Mitä ruokaa tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitix2

Vieras
Hitsi kun ei millään leikkaa mitä ruokaa tekis tänään, kun ehkä tulee vieraitakin ruoka-aikaan, niin pitäs vissiin tehä vähän isompi satsi jos vaikka niillekin tarjoisi... Sanokaa mitä mä teen niin ja kaupassa pitää vielä käydä kun kaapissa ei oo juuri mitään... :)

Syökää samaa, kuin mekin: räntteitä. ;) Eli jotain lihanpaloja tai mitä satun jääkaapista löytämään, paistan ja kanttarellia ja parsakaalia, luultavasti jasmiiniriisin kera.

Keitä riisiä paljossa vedessä, lisää kalakastiketta ja tilkka soijaa, inkivääriviipaleitä ja valkopipippuria, kalaa, lihaa tai äyriäisiä ja paahdettua valkosipulia. Sellerinvarsikin sopii mukaan. Kata sokeria, limettiä ja chiliä ja kalakastiketta pöytään, kukin saa maustaa itselleen sopivaksi. Kalakastikkeen voi korvata soijalla...

mä olen passattavana vanhempieni luona..Tänään syötiin luonaaksi paistettua lohta kermassa,uudet perunat ja salaatti.Iltapäivällä riisipuuro ja soppaa :p Mä valmistan kaikki oheishärpäkkeet eli salaatit yms,äiti ottaa kunniakseen tehdä pääruuat. Viikko näin:)

Uusia perunoita, eilisestä perunamuusin lopusta väsään rieskoja ja perunoitten kaveriks varmaan teen jauhelihapihvejä tomaattikastiketaikinaan. En viitsi kauppaan lähteä, joten vähän sellanen sitä-mitä-kaapista-löytyy-päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja syysusva05:
mä olen passattavana vanhempieni luona..Tänään syötiin luonaaksi paistettua lohta kermassa,uudet perunat ja salaatti.Iltapäivällä riisipuuro ja soppaa :p Mä valmistan kaikki oheishärpäkkeet eli salaatit yms,äiti ottaa kunniakseen tehdä pääruuat. Viikko näin:)

Mulla on suunnilleen koko kesä mennyt tuohon tyyliin, ollaan syöty joko mun äidin, anopin tai isännän kokkaamaa ruokaa :D Mä olen ollut vain viikonloppukokki =)

Tulimme käväisemäään mökiltä kaupungissa ja tullessamme tyhjensimme Lidlin pakastealtaan pizzoista. Olen paistanut niitä niin paljon, että koko illaksi riittää. Jokainen saa lämmitellä ja syödä niitä oman nälkänsä tahtiin. Tällainen rjoskasapuskapäivä on meillä erittäin harvineinen, mutta sitäkin mukavampi näin laiskottelemaan taipuvaisen muorin kannalta katsottuna.

Yhteistyössä