Mitä puuhailette taaperon kanssa päivisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Olen aika viimeisilläni raskaana ja juuri jään äitiyslomalle. Tarvitsisin vinkkejä mitä touhuisin taaperon kanssa kotona kun itse olen jo kömpelö ja kaikenlainen kyyristely on hankalaa? Tarkoitus on pitää taaperoa vielä 3 pv/vko päiväkodissa 4 h/pvä. Taaperolla on kova uhma.

Mies ehdotti, että lapsi voisi olla joka päivä hoidossa n. 6 tuntia, että voisin itse lepäillä ja jaksaisin paremmin touhuta lapsen kanssa illalla ennen kuin hän tulee.

Tunnen itse huonoaomaatuntoa, jos itse olen kotona ja lapsi olisi joka päivä noinkin kauan hoidossa. Minulla on kohdunsuu pehmennyt ja tällä viikolla jäin saikulle.

Minkä ikäinen taapero? Mut iästä riippumatta kaikenlainen askartelu, leipominen, ikkunamaalaus, kirjat, lehtien repiminen/leikkaaminen + liimaaminen on ylensä lapsista kivoja...taikataikina tai muovailuvaha...netistä myös löytyy paljon ideoita...

Jaksamista sinulle taaperon ja vauvanodotuksen kanssa!

Minusta hyvä ajatus. Minulla sama tilanne. lapsi, tosin hieman vanhempi 2v, on tarhassa 3 päivänä viikossa 5-7 tuntia. loistava järjestely. Viikkoja on minulla jo kohta 38 ja supistelee tosi paljon, en millään pystyisi olemaan energisen lapsen kanssa itse kovin paljon puistoissa yms, mihin hän on tottunut. Lapsi ei ole kärsinyt yhtään, viihtyy tarhassa ja juttelee sieltä paljon kaikkea. Ja huom. hän joutui menemään tarhaan vasta nyt vaikean raskauden takia, ei ollut aikaisemmin hoidossa. Niin kuin käsitin, että sinun lapsesi on jo ollutkin hoidossa. Turha huono omatunto pois, kun puhtaasti ajatellaan kaikkien etua.Ai niin, vien vasta lapsen 9 niin ei ole edes kiireaamuja ja haen pois ennen kolmea.

Itse olen rv 39 ja hyvävointinen, joten touhuan taaperon 1,7v. kanssa ihan samoja juttuja kuin jos en olisi raskaana. Hoitovapaalla kuitenkin olisin. Eli heti aamupuuron jälkeen lähdetään pariksi tunniksi ulos, leikkikentällä aika menee sujuvasti ja tapaan itsekin tuttuja. Sitten syödään ja vähän leikitään, pian päiväunille. Unien jälkeen mies kotiutuu jo pian töistä ja sitten ilta meneekin helpommin. Sisällä tehdään kotihommia, leikitään legoilla, autoilla, luetaan kirjoja jne. Joskus pelastuksena joku dvd. Ulkona lenkkeilytetään koira ja sitten yleensä leikkikentällä loppuaika. Itselläkin virkeämpi mieli, kun saa happea. Nyt loppuajasta olen myös nukkunut välillä pojan kanssa päikkärit ja kerännyt voimia tulevaan.. Meillä ainakin nyt on uhmaa ilmassa, joten senkin takia leikkien keksiminen vaikeampaa. Talviajall suunnittelen, että käydään päiväkerhossa, kutsutaan kavereita ja itse kyläillään, kun puistossa ei enää voi niin paljon olla. Jos oltais vaan kotona niin en varmaan jaksais..

Yhteistyössä