Mitä puoluetta aiot vaaleissa äänestää vai äänestätkö ollenkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Itse en vielä tiedä käynkö äänestämässä vai en, riippuu vähän siitä, löytyykö sellaista edustajaa jota voisin äänestää. Persut ne vaan kasvattaa suosiotaan ja pakko on sanoa, että tän päiväinen leikkauslista kuulosti ihan hyvältä.

Äitini on aina ollut kokoomusmyönteinen, mutta mun on pakko sanoa, että Kataista en halua missään nimessä pääministeriksi.

En varmaankaan äänestä, kun on niin pitkä matka äänestyspaikalle.

Ehdokkaan katson silti valmiiksi, jos vaikka jostain syystä viitsinkin raahautua uurnalle. Todennäköisesti kokoomusta äänestän jos äänestän, mutta ihan satavarma en vielä ole.

1) Suomalaisuus on Suomen lahja maailmalle.

2) Kulttuurirahoja on ohjattava niin, että ne vahvistavat suomalaista identiteettiä. Tekotaiteelliset postmodernistit voivat hankkia rahoituksensa vapailta markkinoilta.

3) Ylen ruotsinkielistä ohjelmistoa tulee vähentää.

4) Sotaorvot on rekisteröitävä.

5) Suurituloisten lapsilisiä voidaan alentaa (suurituloisen määritelmä 5000 euroa).

6) Perussuomalaiset ovat perinteisen perhekäsityksen puolesta (ei homoliitoille).

7) Mamu-oppilaille koulukohtainen enimmäiskiintiö koulujen eriytymisen estämiseksi.

8) Lisää liikuntaa kouluihin. Käytöksen numeroarviointia on varhennettava ja arvio myös päättötodistukseen.

9) Ruotsin kieli valinnaiseksi.

10) Kyläkoulut on säilytettävä.

11) Suomi mallioppilaasta EU-kriittiseksi yhteistyökumppaniksi.

12) Suomen valmistauduttava nykymuotoisen Emun ja EU:n hajoamiseen.

13) Suomen Nato-jäsenyys on torjuttava ja yleinen asevelvollisuus säilytettävä.

14) Työperätöntä maahanmuuttoa on hillittävä taloudellisia vetovoimatekijöitä ja perheenyhdistämispolitiikkaa tiukentamalla.

15) Kansalaisuus on palkinto - oleskelu ei riitä, vaan on opittava kieli ja pystyttävä elättämään itsensä.

16) Ghettoutuminen on estettävä järkevällä asuntopolitiikalla.

17) Ei tasaverokehitykselle.

18) Viherverot on torjuttava. Ei energiaveron korotuksille ja ruuhkamaksulle.

19) Arvonlisäveroa ei pidä korottaa.

20) Yritysten osinkoverotusta on kiristettävä.

21) Varallisuusvero takaisin.

22) Suomalainen työ ja yrittäminen etusijalle - talouskasvua ei saa syödä kotikutoisilla päätöksillä: ominaispäästöjärjestelmä käyttöön ilmastopolitiikassa.

23) Rangaistuksia on kiristettävä. Jalkapantarangaistus ei vastaa vankeusrangaistusta.

24) Rikolliset maahanmuuttajat on karkotettava ja kerjääminen on kiellettävä.

25) Itsensä puolustamisesta ei saa rangaista.

Lähde: Perussuomalaisten eduskuntavaaliohjelma.

1) Suomalaisuus on Suomen lahja maailmalle.

2) Kulttuurirahoja on ohjattava niin, että ne vahvistavat suomalaista identiteettiä. Tekotaiteelliset postmodernistit voivat hankkia rahoituksensa vapailta markkinoilta.

3) Ylen ruotsinkielistä ohjelmistoa tulee vähentää.

4) Sotaorvot on rekisteröitävä.

5) Suurituloisten lapsilisiä voidaan alentaa (suurituloisen määritelmä 5000 euroa).

6) Perussuomalaiset ovat perinteisen perhekäsityksen puolesta (ei homoliitoille).

7) Mamu-oppilaille koulukohtainen enimmäiskiintiö koulujen eriytymisen estämiseksi.

8) Lisää liikuntaa kouluihin. Käytöksen numeroarviointia on varhennettava ja arvio myös päättötodistukseen.

9) Ruotsin kieli valinnaiseksi.

10) Kyläkoulut on säilytettävä.

11) Suomi mallioppilaasta EU-kriittiseksi yhteistyökumppaniksi.

12) Suomen valmistauduttava nykymuotoisen Emun ja EU:n hajoamiseen.

13) Suomen Nato-jäsenyys on torjuttava ja yleinen asevelvollisuus säilytettävä.

14) Työperätöntä maahanmuuttoa on hillittävä taloudellisia vetovoimatekijöitä ja perheenyhdistämispolitiikkaa tiukentamalla.

15) Kansalaisuus on palkinto - oleskelu ei riitä, vaan on opittava kieli ja pystyttävä elättämään itsensä.

16) Ghettoutuminen on estettävä järkevällä asuntopolitiikalla.

17) Ei tasaverokehitykselle.

18) Viherverot on torjuttava. Ei energiaveron korotuksille ja ruuhkamaksulle.

19) Arvonlisäveroa ei pidä korottaa.

20) Yritysten osinkoverotusta on kiristettävä.

21) Varallisuusvero takaisin.

22) Suomalainen työ ja yrittäminen etusijalle - talouskasvua ei saa syödä kotikutoisilla päätöksillä: ominaispäästöjärjestelmä käyttöön ilmastopolitiikassa.

23) Rangaistuksia on kiristettävä. Jalkapantarangaistus ei vastaa vankeusrangaistusta.

24) Rikolliset maahanmuuttajat on karkotettava ja kerjääminen on kiellettävä.

25) Itsensä puolustamisesta ei saa rangaista.

Lähde: Perussuomalaisten eduskuntavaaliohjelma.

Kerrotko hintalapun tälle ja sen, miten se raha OIKEASTI saadaan kasaan?

Aion äänestää ensimmäistä kertaa elämässäni (olen 28v) ihan siitä syystä että tuo perussuomalaiset potaska on mennyt ihan liian pitkälle! Olen siis kokoomusmyönteinen vaikka en äänestänyt olekaan, ja kokoomuksen listoilta aion myös ehdokkaani valita.

Demariehdokasta, joka tulee niinkö "pakosti", koska mies on vahvasti hänen tukijoukoissaan. ;)

Kyseisen ehdokkaan arvomaailma ei myöskään sodi itseäni vastaan.

Vihreät olis toinen mahdollinen puolue, persut on pirun pelottavia, vaikka JOTKUT vaaliteemoistaan ovatkin ihan okei, ja ne okei olevat on tietty niitä, mitä on MUILLAKIN, tai jotka on ihan tervettä järkeä. Kuten kyläkoulujen säilyttäminen.

Demariehdokasta, joka tulee niinkö "pakosti", koska mies on vahvasti hänen tukijoukoissaan. ;)

Kyseisen ehdokkaan arvomaailma ei myöskään sodi itseäni vastaan.

Vihreät olis toinen mahdollinen puolue, persut on pirun pelottavia, vaikka JOTKUT vaaliteemoistaan ovatkin ihan okei, ja ne okei olevat on tietty niitä, mitä on MUILLAKIN, tai jotka on ihan tervettä järkeä. Kuten kyläkoulujen säilyttäminen.

Ekan lauseen perusteella meinasin tulla huutamaan että ei sun tartte samaa äänestää kun ukkos :D suuri on mun luotto palstalaisiin... Meillä mies meni ihan vaikeeksi kun sanoin että vasemmistoliittolaista (taas) äänestän... se ite keikkuu persujen suuntaan.

[QUOTE="tööt";23227117]Kerrotko hintalapun tälle ja sen, miten se raha OIKEASTI saadaan kasaan?[/QUOTE]

No, kerrotko muiden puolueiden, esim. Kokoomuksen keinot parantaa taloutta?
Ikinä koskaan milloinkaan en tule äänestämään puoluetta (Kokoomus), joka ajaa vain ja ainoastaan rikkaiden asioita!
Perussuomalaiset tai Vihreät saavat minun ääneni.
Vain täysi idiootti pieni- tai keskituloinen äänestää Kokoomusta!

Ikinä koskaan milloinkaan en tule äänestämään puoluetta (Kokoomus), joka ajaa vain ja ainoastaan rikkaiden asioita!

Eikös toi oo aika vanhaa yleistystä? SIis suurien puolueitten teemat taitaa aika läheltä liipata toisiaan eikä oikeestaan taida "rikkaiden" ja "köyhien" puolueita olla...?

[QUOTE="tööt";23227117]Kerrotko hintalapun tälle ja sen, miten se raha OIKEASTI saadaan kasaan?[/QUOTE]

Mitä maksaa rikollisten mamujen karkottaminen pois Suomesta?

Mitä maksaa kun työperätöntä maahanmuuttoa vähennetään?

Mitä maksaa YLEn ruotsinkielisten ohjelmien vähentäminen?

Mitä maksaa kun saa puolustaa itseään?

Eihän persujen listassa ollut mitään mikä lisäisi menoja, vaan päinvastoin.

Kokoomus on ollut muistaakseni mukana tässä hallituksessa joka on ajanut takuueläkkeen ja ideksikorotukset eläkkeisiin ja mm lapsilisiin... Toki jokainen eläkeläinen joka tarvitsee sen takuueläkkeen on rikas vai miten se nyt meni?

[QUOTE="vieras";23227139]Aion äänestää ensimmäistä kertaa elämässäni (olen 28v) ihan siitä syystä että tuo perussuomalaiset potaska on mennyt ihan liian pitkälle! Olen siis kokoomusmyönteinen vaikka en äänestänyt olekaan, ja kokoomuksen listoilta aion myös ehdokkaani valita.[/QUOTE]

Kokoomus on hyvä vaihtoehto persuille, samalla asialla molemmat.

Eikös toi oo aika vanhaa yleistystä? SIis suurien puolueitten teemat taitaa aika läheltä liipata toisiaan eikä oikeestaan taida "rikkaiden" ja "köyhien" puolueita olla...?

Nyt on kyllä sulla tiedoissa tarkistamisen varaa. Voisit ottaa selvää ja vaikka ihan seurata joskus täysistuntoja ja keskusteluja, niin kyllä niistä ihan selvästi selviää, että kyllä on "rikkaiden" ja "köyhien" puolueita. Ei tarvitse ummistaa silmiään vaan seurata mitä ympärillä tapahtuu!

Nyt on kyllä sulla tiedoissa tarkistamisen varaa. Voisit ottaa selvää ja vaikka ihan seurata joskus täysistuntoja ja keskusteluja, niin kyllä niistä ihan selvästi selviää, että kyllä on "rikkaiden" ja "köyhien" puolueita. Ei tarvitse ummistaa silmiään vaan seurata mitä ympärillä tapahtuu!

En mä ummista, ton käsityksen noista vaaliteemoista ja ohjelmista yleisesti saa. Mutta oeks o useempi puolue niin jokainen sieltä omansa löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä maksaa?;23227240:
Mitä maksaa rikollisten mamujen karkottaminen pois Suomesta?

Mitä maksaa kun työperätöntä maahanmuuttoa vähennetään?

Mitä maksaa YLEn ruotsinkielisten ohjelmien vähentäminen?

Mitä maksaa kun saa puolustaa itseään?

Eihän persujen listassa ollut mitään mikä lisäisi menoja, vaan päinvastoin.

mamuille pitää maksaa se lentolippu kotimaahansa ja samoin jokaiselle joka tänne pääsee, jotta pois lähtevät.
Suuren laskun sen sijaan tuo se että persut meinaavat vähentää eu:n jäsenmaksua, se tarkoittaa sitä että eu:lta tuleva raha suomeen päin myös pienenee = suomalaisten on siis jostain kerättävä vaikka nuo maataloustuet tai jos tuet loppuu niin loppuuko maatalous silloin tuontielintarvikkeista saadaan maksaa ihan kiitettävästi, ja valitettavasti koskee juuri eniten pienituloisia

[QUOTE="höh";23227199]Mä oon ymmärtänyt, että ruttis asuu epsanjassa tai jossain...? :ashamed:[/QUOTE]

Jep. Siksi meillä onkin niin pirun pitkä matka äänestämään. Barcelonassa, Madridissa, Torreviejassa ja Mallorcalla on meidän joka ilmansuunnan lähimmät äänestyspaikat, täällä Valenciassa ei järjestetä äänestystä.

Yhteistyössä