Mitä pojalle on tapahtunut reilussa viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Kirjoitin blogiini reilu viikko sitten, kuinka mukavaa pojan kanssa nyt on, kun hän nukkuu yöt, syö hyvin, leikkii nätisti ja totteleekin, ainakin viimeistään sitten, kun volyymit äidillä kohoaa. Meillä oli mukavaa!

Mutta nyt... kaikki on ihan äenpäen!! Heräilee öisin itkemään, ei tykkää syödä... no nämä ymmärrän, ollaan oltu flunssassa, jolloin ei tietysti ruoka maistu ja yölläkin vielä vähän tukkoinen nenä tympäisee. Mutta tämä muu puoli sitten. Missä on halu leikkiä itsekseen, edes vähän? Miksi tavaroita pitää heitellä, ihan koko ajan, ihan kaikkia tavaroita? Pikkuautoja-palloja-papereita-leipää-legopalikoita-? Miksi pitää kiljua nupikat kaakossa, kun jokin ei mene mieliksi? Semmoisia oikeasti korvia hyytäviä kirkaisuja? Miksi?? Miksi vain kitistään ja kiukutellaan? Miksi kiellot ei tehoa alkuunkaan? Mitä viikossa on tapahtunut?? Voiko yks flunssa muuttaa koko pojan ihan toiseksi? Niin poika on 1v10kk.

Epätoivo iskee... :'(

Huomionhakuisuutta? Siis toi tavaroiden heittely... Meillä on useinkin muksuilla tullut taudin jälkeen "taantuma", eli kun ne on saanu sairaana niin paljon huomioo, niin ne vaatii sitä jatkossakin. Mä oon sitkeesti vaan ohjannu ne takas omiin toimiin, vaikka vaan minuutiks, joskus auttanu leikin alkuun ja sanonu et meen tiskaa/imuroimaan/vessaan tms ja sit se leikki alkaa taas pikkuhiljaa sujua.

Meillä poika muuttuu kiukkuiseksi ja kiukuttelevaksi, kun flunssa siirtyy korviin. Kuumetta ei yleensä ole, eikä valita kipua. Mutta olo on niin surkea, että joka asia kiukuttaa helposti.

Sanoisin että alkavaa uhmaa. Meillä alkoi samoihin aikoihin ja sen jälkeen tuli minä-ite vaihe. Tällä hetkellä poika on 2v 2kk ja edelleen meno jatkuu samanlaisena. Tavaroita heitellään ja jos joku asia ei mene heti paikalleen niin hirveä kiljuminen mutta auttaakaan ei saa... Yritetään ymmärtää...

Meiltä löytyy tuota lelujen heittelyä ihan ilman minkään flunssan takia. Heräilee öisin, vaikka ennen nukkunut hyvin. Ei osaa enää sitä vähääkään leikkiä itekseen. Eli löytyypi aika samat jutut kuin teiltä. Ikää kuopuksella lauantaina 2 vuotta. Oisko siis vaan joku ikään kuuluva juttu. Meillä kestänyt tota ainakin 2-3kk JO. :/

Yhteistyössä