Mitä pöytään Suomen itsenäisyyspäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ananassi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anniette:
Alkuperäinen kirjoittaja K:
Kotikokki saa TEHDÄ ruuat miten tahansa, mutta ei minusta tarvitse niitä ruokia nimittää "harhaanjohtavilla" nimillä. Ap tekee sian/naudan pihvejä kermakastikkeella - mistä tuo lehtipihvit tulee? Minäkin teen tänään pippuripihvit - kylläkin jauhelihasta.

Ostin ne lihatiskistä ja siinä luki naudan lehtipihvit niin sillä vaan sanoin kun olen tyhmä kotikokki enkä keksinyt niille mitään muuta nimeä :snotty:

Juu kyllähän siinä taitaa lukea. Lehtipihvi-reseptihän on ihan pihvi nuijittuna pannulle, pari minsaa pannulla, maustaminen ja lautaselle. Ei hauduteta mitenkään. Siis tee vaan lehtipihvejä, ei se minua haittaa, mutta ajattelin vain valottaa asiaa, jos et tiedä. Hyvä menu sulla muuten! Hyvää huomista!

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Olisit antanu vinkkis aiemmin, heh. No okei, on meilla perunasuikaleita, murto-osa pussista...

Sorry kun en huomannut :) ! En osaa ennustaa tulevaa.

No, parempi myohaan kuin ei milloinkaan. Laittaisin nauruhymion jos nappaimet toimis toivotulla tavalla...

Meillä omatekoista pizzaa :D Mennään mun iskän luokse illalla isolla porukalla ja tehdään yhdessä tonnikala- sekä jauhelihapizzaa monella eri täytteellä:) Päivällä tulee varmaan syötyä ehkäpä spagettia, jauhelihakastiketta ja salaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Meillä ihan normisafkat, ei juhlisteta mitenkään. Ap, saadaanks me tulla teille syömään? :p

Tervetuloa =)
Me siis miehen kanssa kahdestaan syödään. Tai poitsu on kans mut alle kaks vee ei nyt hirveitä syö :D

Su tulee sitten sinkkumies kaverit syömään loput :D Siitäkin muodostunut jo perinne melkein :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Meillä vietetään vaatimattomasti tänä vuonna, ainakin tänään tuntuu siltä kun takana on tunnin yöuni. Eli ollee vain hirvenpaistia, uuniperunoita ja rosollia, jälkkäriksi jotain marjoista.

Onpas vaatimatonta!! No ei tosiaankaan ole, vaan ihan herkkuateria!;) Meillä porsaanlihakastike, en tiedä vielä minkälaisia perunoita? ja lanttulaatikkoa & rosollia. Jälkiruuaksi teen jonkinlaisen täytekakun tapaisen.

Noista lehtipihveistä tulee hyvät kun ne hauduttaa kermassa, mäkin olen joskus laittanut:) Laittaa ne pippuripihvin tapaan!;)

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija olen:
Meillä vietetään vaatimattomasti tänä vuonna, ainakin tänään tuntuu siltä kun takana on tunnin yöuni. Eli ollee vain hirvenpaistia, uuniperunoita ja rosollia, jälkkäriksi jotain marjoista.

Onpas vaatimatonta!! No ei tosiaankaan ole, vaan ihan herkkuateria!;) Meillä porsaanlihakastike, en tiedä vielä minkälaisia perunoita? ja lanttulaatikkoa & rosollia. Jälkiruuaksi teen jonkinlaisen täytekakun tapaisen.

Noista lehtipihveistä tulee hyvät kun ne hauduttaa kermassa, mäkin olen joskus laittanut:) Laittaa ne pippuripihvin tapaan!;)

Joo, mutta yleensä meillä on monen ruokalajin illallinen :p Pöydässä parhaat pellavat jne. Nyt mennee paljon arkisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija olen:

Joo, mutta yleensä meillä on monen ruokalajin illallinen :p Pöydässä parhaat pellavat jne. Nyt mennee paljon arkisemmin.

No laitat sitten taas kun jaksat, onhan tässä paljon pyhiä edessäpäin.;)

Yhteistyössä