Mitä ruokaa voisi tehdä bataatista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ostin muutaman bataatin kun sitä kuului laittaa kasvispihveihin, mutta niitä jäi yli. Bataattia olen valmistanut aiemmin vain vauvalle soseeksi, joten en tiedä mitä siitä voisi nyt sitten kehitellä. Niitä pihejä en meinaa lisää tehdä, kun eivät olleet hyviä.

Ideoita?

Mä teen siten että viipaloin bataattia, sipaisen hiukan öljyä pintaan, ripsin kanelia ja chilijauhetta, laitan päälle palasen koskenlaskijaa ja toisen bataattiviipaleen päälle, jonka pintaan sipaisen myös samat mitä edellä luettelinkin.

Uunissa jotain 200 astetta kunnes pehmentyvät.

:p

Ok, eli ihan perunan tavoin voisi käyttää...mikä on kypsymisaika jos noita kerma"perunoita" niistä väsäisin?

Ja kiitos Aamuäreelle selvennöksestä...olin jo kysymässä, että raakanako ne syödään, vai miten :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä teen siten että viipaloin bataattia, sipaisen hiukan öljyä pintaan, ripsin kanelia ja chilijauhetta, laitan päälle palasen koskenlaskijaa ja toisen bataattiviipaleen päälle, jonka pintaan sipaisen myös samat mitä edellä luettelinkin.

Uunissa jotain 200 astetta kunnes pehmentyvät.

:p

uuuuh, kuulostaa hyvältä, menee kokeiluun ensi tilassa :D
ja kestävät kypsentyä vähemmän ku perunat!!

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
laitan bataattia, perunaa, porkkanaa kuutioiksi, kanasuikaleita ja fetaa vuokaan ja päälle kermaa ja uuniin. On hyvää.

Asteet ja kauanko pidetään uunissa? Mä tartten rautalangasta kaikki tällaset :D

Ja käykö ihan Arlan fetajuusto...semmosessa samanlaisessa purkissa myydään, kuin äidinmaidonkorvikkeet?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
200 astetta ja noin tunti, käy varmaan arlankin feta ihan hyvin. Sipulia voi myös laittaa ja mausteita oman maun mukaan.

Kiitos kovasti...mä kokeilen varmaankin tätä tällä kertaa.

Ja muut bataattinvinkit kirjaan ylös tulevaisuutta varten :)

Yhteistyössä