Mitä pöytään Suomen itsenäisyyspäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ananassi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anniette:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Lehtipihvien kanssa ei tarjota kastiketta, yleensä jokin maustevoi. Muttta eihän kotikokkí sellaista voi tietää.

Juu, mä tiedän kyllä tuon. Mutta kerran laitoin uunissa kerman kera ja mies tykästyi :)
Eikä mun mielestä ole paha olla mikään kotikokki :p
Teen sitämistä tykätään =)

kotikokkina on kaikista hauskinta olla juuri siks, ku saa tehä mitä haluaa!! oon niiin monta kertaa kuullu, että 'ei sitä noin tehdä' 'ei tota voi laittaa tän kans' 'noi kaks ainetta ei sovi yhteen' yms...

tottakai kokeilla on tietyt kaavat miten tehdä ja mitä, ja mitä voi laittaa minkäkin kanssa mutta jos mä henkilökohtaisesti tykkään jostain oudosta yhdistelmästä niin miks ihmeessä en sitä voisi syödä!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja juhi:
Alkuperäinen kirjoittaja anniette:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Lehtipihvien kanssa ei tarjota kastiketta, yleensä jokin maustevoi. Muttta eihän kotikokkí sellaista voi tietää.

Juu, mä tiedän kyllä tuon. Mutta kerran laitoin uunissa kerman kera ja mies tykästyi :)
Eikä mun mielestä ole paha olla mikään kotikokki :p
Teen sitämistä tykätään =)

kotikokkina on kaikista hauskinta olla juuri siks, ku saa tehä mitä haluaa!! oon niiin monta kertaa kuullu, että 'ei sitä noin tehdä' 'ei tota voi laittaa tän kans' 'noi kaks ainetta ei sovi yhteen' yms...

tottakai kokeilla on tietyt kaavat miten tehdä ja mitä, ja mitä voi laittaa minkäkin kanssa mutta jos mä henkilökohtaisesti tykkään jostain oudosta yhdistelmästä niin miks ihmeessä en sitä voisi syödä!?!?

Näinpä! =)

Peesi tähän =) Ainoa, mikä ihan oikeasti ei sovi yhteen, on Muumi-keksit ja keskiolut *nimimerkillä Kotikokki kokeili*

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Peesi tähän =) Ainoa, mikä ihan oikeasti ei sovi yhteen, on Muumi-keksit ja keskiolut *nimimerkillä Kotikokki kokeili*

:laugh: =)

Meill' PITI olla kananfileita, kermaperunaa, bearnaise kastiketta ja vihanneksia ja tuoreita vihanneksia. No joo, arvatkaa kenella ei oo perunan perunaa, ei kermaperunapussia, ei MITAAN perunaa kanojen lisukkeeksi. Huoh.

Hirmu hieno on ap:n menu, ite en näe tarpeelliseksi noin montaa sorttia laittaa.
Alunperin olin ajatellut, että huomenna ois tehty uunilohta ja jotain tykötarpeita, mutta koska mies onkin töissä, lämmitän itelleni tän päiviäistä perunasose-jauheliha-pekoni-aurajuusto-mössöä.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Meill' PITI olla kananfileita, kermaperunaa, bearnaise kastiketta ja vihanneksia ja tuoreita vihanneksia. No joo, arvatkaa kenella ei oo perunan perunaa, ei kermaperunapussia, ei MITAAN perunaa kanojen lisukkeeksi. Huoh.

Vielä ehdit kauppaan perunalaarin äärelle :)

Meillä vietetään vaatimattomasti tänä vuonna, ainakin tänään tuntuu siltä kun takana on tunnin yöuni. Eli ollee vain hirvenpaistia, uuniperunoita ja rosollia, jälkkäriksi jotain marjoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

Vielä ehdit kauppaan perunalaarin äärelle :)

No oon kotona lasten kans, ne nukkuu. Mies toissa eika ehi kaya kaupassa. No, kai ma keitan ohraa, arh!

No oon kotona lasten kans, ne nukkuu. Mies toissa eika ehi kaya kaupassa. No, kai ma keitan ohraa, arh!

Näitä tilanteita varten meiltä löytyy kaapista mummon muusi -pakkaus. Kivittäkää vain, mutta hädässä tämäkin vaihtoehto on parempi kuin se, ettei ole perunaa lainkaan.

me syödään huomenna kinkkua, perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa, rosollia, salaattia ja herneitä :p jälkkäriksi suklaavaahtoa :p
Oikeastaan tää on meidän pikkujoulu-menu, piti olla jo viime viikonloppuna mutta ei oltu kotona niin syödään sitten huomenna...

Kotikokki saa TEHDÄ ruuat miten tahansa, mutta ei minusta tarvitse niitä ruokia nimittää "harhaanjohtavilla" nimillä. Ap tekee sian/naudan pihvejä kermakastikkeella - mistä tuo lehtipihvit tulee? Minäkin teen tänään pippuripihvit - kylläkin jauhelihasta.

Alkuperäinen kirjoittaja K:
Kotikokki saa TEHDÄ ruuat miten tahansa, mutta ei minusta tarvitse niitä ruokia nimittää "harhaanjohtavilla" nimillä. Ap tekee sian/naudan pihvejä kermakastikkeella - mistä tuo lehtipihvit tulee? Minäkin teen tänään pippuripihvit - kylläkin jauhelihasta.

Ostin ne lihatiskistä ja siinä luki naudan lehtipihvit niin sillä vaan sanoin kun olen tyhmä kotikokki enkä keksinyt niille mitään muuta nimeä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

Näitä tilanteita varten meiltä löytyy kaapista mummon muusi -pakkaus. Kivittäkää vain, mutta hädässä tämäkin vaihtoehto on parempi kuin se, ettei ole perunaa lainkaan.

Olisit antanu vinkkis aiemmin, heh. No okei, on meilla perunasuikaleita, murto-osa pussista...

Yhteistyössä