Mitä puoluetta aiot vaaleissa äänestää vai äänestätkö ollenkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23227474]Miksi puhut asian vierestä? Väitit, että mamujen karkoittaminen tai kotinsa puolustaminen eivät maksa mitään. Osoitin ainoastaan, että ne maksavat jotain. En ottanut muuten kantaa. Onko sinulla jotain vaikeuksia logiikan ja luetun ymmärtämisessä vai mistä tässä on kyse? Vai etkö vain halua myöntää, että olit väärässä?

Siinä on sinulle myös ensimmäinen oppitunti taloustieteestä. Mikään ei ole ilmaista.[/QUOTE]

Öööö, jos mamun lentolippu maksaa 500 ekeä ja mamun elättäminen 24.000 ekeä per vuosi hänen elämänsä loppuun asti, niin eikös se ole niin, ettei mamun karkoittaminen maksa mitään vaan se säästää valtion ja kuntien menoja?

Luulis nyt tyhmimmänkin punaviherfemakon tajuavan tämän.

Aion ehdottomasti äänestää, mutta en tiedä ketä tai mitä puoluetta. Vapailla vaaleilla valittu eduskunta on kuitenkin yksi demokratian tärkeimmistä edellytyksistä ja saavutuksista ja käytännössä lähes ainoa keino vaikuttaa asioihin.

Itselleni tää on nyt kolmas kerta, kun olen äänioikeutettu eduskuntavaaleissa. Ekalla kerralla ääni meni vasurille (oiskohan ollu Arhinmäen Paavo?), toisella kerralla olin muualla enkä päässy vaaliuurnille, mutta vasemmistoa olisin varmaan silloinkin äänestänyt. Nuorempana olin vahvasti puna-vihreä, protestiksi kokoomuslaiselle keskiluokkaiselle perhetaustalleni ja silloisen kaveripiirin myötävaikutuksesta, mutta vanhemmiten olen alkanu vieraantua noista arvoista. En enää missään tapauksessa voisi äänestää puoluetta, joka ajaa ruuhkamaksuja ja autoilun hintaan kovia korotuksia sekä kannattaa löyhää pakolaispolitiikkaa ja paapoo tänne tulevia romanialaisia kerjäläisvarkaita (vihreät) tai joka haluaa poistaa omistusasumisen korkovähennykset (vasemmistoliitto). Toisaalta en oikein syty muidenkaan puolueiden teeseille ja ehdokkaille, joten ehkä äänestän tyhjää tai jotain kovan luokan pellepuoluetta vastalauseeksi paskoille vaihtoehdoille.

[QUOTE="vieras";23228483]Öööö, jos mamun lentolippu maksaa 500 ekeä ja mamun elättäminen 24.000 ekeä per vuosi hänen elämänsä loppuun asti, niin eikös se ole niin, ettei mamun karkoittaminen maksa mitään vaan se säästää valtion ja kuntien menoja?

Luulis nyt tyhmimmänkin punaviherfemakon tajuavan tämän.[/QUOTE]

Kyse ei ollut vertailusta siitä kuinka paljon mikäkin maksaa, vaan väitteestäsi, että karkoitus ei maksa mitään. Kuinka vaikeaa logiikka ja luetun ymmärtäminen voi persaukselle oikein olla?

Minäpä vielä vähän selvennän, koska asian ymmärtäminen tuottaa selvästi sinulle vaikeuksia. (Tässä taloustieteen oppitunti kaksi.) Sen väittäminen, että joku ei maksa mitään ei ole sama asia kuin esitys siitä, millä ko. kulut maksetaan. Eli tässä tapauksessa voisit sanoa, että karkoittaminen maksaa X, mutta se voidaan maksaa säästämällä kohdasta Y. Ymmärrätkö? Mutta väitteesi oli, että karkoittaminen ei maksa mitään. Se ei pidä paikkaansa. Eli olit väärässä.

1) Suomalaisuus on Suomen lahja maailmalle.

2) Kulttuurirahoja on ohjattava niin, että ne vahvistavat suomalaista identiteettiä. Tekotaiteelliset postmodernistit voivat hankkia rahoituksensa vapailta markkinoilta.

3) Ylen ruotsinkielistä ohjelmistoa tulee vähentää.

4) Sotaorvot on rekisteröitävä.

5) Suurituloisten lapsilisiä voidaan alentaa (suurituloisen määritelmä 5000 euroa).

6) Perussuomalaiset ovat perinteisen perhekäsityksen puolesta (ei homoliitoille).

7) Mamu-oppilaille koulukohtainen enimmäiskiintiö koulujen eriytymisen estämiseksi.

8) Lisää liikuntaa kouluihin. Käytöksen numeroarviointia on varhennettava ja arvio myös päättötodistukseen.

9) Ruotsin kieli valinnaiseksi.

10) Kyläkoulut on säilytettävä.

11) Suomi mallioppilaasta EU-kriittiseksi yhteistyökumppaniksi.

12) Suomen valmistauduttava nykymuotoisen Emun ja EU:n hajoamiseen.

13) Suomen Nato-jäsenyys on torjuttava ja yleinen asevelvollisuus säilytettävä.

14) Työperätöntä maahanmuuttoa on hillittävä taloudellisia vetovoimatekijöitä ja perheenyhdistämispolitiikkaa tiukentamalla.

15) Kansalaisuus on palkinto - oleskelu ei riitä, vaan on opittava kieli ja pystyttävä elättämään itsensä.

16) Ghettoutuminen on estettävä järkevällä asuntopolitiikalla.

17) Ei tasaverokehitykselle.

18) Viherverot on torjuttava. Ei energiaveron korotuksille ja ruuhkamaksulle.

19) Arvonlisäveroa ei pidä korottaa.

20) Yritysten osinkoverotusta on kiristettävä.

21) Varallisuusvero takaisin.

22) Suomalainen työ ja yrittäminen etusijalle - talouskasvua ei saa syödä kotikutoisilla päätöksillä: ominaispäästöjärjestelmä käyttöön ilmastopolitiikassa.

23) Rangaistuksia on kiristettävä. Jalkapantarangaistus ei vastaa vankeusrangaistusta.

24) Rikolliset maahanmuuttajat on karkotettava ja kerjääminen on kiellettävä.

25) Itsensä puolustamisesta ei saa rangaista.

Lähde: Perussuomalaisten eduskuntavaaliohjelma.

Alkaa tuntua siltä, etten äänestä ollenkaan. Ei tunnu mielekkäältä äänestää pienintä pahaa. Olen yrittänyt siivilöidä puolueita ja ehdokkaitaan, jos jostain löytyisi joku millään lailla vakavasti otettava ehdokas, mutta heikolta näyttää. Samaa sontaa erivärisessä paketissa on kaikilla tarjolla.

Surkeaa sinänsä, jos nyt menee ääni nukkuville, sillä aikuisikäni olen äänestänyt kaikissa vaaleissa.

Äänestäisin perussuomalaisia, jos heillä olisi minkäänlaisia vihreitä arvoja ohjelmassaan. Koska he ovat täysin luonnon/ympäristönsuojeluvastaisia niin en voi heille ääntäni antaa. Muissa kysymyksissä olen pitkälti samaa mieltä. Olen tällä vaalikaudella pettynyt vihreiden toimintaan, joten voi olla että pitkästä aikaa vaihdan puoluetta ja äänestä sdp:tä.

[QUOTE="vieras";23230012]Äänestäisin perussuomalaisia, jos heillä olisi minkäänlaisia vihreitä arvoja ohjelmassaan. Koska he ovat täysin luonnon/ympäristönsuojeluvastaisia niin en voi heille ääntäni antaa. Muissa kysymyksissä olen pitkälti samaa mieltä. Olen tällä vaalikaudella pettynyt vihreiden toimintaan, joten voi olla että pitkästä aikaa vaihdan puoluetta ja äänestä sdp:tä.[/QUOTE]

Maahanmuuton paneminen kuriin ON vihreä arvo. Vihreät sotivat maahanmuuttopolitiikallansa vihreitä arvojansa vastaan.

[QUOTE="vieras";23230018]Maahanmuuton paneminen kuriin ON vihreä arvo. Vihreät sotivat maahanmuuttopolitiikallansa vihreitä arvojansa vastaan.[/QUOTE]

Vastasit minulle ja olen täysin samaa mieltä! Mutta tarkoitan muita vihreitä arvoja, metsien ja soiden suojelua, päästövähennyksiä jne jne. Vihreissä tökkii tällä hetkellä juuri tuo yltiösuvaitsevuus maahanmuuttopolitiikassa.

[QUOTE="vieras";23230040]Vastasit minulle ja olen täysin samaa mieltä! Mutta tarkoitan muita vihreitä arvoja, metsien ja soiden suojelua, päästövähennyksiä jne jne. Vihreissä tökkii tällä hetkellä juuri tuo yltiösuvaitsevuus maahanmuuttopolitiikassa.[/QUOTE]

Eiköhän Suomessa ole jo ihan tarpeeksi suojeltua metsää, suota, järveä ja merta.Kuinka paljon sitä pitäisi olla lisää?

[QUOTE="vieras";23230054]Eiköhän Suomessa ole jo ihan tarpeeksi suojeltua metsää, suota, järveä ja merta.Kuinka paljon sitä pitäisi olla lisää?[/QUOTE]

Sä et taida tietää esim metsistä yhtään mitään. Jos sulle riittää se että saat käydä lenkillä pururadalla joka kulkee tasalaatuisen talousmännikön läpi niin ok. Toiset tietää millainen on oikea metsä, niitä ei esim Etelä-Suomesta juuri enää löydy. Samoin luonnontilaisia soita ei kohta ole enää ollenkaan kun viimeisetkin valjastetaan turpeentuotantoon. Nämä on oikeasti tärkeitä kysymyksiä, joilla on suuri merkitys tulevaisuuden kannalta, mm ilmastonmuutoksen jne.

Yhteistyössä