Mitä pukea 10kk lapselle päälle automatkalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viilee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viilee

Vieras
Kertokaa viisaammat, mitä puen lapselleni päälle autoon, kun lähdemme esim. asioita hoitamaan? Lapsi ei joudu siis olemaan ulkona, mitä nyt sen aikaa että autosta kannan sisälle(kauppaan yms.) ja myöhemmin takaisin autoon?? Tähän asti on ollut body, sukkikset ja niiden päällä vain collegehousut ja takki/huppari + pipo, villasukat ja tumput. Lapsi ei ole vilukissa, herkästi tulee liian kuuma ja sitten kitisee koko matkan... Tuntuu vain kurjalta että muut ihmiset (varsinkin toiset äidit) että "alastiko" se tuota lasta kantaa pihalla.

Sä luulet että ne toiset äidit kattoo "vain ja ainostaan sun lasta ja sen pukeutumista". Onhan niitä kyyliä, mutta uskompa että suurin osa normaaleista äideistä ei sen suuremmin noteeraa.

Tosin tiedän tunteen. Käytiin pohjoisissa tässä taanoin ja automatka kesti sen 7 tuntia. Lapset luonnollisesti sisä vaatteissa autossa kun noin pitkää matkaa ajettiin. Kun pysähdyttiin huoltikselle en lapsia pukenut vaan kannettiin heidät sisävaatteissa autosta huoltoasemalle, sen kaikki 50m maksimissaan. Silti tuntu että on salamat sinkoilee muiden ihmisten silmistä syytäen mua et kehtaankin lapsiani "puolialasti" ulkona kuljettaa. Tosiasia kuitenkin taisi olla se et tuo oli vaan mun kuvitelmaa kun olin hieman epävarma pukeako takki vai ei. Vaikka järki sanoikin että puolen minuutin sisällä olla taas sisätiloissa ja takki otetaan pois.

´Mun pojal oli usein sisävaatteet+villapuku, villasukat ja hattu+käsineet. Jos tolleen mentiin vaan kauppaan autosta. Samalla lailla kanniskeltiin huoltsikoille jne. Ei se ehdi siinä ajassa paleltua kun kipasee sisälle. Etenkin jos auto ei oo kaukana ovesta.Ja näky ne muutkin silleen tekevän.

Yhteistyössä