Mitä pukinkonttiin tänä vuonna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulua odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulua odottava

Vieras
Mitä te laitatte tänä vuonna pukinkonttiin ja paljonko käytätte lahjoihin rahaa, onko summa millainen verrattuna edelliseen vuoteen? :)

Laskin että käytän lahjoihin noin. 400 euroa, joka on aikalailla saman kuin viime vuonna. Kummipojalle suosikki jääkiekkojoukkueen lapaset+suklaata, kummitytölle koru+suklaata,nuorimmalle kummilapselle legoja+suklaata. Ja omille tytöille(2) vaatetta, suklaata, nuoremmalle lelu ja vanhemmalle ostetu muumi kimble. Vanhemmilleni pitäisi jotain keksiä vielä..

Koitan koululaisten (3) kohdalla selviytyä 100-150e/lapsi.
Pojille on legoja ja pienoismalleja, tytölle vaatetta ja lahjakorttia. Yhteiseksi menee autorataa, PS3 peliä + ohjainta ja hartaasti toivottu vohvelirauta (oikeasti, tämä on ollut toiveena koko vuoden joten onhan se nyt jo pakko hankkia :) ).
Taapero saa duploja, Toy Story -lelukirjan ja puisen junaradan (joka löytyi jo kesällä alennuksesta), joten sinne ei ihan niin paljoa vielä rahaa uppoa, ehkä 40e.

Miehen muksuille (2) laitetaan jotain 50-70e, pitää vielä selvittää äidiltään mitä se voisi olla, eivät osanneet itse sanoa.

Kummilasten (3) lahjat maksanevat 20-30e, yhden lahjat on jo ostettu: duploja ja paita.

3 lähintä kaveria ja mummolat saavat jotain itsetehtyä tänä vuonna, todennäköisesti suklaata ja calvados-glögiä, mahdollisesti myös teen naavasta koristekuuset mummoille.

Mä ostan lahjoja vain omille lapsille, budjetti on se minkä saan kirpparimyynnistä eli todennäköisesti n.200€. Lapsia on neljä mutta nuorimmalle en vielä osta mitään.Tosin vanhemmalle pojalle oon ostanut jo FP:n sellasen piirtojutun (en nyt muista miksi sitä sanotaan mutta sellanen mihin piirretään ja sit sen saa pyyhkiä pois).

Lahjoihin menee noin 1000e, mutta isoimmat ja kalleimmat lahjat onkin ostettu jo ajat sitten (vanhimmalle pojalle PSP ja tytölle DS3). Lapsia on 4, ja sitten vielä parille perheen ulkopuoliselle pitää lahoja mietiskellä.

mä olen kesäkussa ostanut ensimmäiset joululahjat ale myynnistä kummitytölle baby born nukke, omille pelejä ja nuoremmalle leluja muutama ei kauheasti ja ei enään aikuiselli osteta mitään. sitten sukulais lapset saavat lahjat niin kun ovat nuorempia kun meidän lapset on saaneet lahjaksi jotain joka on esim jo meillä laitan kaappiin ja annan jollekin lahjaksi myös vaatteet jos ei miellytä tai ovat pieniä tai jääneet käyttämättä niin laitan lahjaksi jollekin muulle niin eipä paljon rahaa siinä kulu

3 v. pojalle tulee pukinkonttiin Salama McQueen pussilakanasetti, 6 kpl kirjoja, radio-ohjattava Martti.. Sitten toiselta mummolta tulee Lego Duplo maatila, vaatteita, autorata, säkkituoli.. toiselta mummolta ja papalta tulee vaatteita, isokokoinen hinausauto Saksasta (ei saa Suomesta ollenkaan)... Itellä meni lahjoihin n. 60 €..toisella mummolla menny monta sataa, toisesta mummosta ja papasta ei ole tietoa..

Kummilapsille lähti vaatteita ja kirjoja, kaikille maks. 30 € meni rahaa.. että halvalla pääsin tänä vuonna kaikkien suhteen :)

Omien lasten lahjoihin menee n. 200e|lapsi . Vanhin 6v. saa ison lego ninjago paketin, ison kasan toivomiaan vaatteita paakallokuvilla , vitsikirjan, dvdn ja pokemon kortteja
Keskimmainen saa paloauton+siihen kuulutvat ukkelit ja muut jutut,vaatepaketin, dvdn, bioniclen ja ??
Nuorimmainen saa Nukenvaunut, nukentarvikkeita, vaatepaketin ja barbapapaleluja

Kummityton(siskontytto) paketti tulee olemaan n. 50e, siihen kuuluu ainakin tyllihame ja leikkiruokia
Miehen kummipojan, miehen veljien(2), minun siskon paketteihin n. 20-30e kpl .
Mummoille ja vaareille+kummeille tehdaan paketit itse.

Yhteistyössä