Mitä rippilahjaksi pojalle, kun itse peeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Rippijuhliin olisi sukulaisvelvollisuus mennä ja rahatilanne kuten otsikossa. Rahatilanne ei tule muuttumaan lähitulevaisuudessa, joten säästäminen ei ole eikä tule olemaan mahdollista. Ripille menijä ei onneksi ole kummilapsi, koska silloin lahjan pitäisi olla vielä kalliimpi. Onko 20e kumminkin rahana nolon vähän? 50e ei ole missään nimessä varaa. Ripillemenijä on sisaruksen lapsi. Ostanko sittenkin jotain, mitä?

Facen askarteluryhmässä on kivoja rippilahjoja.
Viimeisin uusin idea oli oikea rahapuu(Plantagenista pari euroa), juurella pikkuhiluja ja oksien välissä muutama pikku seteli, kaunis sellofaani ympärille.

Annat pelkän kortin ja kirjoitat siihen, että lahjoitin puolestasi vuohen Afrikkaan kirkon ulkomaan avun kautta. (et tietenkään oikeasti osta). Tokaiset vielä jotain nasevaa sitä antaessasi, että "tiedän miten sinun kaltaisesi nuori osaa antaa arvoa eettisille ja toisenlaisille lahjoille". Menee läpi kun väärä raha :D

Mutta kun ei ole rahaa? Divarista joku kirja, hyviä siellä tarjouskorissa vaikka kuinka paljon! Leikkaa sutut pois, jos sellainen sattuu olemaan tyhjillä sivuilla.
Taittele puhdas paperi kortiksi ja liimaa siihen kauniisti kuivattu kukkanen ja runoksi joku mistä itse tykkäät ja mihin oikeasti uskot.
Ap. sanoi että 50e ei pysty antamaan Hän kysyi onko noloa antaa 20e.

Ei mitään kirjoja eikä koruja. Rahana se kaksikymppiä kortin kera.
Mun mielestä EI rahaa. Menee muuten kirkollisvero lapsoselta heti kun pääsee töihin. Onko kukaan muistan ut siitä muistuttaa. Riippuu kai ahkosta, mut ettei tulis yllätyksenä, mainitakaa se siinä rahan mukana, jos ei kertakaikkiaan ilman sitä pääse ripille:
https://yle.fi/uutiset/3-10291440
enkä siis väitä et tietäisin kaikkea.

On noloa ja suurta teeskentelyä, jos ei oikeesti ole yhtään varaa ja silti antaa.
Tässä esimerkiksi on arvokirja, joka maksaa vain 8 euroa:)
https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1453112

Mulla on kämpässä ja kellarivarastossa jokunen kuutio arvokirjoja.
En ole maksanut ainoastakaan mitään, olen vaan noukkinut talteen.

Olen antanut ilmaiseksi saamiani kirjoja lahjaksi henkilöille joiden tiedän tykkäävän lukea. Viime viikolla rakas pikkusisko kävi kämpälläni ja verotti kirjapinoistani kassillisen dekkareita, kaikki Mauri Kunnaksen koiramäet ja Dahlin iso kiltti jätti lähti myös. Kirjassa idea ei ole hinta vaan sisältö.

Itse sain aikanaan kollegalta lahjaksi Samuli Parosen Maailma on sana ja siinä oli divarin hintalappu 2,50 mk päällä. Arvostin kyseistä kollegaa suuresti ja hän osasi antaa minulle kirjan jolla on merkitystä. Siis lahjana.
Mitä mä olisin sillä tehnyt jos hän olisi lyönyt minulle 2,50 kouraan ja toivottanut onnea?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Mulla on kämpässä ja kellarivarastossa jokunen kuutio arvokirjoja.
En ole maksanut ainoastakaan mitään, olen vaan noukkinut talteen.

Olen antanut ilmaiseksi saamiani kirjoja lahjaksi henkilöille joiden tiedän tykkäävän lukea. Viime viikolla rakas pikkusisko kävi kämpälläni ja verotti kirjapinoistani kassillisen dekkareita, kaikki Mauri Kunnaksen koiramäet ja Dahlin iso kiltti jätti lähti myös. Kirjassa idea ei ole hinta vaan sisältö.

Itse sain aikanaan kollegalta lahjaksi Samuli Parosen Maailma on sana ja siinä oli divarin hintalappu 2,50 mk päällä. Arvostin kyseistä kollegaa suuresti ja hän osasi antaa minulle kirjan jolla on merkitystä. Siis lahjana.
Mitä mä olisin sillä tehnyt jos hän olisi lyönyt minulle 2,50 kouraan ja toivottanut onnea?
Niinpä, mut mistä sille Paroselle se keuhkosyöpä tuli?

Annat pelkän kortin ja kirjoitat siihen, että lahjoitin puolestasi vuohen Afrikkaan kirkon ulkomaan avun kautta. (et tietenkään oikeasti osta). Tokaiset vielä jotain nasevaa sitä antaessasi, että "tiedän miten sinun kaltaisesi nuori osaa antaa arvoa eettisille ja toisenlaisille lahjoille". Menee läpi kun väärä raha :D

Kutsuihin pitää varmaan jatkossa laittaa, että "älä ainakaan osta lahjaksi vuohta afrikkaan. Osta mielummin itsellesi koppa kaljaa ja kartuta omaa hyvinvointiasi".

Yhteistyössä