mitä sanoa näissä tilanteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
A) Kaveri tulee lapsensa kanssa käymään ja antaa tämän (taaperon) melko huolettomasti tehdä tuhojaan, viskoa leluja, riehua. Samanaikaisesti kuitenkin kieltää ja komentaa meidän lasta (2,5v) jatkuvasti.

B) Toinen kaveri tulee kylään (eri päivänä siis), ilman lapsia. Ei huomioi tätä 2,5-v lasta juuri ollenkaan ja on todella ärtyisän oloinen, jos lapsi yrittää jutella hänelle tms. Toteaa lopulta, että onneksi heillä on kaksi lasta, jotka keksivät tekemistä keskenään.

A. Huomauttaisin joka kerta kun sen lapsi tekee pahojaan, että katsopas mitä xxx tekee ja katso sen perään. Jos komentelisi liikaa mun lasta ja ihan turhista asioista, sanoisin että sovitaanpa että hoidetaan kumpikin omien lastemme tekemiset, eikö niin.

B. Ajattelisin että sillä on hermot kireällä, jos ei yleensä olisi tommoinen.
Yrittäisin keksiä lapselleni puuhaa, että jättäisi ton kaverini rauhaan. Jos olisi aina yhtä tympeä lastani kohtaan, niin tuskin kutsuisin sitä meille. Jos haluaisin tavata sitä niin järkkäisin tapaamiset jossakin kahvilassa tms.

Minä en tykkää siitä, että lapset häiriköivät jatkuvasti vanhempien jutustelua. Kyllä lasten pitää oppia pienestä pitäen kunnioittamaan muita ihmisiä. En ihmettele, että kaveri on ärsyyntynyt, jos tenavasi roikkuu kokoajan hänessä kiinni ja hakee huomiota. Kaveri on varmasti tullut teille seurustellakseen sinun kanssasi, eikä lastasi viihdyttämään.

Minä ainakin ohjaan lapseni leikkimään omia leikkejä, kun olen kutsunut omia kavereitani kylään.

[QUOTE="Heidi";26083243]Minä en tykkää siitä, että lapset häiriköivät jatkuvasti vanhempien jutustelua. Kyllä lasten pitää oppia pienestä pitäen kunnioittamaan muita ihmisiä. En ihmettele, että kaveri on ärsyyntynyt, jos tenavasi roikkuu kokoajan hänessä kiinni ja hakee huomiota. Kaveri on varmasti tullut teille seurustellakseen sinun kanssasi, eikä lastasi viihdyttämään.

Minä ainakin ohjaan lapseni leikkimään omia leikkejä, kun olen kutsunut omia kavereitani kylään.[/QUOTE]

Tää on mullakin tavoitteena, mutta 3v ja 1,5v lasten kohdalla se ei ole vielä oikein onnistunut.

Niin, kyllä minäkin ohjaan lasta touhuihin, rakentelemaan ym, missä viihtyy normaalisti itsekseenkin. On se minusta silti aika outoa, jos aikuinen ihminen ei pysty lapselle edes kohteliaisuudesta jutustelemaan tai hetken häntä huomioimaan, jos on kylässä useamman tunnin. Ja minusta 2,5-vuotiaalta ei oikein voi olettaa, että hän jaksaisi monta tuntia leikkiä hiljaa yksin paikoillaan.

a) Pyytäisin vahtimaan lastaan. Ja komentaisin itsekin kaverin lasta.

b) Juttelisin oman lapseni kanssa itse. En oleta, että mun aikuisvieraani pitäisi jaksaa lapseni juttuja kuunnella, jos kerran on tullut kylään ilman omia lapsiaan. Tapaisimme varmaan muualla kuin meillä, tai siten että mies on lapsen kanssa jotta me saamme rauhassa jutella.