Mitä pitäisi tehdä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nyt pitää täällä kysyä neuvoja/apua...

Tytär jäi viiltelystä kiinni pari kk sitten. Ikää 14v. Keskusteltiin asiasta aika syvällisesti sen jälkeen.

Eilen huomasin kun tyttö tuli suihkusta että jaloissa uusia jälkiä ja tänään kun siivosin ja imuroin tytön huoneessa pöydältä tippui vihko... Vihko levähti lattialle auki ja kun olin sitä nostamassa takaisin tajusin että päiväkirja. Yhdestä aukeamasta pongahti sanat tapan itseni, kukaan ei välitä, tuska/ahdistus 5000/5... Houkutus oli suuri lukea enemmän, mutta kunnioitan kuitenkin muiden yksityisyyttä...

Kuinka voisin kauttarantain ottaa asian puheeksi tyttären kanssa jottei tajuaisi että olen aukeaman nähnyt?

Helppo elämä ei ole ollut minulla eikä lapsilla, mutta ollaan selvitty ja olen olettanut että kaikki fine, mutta näköjään ei olekaan :(

Onko tämä jotain perusteini kapinaa vai pitääkö ottaa yhteyttä ammattilaisiin?

Rakastan lapsiani ylikaiken ja sen myös heille kerron päivittäin niin sanoin ku teoinkin.

Nyt on kiire! Ota yhteys vaikka kouluterveydenhoitajaan, jota kautta asiaa lähdetään purkamaan. Lapsesi tarvitsee apua ja pian!
Tuo yksinäisyyden tunne on ihan kamala.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Jotenkin tuli mieleen että tyttö toivoo sinun saavan tietää olotilastaan ja kertoo sen tulemalla esim. suihkusta niin että näet jäljet ja että näet päiväkirjan. Hirveen hankala sanoa tai tietää paras lähestymiskeino asiaa kohtaan kun en tunne tytärtäsi ja hänen luonnettaan, mutta uskoisin että kannattaa olla rehellinen ja erittäin tarkka sanavalinnoissaan kun tytärtä lähestyt.

Tyttö on hyvin sosiaalinen ja meillä mielestäni olleet hyvin avoimet välit. Näin ei näköjään olekaan :(

Kiitos vastanneille.

Terveydenhoitajaan ajattelin itsekin yhteyttä ottaa, mutta pelkään jos tyttö ahdistuu entista enemmän asiasta ja syyttää minua eikä uskalla enään jatkossa avautua mistään asiasta jos paljastuu että minä olen terveydenhoitajaan yhteyttä ottanut...
Otan tänään tytön kanssa asian puheeksi että näin eilen jalkojen haavat ja kyselen vähän missä mennään...

Yhteistyössä