Mitä pöytään Suomen itsenäisyyspäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ananassi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä syödään huomenna pikkujouluateria, eli alkupalaksi lohileipiä, pääruoaksi perunoita, lanttulaatikkoa, porsaan ulkofileetä (kuorrutan sen kinkun kuorrutteella) ja rosollia kastikkeineen ja jälkkäriks sitten suklaamoussea.

Mä en liiemmin rakasta kokkailua, joten meillä ei syödä hienosti minään juhlapäivänä (paitsi jouluna mutta silloinkin meidän ruuat tekee suurimmaksi osaksi saarioinen), eli meillä ihan normi eväät huomenna, perunamuussia, linströminpihvejä (tai jos en jaksa vääntää pihvejä niin mureke) ja kasvisgratiinia.

meillä on varmaan uunilohta kun sitä lohta tulin ostaneeksi. muusia ja kermakastiketta jota vaan minä syön. laitetaan kynttilät ja paremmat lasit niin on vähän juhlan tuntua vaikka ihan arkiruokaa on

Voi vitsi innoistuin tässä miettimään seuraavien viikonloppujen ruokia. Vois tehdä vähän erilaisempia koko joulukuun. (kattelis vaakaa sit vasta tammikuussa :kieh: )

Ajattelin illalla miehen yllättää kivalla asulla ;)

Tälläinen ei ruoka asia :snotty:

mä en itseasiassa sen tarkemmin tiedä mitä päivällä syödään. iltapurtavaks vien kuitenkin yrttipatonkeja ja salaattia.. sit valkkaria kaveriks. epäilisin että kalaa tai lihaa syödään. kylmäsavulohta nyt ainakin on =)

Alkuperäinen kirjoittaja anniette:
Ah. Nyt on masu täys. Ulkoiltu auumulla. Just laitettiin tulet palamaan.
Ihana itsenäisyyspäivä!

On ollut kaunis ja rauhallinen päivä!
Tämä gourmet-kokki unohti sapuskansa liian pitkäksi aikaa uuniin, ja maissilastut pehmenivät liikaa. Hyvää se ruoka on, mutta harmittaa, kun lopputuloksesta ei tullut sellaista kuin odotin.

Yhteistyössä