Mitä pyydätte lapsillenne synttärilahjaksi, kun joku kysyy toivetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä ihan noin yleisesti..Mitäs ne lapset on mieltä niistä vaatelahjoista? Ymmärrän, että äidit ottavat mielellään vastaan rahaa ja vaatetta, mutta jos on lapsen syntymäpäivä, niin osaako se 4v iloita lahjakorteista tai rahasta pankkitilillä? Eikö se lapsi ota kuitenkin mielummin sitä "krääsää" ja leluja?

Tuo on ihan totta. Tosin mun 2v ei vielä nyt niin ymmärrä lahjojen päälle, mutta parin vuoden päästä lapsi varmasti ottaa mieluummin vastaan leluja kuin rahaa. :D

en jaksanut lukea ketjua..
lähisukulaisilta saatan pyytää rahaa/osallistumista hankintaan. meilläkin ihan riittävästi perusvaatetta ja leluja, joten muilta pyysin esim sormivärejä, muovailuvahaa, piirustus- ym. askarteluvälineitä.

Tämä ihan noin yleisesti..Mitäs ne lapset on mieltä niistä vaatelahjoista? Ymmärrän, että äidit ottavat mielellään vastaan rahaa ja vaatetta, mutta jos on lapsen syntymäpäivä, niin osaako se 4v iloita lahjakorteista tai rahasta pankkitilillä? Eikö se lapsi ota kuitenkin mielummin sitä "krääsää" ja leluja?

Lapselle riittää yksi tai kaksi lahjaa. Jos mun perheestä ja suvusta vain ne lähimmät ostaisivat kaikki tytölle lelun, tulisi yksillä synttäreillä jo kahdeksan lelua, plus se mitä minä ostaisin. Eli ajatellaan, että jokaiselta lähimmältä tulee yksi paketti, multa kaksi ja muutama hieman etäisempi (esim sitten kun tulee siihen ikään, että aletaan pitää kaverisynttäreitä ) ostaa lahjoja, niin sieltä tulee jo 15 "pientä pakettia". Sitten tulee jouluna vielä toinen mokoma.

Olenko ihan tiukkis ja tuleeko mieli muuttumaan kun en halua lapseni saavan 30 krääsäpakettia vuodessa?

Siskoni vanhin poika tykkää huimasti vaatteista ja on aina iloisena esittelemässä niitä =) Samoin nuorempi pikkuveli 4v tykkää vaatelahjoista.

Minä olen aina sanonut, että mitään ei tarvitse tuoda,mutta jos haluavat niin jotain ihan pientä. Kuopus sai uutenavuotena syntymäpäivänään yhden toive lahjan ukiltansa. Ne oli sukset. Ei niitä täällä Helsingissä paljoa tarvi mutta ukin luona Espoossa paljon ovat hiihtäneet. Ja tietty hiihtolomalla olivat kovassa käytössä.. Rahalahjoja olen aina karsastanut. Parasta on se oma pieni keksitty lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Lapselle riittää yksi tai kaksi lahjaa. Jos mun perheestä ja suvusta vain ne lähimmät ostaisivat kaikki tytölle lelun, tulisi yksillä synttäreillä jo kahdeksan lelua, plus se mitä minä ostaisin. Eli ajatellaan, että jokaiselta lähimmältä tulee yksi paketti, multa kaksi ja muutama hieman etäisempi (esim sitten kun tulee siihen ikään, että aletaan pitää kaverisynttäreitä ) ostaa lahjoja, niin sieltä tulee jo 15 "pientä pakettia". Sitten tulee jouluna vielä toinen mokoma.

Olenko ihan tiukkis ja tuleeko mieli muuttumaan kun en halua lapseni saavan 30 krääsäpakettia vuodessa?

Siskoni vanhin poika tykkää huimasti vaatteista ja on aina iloisena esittelemässä niitä =) Samoin nuorempi pikkuveli 4v tykkää vaatelahjoista.

näin munkin mielestä, tiukkis täälläkin. :) ja meilläkin lapsi on vaatteista innoissaan.

MEillä neljä lasta ja olen kyllä sukulaisille ja kummeille suoraan kertonut mitä tarpeita on. Ja jos edessä on kenkien/ kumpparien osto, niin olen suoraan sanonut että sellaisille olisi nyt tarvetta. He sitten laittvat kirjekuoreen esim. 5e. Kaverisynttäreillä tulee näitä lelujuttuja ihan riittävästi ja sukulaiset tuovat sitten "tarpeellista".

Yhteistyössä