Mitä ruokaa veisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Matma

Aktiivinen jäsen
03.04.2008
1 134
0
36
viemiseksi kun mennään katsomaan kaverin vauvaa? Ajattelin tehdä koko porukalle ruokaa ja viedä toki myös pullat tms. mennessäni, että vähän helpottaisin äidin urakkaa. Mitä ruokaa veisin? Mikä olisi hyvää ja helppoa tehdä vähän isommalle porukalle. Heillä ja meillä on noin 1,5 -vuotiaat lapset, joten heillekin pitäisi maistua. Heidän pojalleen maistuu erityisesti perunaruoat. Joku kiusaus?

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kinkkukiusauksesta ei tykkä yksikään mun tuntema lapsi :o ! Lasagne ja makaronilaatikot eri muunnoksissa on kaikkien lasten kesktotuosikkeja.

Täältä löytyy sellaset lapset. :D

Mä en käsitä, miksi ne ei tykkää, kun se rakennekin on sellanen helposti käsiteltävä. Ja sitäpaitsi se on mun herkkua eikä meillä kukaan muu tykkää siitä :/ . Kaveri teki synttäritarjottavaksi kinkkukiusausta ja paikalla oli joku 7 lasta, joista ketään ei syöny ja meidän lapset ei ollu ne jotka suureen ääneen ilmoitti, että he ei syö :saint:

Hyviä vaihtoehtoja! Paitsi, että heidän pojalle ei uppoa pasta oikeen missään muotoa - se kinkkukiusauskin paljon paremmin. Joku kiusaus siis tai keitto varmaan...

Autumn - minkälaisella ohjeella teet mussakan? En ole koskaan tehnyt.

Perunat laitetaan raakana, mutta viipaleiden pitää olla ohuita.
1 kg perunoita
1 sipuli
valkosipulia maun mukaan
tölkki tomaattimurskaa
250 g jauhelihaa
suolaa
oreganoa

KASTIKE

2 rkl rasvaa
2 rkl vehnäjauhoja
4 dl maitoa
hiven muskottipähkinää
suolaa
valkopippuria
1 dl juustoraastetta

Pese, kuori ja viipaloi perunat.
Kuori ja hienonna sipuli (ja valkosipulit). Hauduta sipulit pehmeiksi öljyssä. Lisää jauheliha ja anna ruskistua. Lisää tomaattimurska. Mausta ja hauduta 15 min.
Valmista valkokastike. Kiehauta jauhot rasvassa. Lisää maito ja hauduta, mausta. Sekoita juustoraaste kastikkeeseen.
Lado perunaviipaleita, jauhelihaseosta ja valkokastiketta kerroksittain uunivuokaan. Päällimmäiseen kerrokseen laitetaan valkokastiketta.
Paista 200 asteessa uunin alatasolla noin tunti.

Yhteistyössä