellaista. Ymmärrän että turhauttaa vauvaa kun ei pääse liikkeelle vailla mieli tekee mutta tämä on jatkunut siitä asti on vauva oli pari kuukautta vanha. Jotkut yöt on vähän parempia, viime yö meni taas kitistessä

Ja käytössä on kantoliina, riippukeinu, koliikkikeinu, tavallinen sitteri ja tärisevä sitteri. Mikään niistä ei ole hyvä minuuttia pitempään, lattialla viihtyy pieniä hetkiä satunnaisesti kunnes alkaa taas vinkuminen. Niin ja bumbo tuoli ostettiin kans nyt, mutta ei hyvä sekään.

Uusimmat

Yhteistyössä