Häihin pukeutumisen ongelma (ei "normaalit" häät)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mym:
Huomaatko ap olevasi hieman negatiivinen?

Asusta: "Kun ei viittis ostaa mitään naamiaisasuja tota varten ." "Musta ei mikään ihana hääidea. " "En mä osaa mitään meikkejä tehdä vampyyriks enkä mikskään muukskaan."
" Tossa vois olla ideaa. Ainoo vaan et meidän muksulla ei juuri oo hiuksia mitä laittaa ponnarille..."

Lahjasta: " Kutsussa ei oo tilinumeroo joten ainakaan tilille ne ei rahaa halua.""musta raha on hieman hölmö lahja. "

Ajankohdasta: "Eikö tuo kellon aikakaan oo lapsiperheelle paras mahdollinen (klo 16)"

Ei kai kaikesta tarvitse tehdä ongelmaa! Sait monta hyvää ehdotusta esim. puekutumiseen. Kyllähän yleensä aina häihin ostetaan asu tai ainakin asusteita, mutta sinä et halua ostaa asua, et asusteita. Et myöskään halua maskeerata ja lasten hiuksiakaan ei pysty laittamaan (voisihan niille ostaa teeman mukaisesti peruukit ja peruukeille olisi varmasti jatkossakin käyttöä leikeissä ja naamiaisissa). Ja kuinkas tuo kellonaikakin niin vaikea on lapsiperheelle?

Mä oon aina pukeutunu häihin kaapista löytyviin juhlavaatteisiin ja asusteita en juuri käytä. Tällä hetkellä ei todellakaan oo rahaa ostaa mitään uutta. Katos kun joillekkin se voi olla ihan taloudellinen juttu. Kellonaikakin on vaikee sen takia kun mukana on tuo 1v ja kotiin sit ajomatkaa melkein pari tuntia. Voishan tiettyy olla tuolla paikkakunnalla (tämä harkinnassa) yötä, mut se tuo taas lisäkustannuksia. Tuo pienin kun ei jaksa valvoo kovin myöhään. Menee nukkumaan n. klo 20. Eli juhlissa kerittäs olemaan tunti tai pari. Enemmän menee siis aikaa itse matkoihin kun perillä oloon...

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
En laita naamioita, mut täytyy katellla jos vaikka löytäs päähän tai rinnuksiin tai johonkin jonkun jutun. Meillä ei taida olla ees naamiaisasuliikettä josta niitä vois löytää...

No eipä tietenkään :) Miksi en ole yllättynyt... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen positiivisuutta...:
En laita naamioita, mut täytyy katellla jos vaikka löytäs päähän tai rinnuksiin tai johonkin jonkun jutun. Meillä ei taida olla ees naamiaisasuliikettä josta niitä vois löytää...

No eipä tietenkään :) Miksi en ole yllättynyt... ;)

Huomasitko et tyrmäsin noi naamiot, mut yritän etsiä jotain muuta.

Huomaatko ap olevasi hieman negatiivinen?

Asusta: "Kun ei viittis ostaa mitään naamiaisasuja tota varten ." "Musta ei mikään ihana hääidea. " "En mä osaa mitään meikkejä tehdä vampyyriks enkä mikskään muukskaan."
" Tossa vois olla ideaa. Ainoo vaan et meidän muksulla ei juuri oo hiuksia mitä laittaa ponnarille..."

Lahjasta: " Kutsussa ei oo tilinumeroo joten ainakaan tilille ne ei rahaa halua.""musta raha on hieman hölmö lahja. "

Ajankohdasta: "Eikö tuo kellon aikakaan oo lapsiperheelle paras mahdollinen (klo 16)"

Ei kai kaikesta tarvitse tehdä ongelmaa! Sait monta hyvää ehdotusta esim. puekutumiseen. Kyllähän yleensä aina häihin ostetaan asu tai ainakin asusteita, mutta sinä et halua ostaa asua, et asusteita. Et myöskään halua maskeerata ja lasten hiuksiakaan ei pysty laittamaan (voisihan niille ostaa teeman mukaisesti peruukit ja peruukeille olisi varmasti jatkossakin käyttöä leikeissä ja naamiaisissa). Ja kuinkas tuo kellonaikakin niin vaikea on lapsiperheelle?

Mä oon aina pukeutunu häihin kaapista löytyviin juhlavaatteisiin ja asusteita en juuri käytä. Tällä hetkellä ei todellakaan oo rahaa ostaa mitään uutta. Katos kun joillekkin se voi olla ihan taloudellinen juttu. Kellonaikakin on vaikee sen takia kun mukana on tuo 1v ja kotiin sit ajomatkaa melkein pari tuntia. Voishan tiettyy olla tuolla paikkakunnalla (tämä harkinnassa) yötä, mut se tuo taas lisäkustannuksia. Tuo pienin kun ei jaksa valvoo kovin myöhään. Menee nukkumaan n. klo 20. Eli juhlissa kerittäs olemaan tunti tai pari. Enemmän menee siis aikaa itse matkoihin kun perillä oloon...

Eli ihan kaikki on ongelmana. Älkää menkö siis. Me jouduttiin jättämään rahatilanteen takia toisella puolella Suomea oleva hääjuhla väliin - harmitti ihan pirusti!

Taidan siis jättää menemättä niin enpähän pilaa kenenkään juhlaa. Todelakin kyllä haluisin mennä, mut kun naamiaiset ei oo koskaan ollu se mun juttu.

Siis miksi esimerkiksi se oli huono idea, että pukeutuisitte juhla-asuihin ja käyttäisitte sellaisia naamioita kuin mitä ykkössivulla oli kuvissa?

En laita naamioita, mut täytyy katella jos vaikka löytäs päähän tai rinnuksiin tai johonkin jonkun jutun. Meillä ei taida olla ees naamiaisasuliikettä josta niitä vois löytää...

No se onkin hääparin juttu ja ilmeisesti heille olisi tärkeetä, että tulisit kun kerran kutsuivat! Mutta jos sulle se ei merkitse mitään niin älä mene! Teet kaikesta niin vaikeeta...

No jos kaikesta huolimatta päätät mennä niin miten olisi jonkun aikakauden juhlavaatteet koko perheelle. Siis tavalliset vaatteet toiselta ajalta. Helppoa kuin heinänteko. Voi myös vuokrata esim teatterilta. IHANIA JUHLIA ;)

En tiedä miksi et halua naaamiota, mutta niitä on myös sellaisia kädessä pidettäviä tikun päässä olevia juhlanaamioita, joita voi vaikka pitää kasvojen edessä aina välillä, mutta jos ei tunnu kotoisalta niin naamiota voi pitää vain koristeena "käsivartta pitkin" .

Entäpä hiuksiin ja juhla-asuun ruusuja/ruusukkeita, oikeita tai paperisia? (=prinsessa ruusunen/kukkaisneito tms. )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Ja tuossa kun heitin aijemmin että jos ei muu kelpaa kuin raha tai tule mukaan juhlimaan niin joku vikisee että ei ole soveliasta mennä juhliin kädet sivuilla ilman sitä rahaa? Jaa,miksi ei siis jos tosiaan ei halua antaa rahaa kuka muka tietää sukunsa raha asiat niin hyvin että voi olla varma että tällä olisi kuitenkin ollut vara antaa enemmän?

Melkoisen sekavaa tekstiä. Minusta nyt vaan on junttimaista mennä juhliin ilman muistamista. Menetkö tosissasi synttäreillekin ilman lahjaa? Laitat lapsen synttäreille ilman lahjaa?

Moukkamaista se on laittaa kutsua jossa vain se raha kelpaa tai sitten haukutaan selän takana kun ei tuotu mitään,eli jos käskytätte niin huomioikaa ettei tosiaan ole kaikilla rahaa jaella pitkin kyliä ja kun kerran toinen vaihtis oli tulla juhliin ilman lahjaa niin miksi se sitten olisi moukkamaista kun hääpari näin haluaa?

Tuo sun asenne on moukkamainen. Mä toivon totisesti, että jos mun vieraslistalla on joku joka jo etukäteen haukkuu meitä ties millaisiksi niin toivottavasti älyää jäädä kokonaan pois!

Siis miten olen haukkunut? Jos en suostu rahaa antamaan joka on vain se ainut toive niin sitten muka haukun hoh... Tuossa oli vaihtoehtona mennä joko ilman lahjaa tai viedä rahaa ja miksi ei teidän päähänne mahdu se että kaikki ei vaan halua viedä rahaa?Mikä siinä on pahaa että en anna rahana? Tai mikä on pahaa jos kerran kunnioitan juhlakalun toivetta kun en rahaa anna niin tulen juhliin ilman mitään ylimääräistä...
Te itse puhutte itsenne pussiin :laugh:
rahalahja on vain toive ja toivotaan että tulet mukaan juhlimaan mutta jo toisessa lauseessa tulee selväksi että sitten ihan kädet sivuilla ei kyllä tulla ja tuot kyllä mukanasi sitä rahaa..ota teistä selvää...

Ja ei lapseni ei mene juhliin ilman lahjaa mutta emme todellakaan ala myös ostamaan aina sitä mitä juhlakalu pyytää kun ei aivan minusta vieraiden kuulu ostella polkupyöriä tai kalliita luistimia puhumattakaan uuden harrastuksen vuosimaksusta;) Lapsethan on lapsia ja sieltä tosiaan voi vilpittömästi tulla toive joka on aika päätä huimaava mutta jokainen aikuinenhan sen nyt tietää ettei ihan vain hiekkalaatikkokaverin juhliin ostella mitään likemmä 100?lahjoja tai saahan sinne ostaa mutta ei minulla ainakaan olisi yhtäkallista lahjaa antaa takaisinpäin vastaavasti.

Mutta nyt on ollut siis kyse ns.aikuisten juhlista jolloin aikuisten pitäsi tajuta mitä pyytää ja jos kerran ei anneta kuin kaksi vaihtoehtoa ja joku noudattaa tosiaan sitä toista tulemalla mukaan juhliin ilman rahalahjaa niin miksi se on moukkamaista???

Ei pidä sitten antaa vain kahta vaihtoehtoa;) Jos näistä ei todellisuudessa kelpaa kuin se raha.

Kuinka joku voi pitää naamiaisia noin vaikeana asiana? Täällä on annettu monia hyviä neuvoja, mutta ei kelpaa ei. Jätä menemättä juhliin koska naama norsun v*tulla pilaat muitten juhlat.

Ja seuraavaksi saan palstalta lukea kuinka oli plörönkin perhe kutsuttu häihin ja jokaisen pennun nekin mukanaan raahasi ja vain 20? antoi jolloin

Eli yhteenvetona voisin sanoa että täällä on teinitytöt suunnittelemassa häitään ja vieraat laitetaan maksumiehiksi ja ei todellakaan osata kunnioittaa itse juhlaa vaan vingutaan sen lahjan perään kuin 3v pikku pentu:(

Tässäpä sitä haukkumista. Jos mä tietäisin että joku mun kutsutuista puhuu jo etukäteen tuolla tavalla meistä, niin toivottavasti jäisi pois kokonaan.

oisko teillä valmiina tummia juhlavaatteita? Tummat juhlavaatteet, ittelles joku vanhanaikanen koru, miehelle silinteri ja kaikille paitsi pienimmälle mustaa silmien ympärille ja sit tuputatte koko perheen talkilla pölyiseks.

Hmm.... mä en ole koskaan ymmärtäny miksei voi antaa rahaa? Kuitenkin olisit valmis ostamaan häälahjan johon kuluu rahaa... miksei sen häälahjan arvoa jota olit ajatellut voi antaa rahana? Oikeesti on sellasia ihmisiä jokka ei tarvi tai halua ja tykkää finlayssonin pyyhkeistä, aaltomaljakoista ja aarikan jutuista. Mulle olis ihan sama ostetaanko mulle lahja halpahallista vai desing liikkeestä kuhan se on mun tyylinen. Sanoit ettet kauheasti ole serkkusi kanssa tekemisissä, miten siis voit ostaa lahjan josta hän varmasti tykkäisi, vai olisiko lahja joku mikä on muotia tms mikä ekana käteen sattuu?

Naamiaisiin sopii puvuksi ihan mikä tahansa ja siihen ei tarvi edes paljoa mielikuvitusta ja varmasti jokaisen kotoa löytyy jotain mistä askarrella. Sulla on nyt kyllä asenne ongelma koko juhlien kanssa, jos se oikeesti on noin hankalaa ja vaikeaa niin miksi sinne msitten pitäisi mennä kun vaikuttaa siltä että et viihtyisi ollenkaan ja vähän semmonenkin olo että häpeäisit teidän pukuja tms. Löysää hyvä nainen sitä pipoo jo :D

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Hmm.... mä en ole koskaan ymmärtäny miksei voi antaa rahaa? Kuitenkin olisit valmis ostamaan häälahjan johon kuluu rahaa... miksei sen häälahjan arvoa jota olit ajatellut voi antaa rahana? Oikeesti on sellasia ihmisiä jokka ei tarvi tai halua ja tykkää finlayssonin pyyhkeistä, aaltomaljakoista ja aarikan jutuista. Mulle olis ihan sama ostetaanko mulle lahja halpahallista vai desing liikkeestä kuhan se on mun tyylinen. Sanoit ettet kauheasti ole serkkusi kanssa tekemisissä, miten siis voit ostaa lahjan josta hän varmasti tykkäisi, vai olisiko lahja joku mikä on muotia tms mikä ekana käteen sattuu?

Naamiaisiin sopii puvuksi ihan mikä tahansa ja siihen ei tarvi edes paljoa mielikuvitusta ja varmasti jokaisen kotoa löytyy jotain mistä askarrella. Sulla on nyt kyllä asenne ongelma koko juhlien kanssa, jos se oikeesti on noin hankalaa ja vaikeaa niin miksi sinne msitten pitäisi mennä kun vaikuttaa siltä että et viihtyisi ollenkaan ja vähän semmonenkin olo että häpeäisit teidän pukuja tms. Löysää hyvä nainen sitä pipoo jo :D

Just näin, asiaa;)

Mä pyydän jo etukäteen anteeksi, mutta mua alkoi ihan hillittömästi naurattaa tää ketju :D Naamiaiset on tyhmät ja kaikki on muutenkin nurinpäin eikä lapsellakaan oo edes tukkaa päässä :D Jos kaikesta pitää tehdä noin vaikeaa niin sitten tosiaan ehkä kannattaa jäädä kotiin... mutta mitä jos kuitenkin heittäisit hääparin vuoksi sen kiukuttelun nurkkaan ja lähtisitte porukalla hauskanpitoon :)

Jos ei halua antaa rahaa, niin voisi ehkä soittaa kaasolle tai muulle yhteyshenkilölle (mainittu usein kutsussa) ja kysellä josko morsiusparilla olisi silti jonkinlaisia lahjatoiveita niiden varalle, jotka eivät syystä tai toisesta halua rahalahjaa antaa.

Naamiaisasunhan ei tarvitse olla erikseen tuota tilannetta varten ostettu, vaan kannattaa kaivella kaappeja ja katsella mitä kotoa jo löytyy. Näin meillä on selvitty monet naamiaiset ja satunnaiset larpit.

Jos perheeseen kuuluu pikkutyttöjä (tai miksi ei vähän vanhempiakin), niin prinsessa on aina helppo ratkaisu. Yleensä joko omasta tai jonkun kaverin kaapista löytyy joku ihana hörselömekko, ja kruunun voi joko ostaa parilla eurolla, tai väkertää itse, oman maun mukaan.

Toinen vaihtoehto on keijukainen, söpö mekko, ja siivet, jotka voi tehdä kohtuuhelposti rautalangan ja harsokankaan tai vanhojen sukkahousujen avulla (sellaiset ohuet nailoniset). Muotoillaan vaan rautalangasta siipien reunat ja vedetään siihen päälle sukkahousukangas, sitten vähän glitteriä päälle, ja siivet on valmiit. Kiinnitetään lapsen mekkonselkämykseen. Siipiä on välillä näkynytkin leluosastoilla.

Jos perheessä on Harry Pottereista kiinnostuneita, niin Tylypahkan koulupuku syntyy helposti. Valkoinen kauluspaita, harmaat suorat housut tai hame, mahdollisesti harmaa slipoveri tai ohut neulepaita/neuletakki, solmio halutun tuvan väreissä (esim. Harry Potterille tummanpunainen tai punakeltaraidallinen)... ja se on siinä. Pihapuusta voi napata oksan taikasauvaksi. Tarvittaessa voi "Harry Potterille" piirtää salama-arven otsaan ja lelulaatikosta napata mukaan pehmopöllön. Tai "Hermionen" hiukset voi laittaa kunnon kiharapehkoksi. On muuten hyvä keino saada solmio varhaismurkun kaulaan :D

Helppo ratkaisu pojille (ja miksipä ei tytöillekin) on liittää normaaliin housut+kauluspaita -pukeutumiseen sheriffin tähti, niitä saa ihan parilla eurolla lelukaupasta. Tai voihan sen tähden tehdä itsekin. Halutessa mukaan vielä leikkiase, jos vanhempien mielestä on ok.

Ja voihan äiti ja isäkin olla keijukaisia tai sheriffejä. Ne on sellaisia helppoja tapoja saada normiasusta tehtyä rooliasu.

Jos iskällä on frakki, niin sitten se, ja illan aikana voi viljellä ahkerasti repliikkiä "My name is Bond. James Bond". Äiskälle nätti juhlamekko, korkkarit, hemaiseva kampaus ja meikki... siinä meille Bond-tyttö.

Minkälaista vaatetta ap yleensä pitää juhlissa? Jos tietäisi, voisi sen pohjalta yrittää kehitellä jotain helppoa tapaa saada asusta naamiaisasu. Mielikuvitusta peliin :)

Toi tylypahkan koulupuku on ihan loistava idea :D vuoden vanhan pukisin valtavaksi kurpitsaksi, tosin vois joutua vähän ompelemaan jos ei löydy valmiina jostain liikkeestä

http://www.nextag.com/pumpkin-costume/compare-html

Rahalahjan voisi halloween-teemaan sopivasti piilottaa vaikkapa itsetehdyn kurpitsalyhdyn sisään. Tai jonkin teemaan sopivan pehmolelun (lepakko, rotta, käärme, hämähäkki) sisään esim ikeasta pehmorotta hintaan 2,95.

Ja seuraavaksi saan palstalta lukea kuinka oli plörönkin perhe kutsuttu häihin ja jokaisen pennun nekin mukanaan raahasi ja vain 20? antoi jolloin

Eli yhteenvetona voisin sanoa että täällä on teinitytöt suunnittelemassa häitään ja vieraat laitetaan maksumiehiksi ja ei todellakaan osata kunnioittaa itse juhlaa vaan vingutaan sen lahjan perään kuin 3v pikku pentu:(

Tässäpä sitä haukkumista. Jos mä tietäisin että joku mun kutsutuista puhuu jo etukäteen tuolla tavalla meistä, niin toivottavasti jäisi pois kokonaan.

Kyllä minullakin on silloin yhtä laillinen oikeus haukkua hääparia 3vuotiaan tasolla olevaksi jos he haukkuvat perheeni tuomaa 20?seteliä,tosin tämä minun omanihan on ihan vain vertauskuvaa...
Siitähän tässä on ollut kyse kuinka näillä rahoilla halutaan pröystäillä ja maksattaa hienot kalliit häät vierailla kun oikein käsketään tuomaan vain rahaa,ja se kun kerroin että hääpari kyllä haukkuu jos tosiaan sinne menee vahingossa perhe jolla ei sillä hetkellä ole talous kunnossa ja antaa vain sen 20? se on todellakin tullut selväksi tällä paöstalla kuinka morsiamet kiukkuaa kuinka oli nuukia vieraita:(
Eli tässäkin taas tuli selväksi sinunkin mielipiteesi että häihin ei siis asiaa vaikka kutsussa lukee että joko raha tai saapuu ilman lahjapakettia paikalle:(
Sitä ei kuitenkaan tarkoiteta oikeasti että sinne siis saisi tulla ilman lahjaa mennä,
toisinsanoen rahaa ja vielä isoa rahatuppoa siellä odotetaan.
Sitä en tajua miksi kutsutaan häihin jos sitä ei kuitenkaan tarkoiteta? Ja jos se raha niin tärkeää niin miksi haukutaan kuinka joku perhe tosiaan ei nyt pystynyt tuomaan kuin vain 20?
Eli mihinkään ei nykymorsiot ole tyytyväisiä:(
Ei se ihme että suurin osa kaverisuhteistakin menee rikki viimeistään häiden alla kun kaverit on kaasoiksi valittu ja he hyväsydämisyyttään auttavat morsianta yötäpäivää ja vieläpä ilmaiseksi ja sitten saa taas haukut morsiamelta päälle kuinka kaasot teki tuonkin väärin,tai oli väärän näköiset polttarit tai jotain muuta:(

Itse tiedän tämmöisiä tapauksia erittäin paljon eräällä hääsivustolla kuinka nyky morsiot on nirppanokkia ja unohtavat todellakin sen itse juhlan ja syyn miksi naimisiin mennään tai miksi juhlitaan vaan päääasassa heillä pyörii raha mielessä jota on saatava keinolla jolla hyvänsä jopa vähätuloiseltakin opiskelijalta vähintään 100?

Kyllä minullakin on silloin yhtä laillinen oikeus haukkua hääparia 3vuotiaan tasolla olevaksi jos he haukkuvat perheeni tuomaa 20?seteliä,tosin tämä minun omanihan on ihan vain vertauskuvaa...
Siitähän tässä on ollut kyse kuinka näillä rahoilla halutaan pröystäillä ja maksattaa hienot kalliit häät vierailla kun oikein käsketään tuomaan vain rahaa,ja se kun kerroin että hääpari kyllä haukkuu jos tosiaan sinne menee vahingossa perhe jolla ei sillä hetkellä ole talous kunnossa ja antaa vain sen 20? se on todellakin tullut selväksi tällä paöstalla kuinka morsiamet kiukkuaa kuinka oli nuukia vieraita:(
Eli tässäkin taas tuli selväksi sinunkin mielipiteesi että häihin ei siis asiaa vaikka kutsussa lukee että joko raha tai saapuu ilman lahjapakettia paikalle:(
Sitä ei kuitenkaan tarkoiteta oikeasti että sinne siis saisi tulla ilman lahjaa mennä,
Sitä en tajua miksi kutsutaan häihin jos sitä ei kuitenkaan tarkoiteta? Ja jos se raha niin tärkeää niin miksi haukutaan kuinka joku perhe tosiaan ei nyt pystynyt tuomaan kuin vain 20?
Ei se ihme että suurin osa kaverisuhteistakin menee rikki viimeistään häiden alla kun kaverit on kaasoiksi valittu ja he hyväsydämisyyttään auttavat morsianta yötäpäivää ja vieläpä ilmaiseksi ja sitten saa taas haukut morsiamelta päälle kuinka kaasot teki tuonkin väärin,tai oli väärän näköiset polttarit tai jotain muuta:(

Itse tiedän tämmöisiä tapauksia erittäin paljon eräällä hääsivustolla kuinka nyky morsiot on nirppanokkia ja unohtavat todellakin sen itse juhlan ja syyn miksi naimisiin mennään tai miksi juhlitaan vaan päääasassa heillä pyörii raha mielessä jota on saatava keinolla jolla hyvänsä jopa vähätuloiseltakin opiskelijalta vähintään 100?

Mä pyörin myös hääsivustoilla, mutta en ole kuvailemiasi morsiamia nähnyt vaikka hyvin ahkerasti luen mm. hääpäiväkirjoja. Sulla on nyt joku ihme patoutuma päällä ilmeisesti, kun pitää kaikki hääparit niputtaa vieraansa selän takana haukkuviksi rahanahneiksi siipeilijöiksi joiden ainoa tarkoitus on maksattaa häänsä vierailla.

Puhutko nyt jostain tietystä hääparista kun noin tarkkaan erittelet? :whistle:
Itse käyn aktiivisesti useallakin hääfoorumilla enkä moiseen nirppanokkuuteen ole törmännyt. Ois hauska tietää millä nirppanokkien hääfoorumilla sinä käyt :)
Melkoista yleistystä muuten tuo, että _suurin osa_ kaverisuhteista menee rikki :D
Ja mulle henk.koht on edelleen ihan sama, tuovatko vieraat rahaa vai eivätkö mutta tuskinpa sinä sitä uskot, kun nykymorsiot on kaikki niin nirppanokkia :D

Mä (juntti olen kyllä et en tiedä kannatako mua kuunnella..) menisin ihan tavan juhlavaatteissa, sellaisissa perussiisteissä, ei iltapuvussa kuitenkaan. Ja sama lapsille. Lapsille siihen lisäksi just sellaiset itse tehdyt naamarit silmien ympärille ja itselle vaikka just joku teemaan sopiva pikkujuttu hakaneulalla rintakoruks, miehelle solmioneulaks tai vastaavaks.
En kans tykkää naamiaisista enkä pukeutumisesta mihinkään erikoiseen, joten mun pitää tuollaisiin kelvata tavallisena kun muuten olisin ihan vaikeana.
Lahjasta sanoisin, et jos ei rahaa halua antaa, niin joku kiva lahjakortti, ihan siis vaikka leffaliput tai vastaavat ja kortti, mut ei mitään krääsää tai tavaraa kun sitä tuoda kutsun muodolla kai on yritetty välttää.

juuri piti kirjoittaa samaa. Näin mekin tehtäisiin. Joku pieni yksityiskohta varmaan riittää esim. soiva kravaatti, rintakoru.

Yhteistyössä