Mitä pukisit vauvalle (5kk) lentokoneeseen, kun kohdemaassa kesäkeli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkaan

Vieras
Heippa!
Lähdetään piakkoin etelään perheen kanssa ja nuorin on 5kk. Mietin, mitä olisi järkevää pukea kentälle/koneeseen vauvalle päälle. Perillä kohteessa on reilut 20 astetta. Vauva mulla kantorepussa, joten aika lämpimät oltavat sen puolesta muutenkin...
Vinkkejä?
Myös muut vinkit vauvan kanssa matkailuun otetaan vastaan :D.

Pukisin bodyn + potkarit sekä fleecetakin tai fleecepuvun tai vastaavan. Mukaan kannattaa ottaa myös kevyt lakki, villatumput ja villasukat.

8 kk ikäisen kans olen matkustellut ja meillä oli silloin päällä fleecetakki ja collarit. Villasukkia ja pipoa tarvittiin illan kylmillä ilmoilla (kylmä n. 15 = astetta :D)

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
No ensinnäkin lentokoneessa on viileää/kylmää ja toisekseen maasta riippuen voi lentokentilläkin olla tehokkaat ilmastoinnit. Eli ihan sen mukaan ja sitten voi vähentää kunhan on oikeasti lämmin.

Body, ohuet (kesä-)housut, sukat. Niiden päälle collarihousut ja paita jotka kohdemaassa otetaan pois ulos päästyä. Mä olen aina palellut lentokoneessa, joten siellä tarvinnee kunnon vaatetuksen vielä. Näillä keleillä varmaan täällä kotimaan puolessa noiden päälle fleecehaalari tms.

Me lennettiin syksyllä Turkkiin 4,5kk ikäisen kanssa, ja lentokoneessa tuli todella kuuma sekä mulle että pojalle. Mulla oli päällä toppi ja farkut ja silti olo oli aika tuskainen. Pojalla body+housut.

Nousuihin ja laskuihin ei reagoinut mitenkään, ekassa nousussa itseasiassa nukahti :) Leluja kannattaa ottaa mukaan. Syöminen vauva sylissä oli melkoista taiteilua kun meinasi olla koko ajan ylimääräiset kädet lautasella ;)

Me lennettiin syksyllä Turkkiin 4,5kk ikäisen kanssa, ja lentokoneessa tuli todella kuuma sekä mulle että pojalle. Mulla oli päällä toppi ja farkut ja silti olo oli aika tuskainen. Pojalla body+housut.

Nousuihin ja laskuihin ei reagoinut mitenkään, ekassa nousussa itseasiassa nukahti :) Leluja kannattaa ottaa mukaan. Syöminen vauva sylissä oli melkoista taiteilua kun meinasi olla koko ajan ylimääräiset kädet lautasella ;)

Teillä on ollut koneessa joku ilmastointivika.

[QUOTE="vieras";28134518]Teillä on ollut koneessa joku ilmastointivika.[/QUOTE]

Niin että neljässä eri koneessa oli ilmastointivika vai? Kyllähän siinä lämmin tulee, kun pienessä tilassa istuu 2-3 tuntia lapsi sylissä... Eikä sitä ilmastointia viitsi täysiä puhalluttaa lapsen päälle...

Viimeksi muokattu: