Mitä pk:n kevätjuhlaan päälle kun kutsussa lukee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juhla-asu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tytölle juhlamekon, juhlavat sukkahousut ja juhlakengät, hiukset tietysti myös juhlavalle kampaukselle. Pojalle suorat housut, juhlakengät, kauluspaidan ja ehkä slipoverin.

Itselle selvästi "perusiistiä" juhlavammat vaatteet, ei kuitenkaan aivan ykkösiä.

Viimeksi muokattu:
Ollaankohan me aivan tollo perhe tuollasessa tilanteessa jos itse laitan farkkuhameen ja neuletakin, pojalle sekä isälle ykkösfarkut ja kauluspaita?
Musta tuntuu et mun/meidän siistimmät vaatteet on monille arkipäiväiset .. Me ollaan koko porukka farkku-huppari-collegepöksy-ihmisiä arkisissa tilanteissa :)

Ollaankohan me aivan tollo perhe tuollasessa tilanteessa jos itse laitan farkkuhameen ja neuletakin, pojalle sekä isälle ykkösfarkut ja kauluspaita?
Musta tuntuu et mun/meidän siistimmät vaatteet on monille arkipäiväiset .. Me ollaan koko porukka farkku-huppari-collegepöksy-ihmisiä arkisissa tilanteissa :)

Pojalle farkut ja kauluspaita on hyvä valinta. Varsinkin jos ei ole muita housuja, niin niitä ei tuon tilaisuuden takia kannata ostaa, jos ei sen jälkeen muuta käyttöä ole.

Ja varmasti muutamalla muullakin lapsella on saman tyylinen asu.

Mutta miehelle ei farkkuja, jos juhlavasti pitää pukeutua, jos nyt ei muuta ole, niin mustat farkut sitten, jos eivät ole kulahtaneet.

Mutta itsellesi ei missään tapauksessa farkkuhametta.
Se on sellainen kaupungilla shoppaillessa käytettävä arki juttu, ei juhlava.
kannattaa hakea muunlainen hame tai siistit housut

• Tykkää
Reactions: Porho
Siistit juhlamekot, sukkahousut, kengät ja neuletakit, hiukset kampauksille. Mies pukisi siistin puvun muttei parasta ja minä kaivaisin kivan hameen, nätin paidan ja jotain korua. Hiukset nyt on aina muutenkin laitettu. Lähes samoilla kuteilla voitais mennä vaikka ristiäisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28468086:
Siistit juhlamekot, sukkahousut, kengät ja neuletakit, hiukset kampauksille. Mies pukisi siistin puvun muttei parasta ja minä kaivaisin kivan hameen, nätin paidan ja jotain korua. Hiukset nyt on aina muutenkin laitettu. Lähes samoilla kuteilla voitais mennä vaikka ristiäisiin.

En tiedä olenko täysin tyyli/tilannetajuton mutta mun mielestä (meidän perheelle ainakin) tuollaset asut olis aivan liian juhlavat päiväkodin juhliin :D Tai siis mun mielestä esim. juurikin ristiäisiin täytyis olla selkeästi juhlavampaa kun päiväkodin juhliin.

Toki aloituksessa kysyinkin et mitä muut laittasi ;)

Tiedän. Moni arkailee pukeutumisessa, pitäytyy mieluusti arkisemmassa ja kokee ehkä olonsa epämukavaksi hienommissa vaatteissa. Mulle pukeutumisessa on työvaatteet, arkivaatteet, juhlavat vaatteet esim päiväkotiin tai tavissynttäreille, kunnon juhlavaatteet häihin, seitenkymppisille, hautajaisiin jne. Ja jälkimmäisessä noudatan etikettiä tarkasti.

Yhteistyössä