Mitä ruokana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkupalaksi antipastoja, eli oliiveja, latva-artisokkaa, parmankinkkua, marinoituja herkkusieniä ja juustoa.

Pääruoaksi naudan sisäfileepihvi, uuniperuna, kylmä ranskankerma-yrttikastike,vihersalaatti.

Mä vähän mietin. Olisi vähän yli kilon naudanpaisti jääkaapissa, mutta paistaisko sen kokonaisena vai tekisikö esim lihakääryleitä ja laittaisi lopun lihan pakastimeen?

*muoks* Jälkkärin olen jo päättänyt eli kirsikka-valkosuklaa-mascarponevaahto

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Äsken syötiin miehen tekemiä ricottaravioleita, sitruunavoikastiketta ja basilika-tomaattilisuketta.
Päivälliseksi ois tarkoitus tehdä lammaskaalia, jos soittais appivanhemmatkin syömään.

Mulla menee tämäkin päivä marjapuskissa. Teen hilloja, ainakin viinimarjoista, karviaisista, lakoista, vadelmista ja mustikoista.
Eli meillä ei varsinaista pyhäruokaa, arkisia hillotuksia ja hullutuksia.

Kun ilmakin on näin kylmä, meillä tehdään täytettyjä lettuja. Tulee kolmea eri sorttia. Yhteen päätäytteeks jauhelihaa, yhteen kalkkunaa ja yhteen kinkkua. Tiedän, että kaikki menee.

Grillattiin makkaraa ja broilerin rintafileitä. Lisäksi uusia pottuja, keitettyä parsakaalia sekä salaattia jossa jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja, kevätsipulia, kurkkua ja mozzarellaa. Jälkkäriksi marjakiisseliä.

Alkupalana oli juustoinen kukkakaalikeitto, rapeat patonki siivut.
Pääruokana 250g häränsisäfilepihvit, tuoresalaatti
Jälkiruokana oli kolmensuklaansyntistäkakkua ja vaniljajäätelöä

Yhteistyössä